Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nürburgring

Startet av P85D, mandag 03. juni 2019, klokken 12:02

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 03. september 2020, klokken 12:33
Sitat fra: hemi på tirsdag 01. september 2020, klokken 21:51
Bra kjøring av begge, men håpløst å teste mot noe så "treigt" som en 4S på miljødekk, begge burde minimum ha hatt PS4 dekk. Rart å bestille taycan med det (for meg) men mulig de bare skal posere, ikke kjøre, ref "masse rekkevidde lite grep" dekkene på taycan.

4S'en har hverken grep eller axx + masse vekt.
Snakket med en dame i går som har bestilt seg en 4S. Den blir levert om noen uker og hun viste ikke hvilket batteri det var i bilen, så hvilke dekk den har er nok likegyldig. Porsche får nok en del ny type kunder nå

Jeg vil tro veldig mange Porsche-kunder ikke har peiling på bil. Er jo ofte folk som ikke har peiling på bil, fordi de har lest i bøker 14 timer til dagen, og ikke kjørt bil, som har råd til ny Porsche...eller at pappa tilfeldigvis eier en (s)kjede. (kj-lyden finnes ikke for ungdommen mange steder).
Tesla Model Y                         2021-

Kanutten

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 04. september 2020, klokken 15:28
Jeg vil tro veldig mange Porsche-kunder ikke har peiling på bil. Er jo ofte folk som ikke har peiling på bil, fordi de har lest i bøker 14 timer til dagen, og ikke kjørt bil, som har råd til ny Porsche...eller at pappa tilfeldigvis eier en (s)kjede. (kj-lyden finnes ikke for ungdommen mange steder).

Jøss, nesten ikke forutinntatt i det hele tatt jo  :)

geear

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 04. september 2020, klokken 15:28
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 03. september 2020, klokken 12:33
Sitat fra: hemi på tirsdag 01. september 2020, klokken 21:51
Bra kjøring av begge, men håpløst å teste mot noe så "treigt" som en 4S på miljødekk, begge burde minimum ha hatt PS4 dekk. Rart å bestille taycan med det (for meg) men mulig de bare skal posere, ikke kjøre, ref "masse rekkevidde lite grep" dekkene på taycan.

4S'en har hverken grep eller axx + masse vekt.
Snakket med en dame i går som har bestilt seg en 4S. Den blir levert om noen uker og hun viste ikke hvilket batteri det var i bilen, så hvilke dekk den har er nok likegyldig. Porsche får nok en del ny type kunder nå

Jeg vil tro veldig mange Porsche-kunder ikke har peiling på bil. Er jo ofte folk som ikke har peiling på bil, fordi de har lest i bøker 14 timer til dagen, og ikke kjørt bil, som har råd til ny Porsche...eller at pappa tilfeldigvis eier en (s)kjede. (kj-lyden finnes ikke for ungdommen mange steder).
Påstår du at akademikere er hovedgruppa for ny Porsche, eller misforstår jeg?

De fleste kjente/bekjente med Porsche (eller Ferrari for den skyld) er absolutt bilinteresserte. Typisk unntak er når konemor kjører Porsche fordi mannen i huset er bilinteressert og vil ha Porsche.

geear

Sitat fra: Facet på torsdag 03. september 2020, klokken 22:49
Hvordan får man plutselig råd til en bil til noen hundretusenlapper over millionen?  :P Tips mottas gjerne!
Få deg jobb i olja? Du får en Taycan For en gjennomsnittlig årslønn.

I tillegg er det overraskende mange som kjøper biler til langt over en årslønn for tiden, med lånte penger. Det har nok blitt trigget delvis av at elbiler er så billige å bruke/eie.

Counterpointer

Sitat fra: geear på fredag 04. september 2020, klokken 19:49
Sitat fra: Facet på torsdag 03. september 2020, klokken 22:49
Hvordan får man plutselig råd til en bil til noen hundretusenlapper over millionen?  :P Tips mottas gjerne!
Få deg jobb i olja? Du får en Taycan For en gjennomsnittlig årslønn.

I tillegg er det overraskende mange som kjøper biler til langt over en årslønn for tiden, med lånte penger. Det har nok blitt trigget delvis av at elbiler er så billige å bruke/eie.
Og lån er «gratis»

Counterpointer

Sitat fra: knegg på fredag 04. september 2020, klokken 12:15
Jeg er veldig spent på å se hvordan Taycan holder seg i pris etter hvert som folk som har tatt seg lån over hodet skal begynne å reparere feil hos Porsche. Nå gjelder det sikkert ikke så veldig mange håper jeg. Men det er i utgangspunktet en dyr bil med dyre deler.
Dette gjelder også Tesla...
Det er stor forskjell på priser mellom Tesla og Porsche. Carbon felgene til Taycan koster over 200k for et sett f.eks

Så selv om en del ting koster mye på Tesla så blir det ikke i den klassen.

Poenget med prisen på Taycan er greit det. Blir som andre kostbare sportsbiler et brutalt verditap som eierne bryr seg lite om.

Counterpointer

Er det noen som gleder seg til Lucid kommer seg en runde på ringen med proff sjåfør.

Over 1000 hk, under 10 sek (magisk grense) på kvartmila og toppfart på 320, burde kunne slå Taycan turbo S og kanskje Plaid Model S også.

Vekta er vel største utfordringen?

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på fredag 04. september 2020, klokken 20:10
Er det noen som gleder seg til Lucid kommer seg en runde på ringen med proff sjåfør.

Lucid er spennende, de har vel erfaring fra formel e og.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kanutten

Sitat fra: geear på fredag 04. september 2020, klokken 19:46
De fleste kjente/bekjente med Porsche (eller Ferrari for den skyld) er absolutt bilinteresserte. Typisk unntak er når konemor kjører Porsche fordi mannen i huset er bilinteressert og vil ha Porsche.

Dette.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Kanutten på fredag 04. september 2020, klokken 22:22
Sitat fra: geear på fredag 04. september 2020, klokken 19:46
De fleste kjente/bekjente med Porsche (eller Ferrari for den skyld) er absolutt bilinteresserte. Typisk unntak er når konemor kjører Porsche fordi mannen i huset er bilinteressert og vil ha Porsche.

Dette.

De fleste som kjøper Porsche kan være bilinteresserte, men de som til nå har kjøpt NY Porsche så har mange av de jeg vet om vært like interessert i bilen som å vaske ut champagne på et utested (som betyr å bestille en dyr champagne for så å be kelneren helle den ut i vasken).
Tesla Model Y                         2021-

hemi

Noen av dere dere trenger nye venner.

En god venn hentet ut  992 turbo S nå for noen uker siden, og kom på venners venner trackday 5 dager etter den var ny. Totalt var det da 2stk helt nye turbo S der + ymse annet morro som ikke hadde rullet mange km.

Liten vits med ny porsche om man ikke bruker det, samme gjelder ferrari og det meste annet av sportsbiler.

Jeg flirer når jeg hører folk snakke om at de ikke vil banekjøre sin 991.1 feks, spesielt siden jeg kjenner 1 og 2 eier på bilen og vet begge koste seg masse på bane ;)

Tror rekorden fra å hente ut ny porsche, til å være på banen er 4 timer, med første 997 turbo i norge i sin tid ;)

lightscribe

#71
Fransk journalist får 8:11 BTG med P3D.

Piloten (Mathieu Sentis) er god men bremsene koker etter Wehrseifen, km 9, og batteriet blir rødt etter Bergverk, km 12!

Dette er første runden men han kom rett fra supercharger som ligger tett på banen. Det er 26 grader ute. Compressor overclock er på, regen er på og track mode er satt til 50/50 kraft fordeling.

https://youtu.be/IXkEEF76OZE

Stikkkontakt

Sitat fra: lightscribe på torsdag 10. september 2020, klokken 09:07
Fransk journalist får 8:11 BTG med P3D.

For uinnvidde er BTG en løype på 19,1 km.
Den "normale Nordschleife" som de fleste refererer til er 20,6 km.

Denne journalisten har for øvrig pallplasseringer i Nurburgring 24timers løp. God peiling mao.

hemi


lightscribe

For dere som kan Fransk er artikkelen hans, som er lenket i videoen, også interessant lesing.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA