Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enormt antall biler i inventory

Startet av mreinha, fredag 07. juni 2019, klokken 21:53

« forrige - neste »

lirekassa

Har ikke Musk gått ut og sagt at alle biler nå har AP inkludert. Det må da vel gjelde disse inventorybilene også... Full selvkjøring derimot.

hELgenen

#16
Hmmm
Ser jo flere LR AWD til under og rundt 450K
Eks :
2019 Model 3
Long Range firehjulsdrift
kr. 445.950"

En bil med 901 km på telleren.

Med kun RW går prisen ned til rundt 420k.

Så priser på 480k++ høres jo mye ut. Ser at de høyest prisede har 10-20 km på telleren,mens de billigste har noe mer,men alle regnes som nye

De som tilbys på finn.no er priset høyere enn man kan finne på inventory. Slik jeg ser det er noen av bilene på inventory retur biler,og noen er trolig biler de ikke har matchet med kundebestillinger ennå. Tesla produserer jo jevnt og trutt biler uten at kunden setter spec.,men de prøver å matche nye bestillinger mot biler allerede produsert. Da blir det i perioder overskudd av enkelte biler med ymse spec som da dyttes ut på inventory,og gjerne med rabatt eller gratis lading.




S4e

Sitat fra: hELgenen på lørdag 08. juni 2019, klokken 08:52
Hmmm
Ser jo flere LR AWD til under og rundt 450K
Eks :
2019 Model 3
Long Range firehjulsdrift
kr. 445.950"

En bil med 901 km på telleren.

Med kun RW går prisen ned til rundt 420k.

Så priser på 480k++ høres jo mye ut. Ser at de høyest prisede har 10-20 km på telleren,mens de billigste har noe mer,men alle regnes som nye

De som tilbys på finn.no er priset høyere enn man kan finne på inventory. Slik jeg ser det er noen av bilene på inventory retur biler,og noen er trolig biler de ikke har matchet med kundebestillinger ennå. Tesla produserer jo jevnt og trutt biler uten at kunden setter spec.,men de prøver å matche nye bestillinger mot biler allerede produsert. Da blir det i perioder overskudd av enkelte biler med ymse spec som da dyttes ut på inventory,og gjerne med rabatt eller gratis lading.

En helt ny AWD svart og med AP kost jo 450.600, så er dette uten AP så er det jo ikke billig?  Noen som har funnet ut av dette?

Skal vi tippe at de tømmer alle lagre før kvartalsslutt?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

TøddiVedder

Er jo helt lik pris som ny. Er jo ny bil. 450+div omkostn

Håvar

 Ser i inventory at det er 4 år garanti. Nye biler har vel 5 år så da bør vel inventory-bilene være litt rimeligere?

Sakset fra inventory-siden (øverst til høyre):
"En rekke alternativer er tilgjengelige for omgående levering fra bilparken vår av utstillings- og prøvekjøringsbiler. De leveres alle med vår 4-års grunnleggende bilgaranti og 8-års batteri- og drivverksgaranti."
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

ApeX

Kan ikke stemme at inventorybilene har 4 års garanti? Det er det jo virkelig ingen grunn til. Prisingen ser også ut til å være rimelig tilfeldig. Hvis su trykker på kjøp så får du opp en utvidet utstyrsliste hvor du kan se om AP eller FSD er inkludert. Noen ganger er dette grunnen til at bilen er priset høyere, men det er også flere biler med kliss lik spec som er priset ulikt.

Dette er så latterlig typisk Tesla.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Håvar

#21
Jeg synes også det skurrer. Kan det være at Tesla dytter disse bilene under bruktbil-paraplyen med dertil garanti?

Fra https://www.tesla.com/no_NO/support/vehicle-warranty:

Den begrensede bruktbilgarantien gir ytterligere ro i sinnet for eiere av bruktbiler kjøpt direkte fra Tesla. Avhengig av alderen og kilometerstanden på kjøpstidspunktet, kan bruktbiler dekkes som følger:

Begrenset bruktbilgaranti
Biler som var yngre enn fire år på kjøpstidspunktet og med en kilometerstand under 80.000 på Tesla-leveringstidspunktet.

Bruktbiler er beskyttet av en begrenset bruktbilgaranti i 4 år eller 80.000 km, avhengig av hva som inntreffer først, med start fra leveringsdatoen. Det gjenværende av den opprinnelige begrensede garantien for batteri- og drivenheten gjelder fremdeles for bruktbiler. Den begrensede Tesla-bruktbilgarantien vil på ingen måte utvide eller modifisere den opprinnelige garantien.


Synes det dog er rart om de selges som bruktbiler siden de fleste bilene i inventory har mellom 10 og 50 km på telleren.

Edit: Det står jo Den begrensede Tesla-bruktbilgarantien vil på ingen måte utvide eller modifisere den opprinnelige garantien så jeg antar at de har 5 år garanti allikevel. Noen som vet hva som faktisk er tilfelle?
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

hELgenen

Nybil garantien gjelder alltid i 5 år.
En kan ikke som forhandler bare fjerne seg fra dette.

Helge82

Det er kun nybil av Model 3 som er tilgjengelig, så det som står om bruktbil er ikke relevant. Er det noen som har snakket med Tesla og spurt hvorfor det plutselig er så mange biler tilgjengelig i inventory? Spesielt hvis noen venter på akkurat den konfigurasjonen som er tilgjengelig i en av inventory bilene.

think123

Jeg fikk FI plutselig i går.

Kan hende at de har nok til å levere ut bestilt og disse er til overs, men at de ikke har klart å dele ut papirer til alle enda.

Det ihvertfall kommer til å bli tusenvis levert i de siste to uker av juni fra lillestrøm....

Kiuhek

Sitat fra: think123 på lørdag 08. juni 2019, klokken 10:37
Jeg fikk FI plutselig i går.

Kan hende at de har nok til å levere ut bestilt og disse er til overs, men at de ikke har klart å dele ut papirer til alle enda.

Det ihvertfall kommer til å bli tusenvis levert i de siste to uker av juni fra lillestrøm....

Kan man få FI/VIN eller noe om helg? Jeg venter på min. Ringte igår til Tesla og sendte dem noen dokumenter, men det finnes ikke noe forandringer på My Tesla enda

Perf

Sitat fra: mreinha på fredag 07. juni 2019, klokken 21:53
Tesla har lagt ut ett enormt antall (100+) biler i inventory nå; https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3 ser ut til å være mye forskjellig å velge mellom.

Hvordan får dere sett disse bilene? hos meg switcher webadressen automatisk til model s

valgrind

#27
Sitat fra: Perf på lørdag 08. juni 2019, klokken 11:11
Sitat fra: mreinha på fredag 07. juni 2019, klokken 21:53
Tesla har lagt ut ett enormt antall (100+) biler i inventory nå; https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3 ser ut til å være mye forskjellig å velge mellom.

Hvordan får dere sett disse bilene? hos meg switcher webadressen automatisk til model s

Samme skjer her, men hvis du logger ut fra Teslakonto får du sett bilene. Evt. slette cache og cookies.

Kanskje Tesla ikke vil at folk som allerede har ordre skal se lett tilgjengelige biler..

Jeg får for øvrig opp 151 biler.

Lynkjapp

Sitat fra: ApeX på lørdag 08. juni 2019, klokken 09:45Prisingen ser også ut til å være rimelig tilfeldig. Hvis su trykker på kjøp så får du opp en utvidet utstyrsliste hvor du kan se om AP eller FSD er inkludert. Noen ganger er dette grunnen til at bilen er priset høyere, men det er også flere biler med kliss lik spec som er priset ulikt.

Bra tips å klikke kjøp. Hvis jeg ser på de 28 bilene jeg så på i går, som var tilsynelatende like vår så er fordelingen slik:

480 820: ligger ute 6 biler, ingen med AP
489 120: ligger ute 20 biler, kun 3 oppgitt med AP
539 120: ligger ute 2 biler, begge med FSD

Jeg tipper at de 17 andre til midtenprisen også får AP, bare at det ikke er aktivert ennå og derfor ikke kommer opp i systemet, mens de har valgt å la de 6 billigste bilene være uten AP for å kunne tilby et billigere alternativ. For ikke-inventory-biler må de holde seg strikt til den ukens prispolitikk, mens på inventory så kan de skru litt på hva som skal inngå og dermed få flere valgmuligheter for kundene slik at de lettere blir kvitt bilene.

Eller så har alle bilene egentlig AP men de seks billigste har så vanvittige panel gaps at de ikke kan fikses og dermed må selges litt billigere. :D

Gadget

https://www.nettavisen.no/%C3%B8konomi/brukte-tesla-strmmer-inn-pa-bruktmarkedet/3423695518.html

Ser ut som det generelt er et økende antall brukte elbiler på markedet. Er det fordi mange bytter til ny bil eller er det kanskje koblet til bompenger...? Det kan jo tenkes at noen slager elbilen bare i protest... Håper ikke de leverer inn teslaen fordi de er misfornøyd...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA