Iflg. Electrek ble AP godkjent i EU februar 2019.

Startet av Motorwatt, fre 07. jun 2019, kl. 21:42

« forrige - neste »

Vhagar

Sitat fra: emmern på tir 11. jun 2019, kl. 13:09Tesla snakker om vinkel på rattet, og dette står så klart ikke i dokumentet. Det er fordi Tesla valgte den lette løsningen og la begrensningen uten å regne ut med g-krefter og slikt.
Det er bare det at det ofte blir vist til reglene for dette når det jo ikke stemmer, derfor jeg stusser. Og som tester jeg har gjort viser så er det faktisk ikke noe problem med desse begrensningen gitt at autosteer faktisk blir brukt på de typer veier hvor det er tiltenkt og ikke på alle mulige norske veier som helt klart systemet ikke engang er tiltenkt. Er det Tesla sin feil at det er brukerfeil?

Det eneste jeg kan se her er at de vil ha behov for å skru ned farten ved on/off-ramp hvor det er krappe kurver. Utover det så er det ikke noe problem og egentlig ikke det helt store problemet i de situasjonene heller for da er farten også lav. Og jo lavere fart jo større utslag kan en ha.

Sitat fra: emmern på tir 11. jun 2019, kl. 13:09Ja det er på svingete landevei
Nettopp, som Tesla sier at systemet ikke er tiltenkt, så skjønner ikke klagingen.

Sitat fra: emmern på tir 11. jun 2019, kl. 13:09
Dette gjør ikke Tesla, ikke sant. Den starter bare å blinke når intensjonen er å skifte fil, og timer ut. Nok en lat/lett løsning
Greit, om vi vet at det er tilfelle så er det så klart ikke heldig. Men det betyr jo ikke at det forblir slik for all ettertid? Vi vet at dette endres mer eller mindre mellom hver ny software versjon? Dette er kjent for de fleste av oss, det er slik funksjonalitet i bilene modnes over tid. For noen tar det lenger tid enn de har trodd eller blitt forespeilt av en ivrig selger eller tolkning av youtube videoer eller lignende.

Sitat fra: emmern på tir 11. jun 2019, kl. 13:09Det er et mysterium for meg og. Hadde ikke skadet med en bloggpost for å rydde opp i alle misforståelsene. Hvorfor er dette så sykt vanskelig for dem???
Her er jeg helt enig. Tesla har et stort kommunikasjonsproblem. Det drypper litt her og der men det er kun de mest ihuga av oss som får det med oss (og knapt nok det). Så en stor del av kjøpergruppen kjører egentlig rundt i blinde i forhold til hva/hvorfor/hvordan ting (ikke) skjer.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

o.b.lix

Sitat fra: Vhagar på søn 09. jun 2019, kl. 21:36
Kravet er vel ca 5kg motstand

400 gram faktisk, det er nok for at bilen skal være fornøyd.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Vhagar

Sitat fra: o.b.lix på tir 11. jun 2019, kl. 15:49
Sitat fra: Vhagar på søn 09. jun 2019, kl. 21:36
Kravet er vel ca 5kg motstand

400 gram faktisk, det er nok for at bilen skal være fornøyd.

Takk for korrigeringen, jeg såg bare "50 N" et sted i forbifarten i de linkede dokumentene i tråden her og tenkte 50 newtons som vel er ca 5kg(?), men 400 gram er jo så klart mer troverdig at det er basert på folks erfaring.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

o.b.lix

Sitat fra: Vhagar på tir 11. jun 2019, kl. 16:59
Takk for korrigeringen, jeg såg bare "50 N" et sted i forbifarten i de linkede dokumentene i tråden her og tenkte 50 newtons som vel er ca 5kg(?), men 400 gram er jo så klart mer troverdig at det er basert på folks erfaring.

Kanskje det er kraft x arm her, 400g er ved ytterdelen på rattet der man holder hendene?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA