Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nürburgring

Startet av P85D, mandag 03. juni 2019, klokken 12:02

« forrige - neste »

Surrehue

Sitat fra: P85 på mandag 03. juni 2019, klokken 14:44
Tok ikke tiden. Har aldri kjørt mot klokka, bare mot de andre der ute  :)
Det var noe bestemte meg for da jeg kjørte MC. Kjøre etter forhold og trafikk og ikke ta sjanser.
Feiging ;)

OlaM

VW tok sin I.D. R rundt samme bane i dag, 6:05.  :o
'21 3LR

Counterpointer

Sitat fra: Surrehue på mandag 03. juni 2019, klokken 17:20
Sitat fra: P85 på mandag 03. juni 2019, klokken 14:44
Tok ikke tiden. Har aldri kjørt mot klokka, bare mot de andre der ute  :)
Det var noe bestemte meg for da jeg kjørte MC. Kjøre etter forhold og trafikk og ikke ta sjanser.
Feiging ;)
Eller fornuftig det er ikke billig om du går i autovernet og helsa er uerstattelig....

Counterpointer

Sitat fra: OlaM på mandag 03. juni 2019, klokken 17:39
VW tok sin I.D. R rundt samme bane i dag, 6:05.  :o
Ups..... de lukter seriøst på 5 tallet Er ikke dette også 20 sekunder raskere en Nio EP9?

OlaM

Sitat fra: knut.aulie på mandag 03. juni 2019, klokken 17:48
Sitat fra: OlaM på mandag 03. juni 2019, klokken 17:39
VW tok sin I.D. R rundt samme bane i dag, 6:05.  :o
Ups..... de lukter seriøst på 5 tallet Er ikke dette også 20 sekunder raskere en Nio EP9?

40 sekunder raskere enn Nio. Tidenes nest raskeste offisielle tid, uansett klasse.
'21 3LR

GRS

Jeg var på Rudskogen forrige søndag med min TM3P. Funka utrolig bra på bane! :)

Til de som lurer på forsikring, så er dette inkludert på arr. fra trackday.no. Veldig bra ordning! :+1: Sikkert lurt å prøve seg på Rudskogen, før man drar på ringen. He he :)

https://www.trackday.no/
TM3P sort/sort

P85D

Derfor er det lurt å kjøre med margin på Nürburgring:
https://www.tv2.no/broom/10623751
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

magnetic

Tesla Model 3 Performance Nürburgring POV | The Best and The Worst

https://www.youtube.com/watch?v=7BMoprNXZZg

lightscribe

Min lesing av det Misha skriver i kommentarene er at bare med bedre bremser burde den klare BTG på sub-8.

Hva klarer dagens BMW M3 fersk fra fabrikken?


hemi

E92 er vel 7:48,
E46 7:50


så begynner jo gå unna på <8

ringen er bane som tåler tyngre biler med mye umph bedre enn norske baner


geear

Sitat fra: magnetic på torsdag 13. august 2020, klokken 22:34
Tesla Model 3 Performance Nürburgring POV | The Best and The Worst

https://www.youtube.com/watch?v=7BMoprNXZZg
Veldig bra video. Syns de var flinke å ta opp de viktige tingene (gå gjennom menyene under oppsettet), som mange ofte overser eller ikke viser når det testes elbiler. Bremsene var et forferdelig trist syn etterpå, mye verre enn jeg hadde trodd. Lukter full utskiftning av klosser og skiver etter én runde på ringen. Ser ut som skivene har vært så varme at stålet har begynt å kline seg? Jeg har begrenset fartstid på bane, og det er noen år siden sist nå, men kan ikke huske å ha sett det der før. Glasserte klosser, kokende bremsevæske, klosser som faller fra hverandre, jada, men slike skiver..  :o

Counterpointer

Slik jeg oppfatter det (har aldri kjørt på bane selv), så er bremser som egner seg godt for banekjøring lite egnet for vanlig vei og omvendt.

De nevner jo i videoen at Tesla selv anbefaler andre klosser og bremseveske som de selger selv, og det er mange som leverer mer egnede (kjeramiske?) uorginale.

En i familien som har en BMW M3 som står i Tyskland og som kun kjøres på ringen, sa at det er uaktuelt å kjøre med orginale bremser på den (og den har rundetid på høyt 7 tall). Han omtaler den som umodifisert, selv om den har bur, andre bremser, uorginale hjul og modifisert fjæring.

hemi

Nja, de fleste baneklosser funker fint på vei, men kan/bil ha litt pipelyd. Klosser omtalt som "ceramiske" er sjelden for bane

God bremsevæske er også vesentlig dyrere, samme med kloss. Fort opp mot 10k for klosser på 1 aksel :o

hvor ser dere bilder av klosser/skivene på bilen etter video? så ikke i video ? ringen er høyhastighetsbane, og overraskende snill på bremser


Jeg har lav 7 tall rundetid bil  8)


Counterpointer

Sitat fra: hemi på søndag 16. august 2020, klokken 11:51
hvor ser dere bilder av klosser/skivene på bilen etter video? så ikke i video ? ringen er høyhastighetsbane, og overraskende snill på bremser
Jeg så kun skivene. De så ikke bra ut.
Det er 13.30 ut i videoen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA