Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisutvikling brukt Model3

Startet av GRS, mandag 03. juni 2019, klokken 10:26

« forrige - neste »

GRS

Skal ikke selge, men har folk i familien som er int. i å kjøpe. Stusser på prisene på finn.no. Ser ikke ut til at selgerne følger Tesla-prisene nedover, noe de selvsagt må om de skal bli kvitt bilene...Noen annonserer med "siste pris", og mye biler kan kommer for salg fremover pga. at hengerfeste ikke kan ettermonteres. Iallefall pr. idag.

Hva mener folk (og selgerne...) om dette? Har Tesla, med volumet de nå leverer, en helt annen prisutvikling enn andre merker? Nesten hva som helst annet dropper jo 5-10% idet man har begynt å kjøre med det, men her annonseres  bilene til omtrent full pris eller over. Med gjerne 3-5000km. Samtidig ropes det om "verditap" om man får utlevert en bil fra Tesla som "bare" har vært regga på noen andre først.

Mulig det har vært andre like tråder før, isåfall beklager jeg. :)
TM3P sort/sort

Snowjoggs

Prisene følger jo etterspørselen, så lenge folk betaler de prisene som ligger nå vil jo det ikke medføre nedjustering av priser som igjen gjør at nye personer som legger ut sine TM3 setter pris etter gjeldende annonser, klassisk supply & demand.

Vil nok normalisere seg etterhvert :)

Bjoris

Akkurat nå er det vel en del som ikke får bilen før til høsten og det holder nok prisene litt kunstig høye, men klart det blir verdifall fremover. Bare ifht HW3 og HF på ny vs gml skulle jo prisene vært 30-50.000 under ny på en som har kjørt noen tusen km, men det er så trykk i elbilmarkedet at det fungere ikke som i fossilverden enda.

I kortere rekkevidde klassen ser en nå ett mer normalt verdifall

S4e

Ser det er noen profesjonelle aktører som kjøper nye biler og selger de straks videre til litt høyere pris...  Vil anta at disse selges til noen som bare må ha ny bil NÅ og ikke ønsker å vente en måned eller to?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

GRS

Jeg hadde forstått det om det var snakk om mange mnd. venting. Men om folk bet. nypris (eller høyere) for en tidlig bil med flere tusen km, uten feste (og mulighet til det), og uten (enkel) AP synes jeg er rart. Men markedet bestemmer selvsagt, som alltid. :)
TM3P sort/sort

Gadget

For noen er det verd en del tusen bare å kunne møte opp og ta med seg bilen hjem på dagen uten noe venting.

Vidar1979

Hvordan tror man bruktprisen blir i 2021 når model Y kommer på markedet?

Sikler på en SR+ som nummer 2 bil men det frister ikke å betale >200k for bil nummer to.

a1101

Ser at de med laveste pris på Finn har ligget ute mer enn en uke. Tydeligvis ikke solgt. Jeg solgte min for 2 uker siden. Lå ute kun et par dager. Ser ut som om markedet er noe tregere nå. Antall biler er også gått opp fra rundt 50 til 70-80.


OlaM

Sitat fra: Gadget på mandag 03. juni 2019, klokken 11:47
For noen er det verd en del tusen bare å kunne møte opp og ta med seg bilen hjem på dagen uten noe venting.

Jepp, for ikke å snakke om innbytte. En bruktbilforhandler kan ta litt høyere pris på Teslaen og så skvise skikkelig på innbyttebilen. Evt tilby å selge til fast honorar og så snakke eierens pris ned. ("Vi har noen som vil kjøpe, men de er knallharde på pris...du må jo selge snart, eller så må vi legge til på finansieringen")
'21 3LR

Autowinder

Sitat fra: Vidar1979 på mandag 03. juni 2019, klokken 11:58
Hvordan tror man bruktprisen blir i 2021 når model Y kommer på markedet?

Sikler på en SR+ som nummer 2 bil men det frister ikke å betale >200k for bil nummer to.


Nå i 2019 har prisfallet i markedet for elbiler med middels og lav rekkevidde falt en god del, siden det er mange fler som bytter til elbiler med lengre rekkevidde (TM3, Audi eTron og Jaguar iPace) og endel derfor skulle selge slike elbiler = prisene faller i kjøpers marked. At bruktbilprisen faller i 2021 er hovedsakelig avhengig av om fritaket for MVA fortsetter eller opphører for elbiler. Opphører fritaket vil dagens biler holde seg bedre enn forventet. Opprettholdes fritaket er nok markedet mer normalt i verdifall. Kun klarsynte (og shamaner?) kan gi eksakte svar ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

espenw

Det interessante hadde vært å se hva bilene faktisk ble solgt for, ikke hva de annonseres til.

Pepsipepsi

Solgte min MSM LR AWD for to uker siden. Endte på 470 uten vinterhjul. Solgte til forhandler. Flere som bød fra 455 og oppover. Startet på 485. Det virker prisene har gått ned. Før krevde forhandlere minst 499, nå er flere på 475 for bil med AP. Ikke rart når det er kort leveringstid.

Gleder meg til å få lik med HF om en drøy uke.

GreenEyez

Sitat fra: a1101 på mandag 03. juni 2019, klokken 12:02
Ser at de med laveste pris på Finn har ligget ute mer enn en uke. Tydeligvis ikke solgt. Jeg solgte min for 2 uker siden. Lå ute kun et par dager. Ser ut som om markedet er noe tregere nå. Antall biler er også gått opp fra rundt 50 til 70-80.
Hva solgte du for, i og med at din gikk etter etpar dager?


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

a1101

Det handler om å sette riktig pris med en gang. Fikk ca 26k mindre enn tilsvarende ny med hengerfeste.

MikkeBoomBoom

Jeg spurte på Facebookgruppa hva man kunne forvente for en LR AWD Sort/Sort med 4000km på telleren. Skrev at jeg håpte å gå i null i forhold til gammel pris. Fikk litt kjeft, fikk et par lykke til og et par himlinger med øynene.

La ut for 464 uten vinterdekk (som er gammel pris og eksakt det vi ga for bilen). I løpet av noen timer var det to bud inne 459 (ny pris), og innen hodet var på puta så var den solgt til en forhandler som betalte 464.

Hvis du er heldig, som oss, så treffer du rett person til rett tid. I verste fall hadde vi solgt for 459, det var flere i "kø" som stod klare.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA