Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan finne ut antall HK

Startet av Fkroken, torsdag 06. juni 2019, klokken 17:40

« forrige - neste »

Fkroken

Hvordan finner man ut hvor mange HK det er i en Tesla 75d? Da jeg kjøpte den fikk jeg opplyst at det var 332HK, I forsikringspapirene står det 540. Vognkort beregner etter størrelse på batteri, altså 107 HK:)

Thor2014


Fkroken

Står ikke i mitt vognkort, der står det motoreffekt 79 KW

geear

Det er nok maks rated kontinuerlig effekt, ikke batteristørrelse.

Amoss

Sitat fra: Fkroken på torsdag 06. juni 2019, klokken 17:40
Hvordan finner man ut hvor mange HK det er i en Tesla 75d? Da jeg kjøpte den fikk jeg opplyst at det var 332HK, I forsikringspapirene står det 540. Vognkort beregner etter størrelse på batteri, altså 107 HK:)

Dersom forsikringsselskapet beregner din forsikringspremie basert på ett høyre antall hestekrefter enn det Tesla oppgir, så ville jeg først bedt dem om å dokumentere dette (etter å ha sjekket at de ikke har registrert den som en annen større modell enn den du har).

Dersom de ikke kan eller vil dokumentere dette, men fortsetter å insistere på å bruke sine oppjusterte tall, så ville jeg nok sjekket andre selskaper om de opererer med mer korrekte tall og derved lavere premie.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA