Prisutvikling brukt Model3

Startet av GRS, mandag 03. juni 2019, klokken 10:26

« forrige - neste »

GL1

Sitat fra: espenw på mandag 03. juni 2019, klokken 13:13
Det interessante hadde vært å se hva bilene faktisk ble solgt for, ikke hva de annonseres til.
Helt enig.

Biler som blir liggende på finn er nok for høyt priset, hvis ikke hadde de vært solgt. Ingenting er verdt mer enn det noen er villige til å betale...
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

gak

Jeg tror at vi er på el-bilenes høyde nå. Prisene på model 3 vil bare gå en vei fremover og det er ned. Men det er godt å ha sikret seg en:)
Polo 2.5

Olemann

De som kan vente noen uker bør nok vente med å kjøpe til de siste dagene av 3. kvartal, da tipper jeg Tesla varter opp med fine priser som de har for vane, for å øke kvartalstallene sine.

La merke til at de færreste på FINN satte ned sine bruktpriser når Tesla dro lagerbilprisene ned fra 475 til 435 de siste dagene i juni. Optimismen blant de som selger "brukt" privat er fortsatt høy, men vil nok få seg en knekk etter et par nye kvartaler.

Sitat fra: gak på torsdag 04. juli 2019, klokken 23:45
Jeg tror at vi er på el-bilenes høyde nå. Prisene på model 3 vil bare gå en vei fremover og det er ned. Men det er godt å ha sikret seg en:)

RuneW

Sitat fra: gak på torsdag 04. juli 2019, klokken 23:45
Jeg tror at vi er på el-bilenes høyde nå.

Hva legger du i "el-bilens høyde"?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

torlie

Antar gak mener at man ikke lenger kan kjøpe elbil og ha tilnærmet null verditap det første året, grunnet tilbudet av biler tar seg nå betraktelig opp.

Etterspørselen blir bedre dekket, ergo mer naturlig verditap fremover  :)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

RuneW

Sitat fra: torlie på fredag 05. juli 2019, klokken 12:46
Antar gak mener at man ikke lenger kan kjøpe elbil og ha tilnærmet null verditap det første året, grunnet tilbudet av biler tar seg nå betraktelig opp.

Ja, for jeg tror ikke el-bil-andelen er på hell, for å si det slik...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

gak

Sitat fra: RuneW på fredag 05. juli 2019, klokken 13:04
Sitat fra: torlie på fredag 05. juli 2019, klokken 12:46

Ja, for jeg tror ikke el-bil-andelen er på hell, for å si det slik...
Nei jeg tror ikke elbil-andelen er på hell, men samtidig blir det flere og velge blant enn tidligere. Bruktprisene normaliseres og produksjonskostnader reduseres. Jeg tror derfor vi vil se prisfall på nye biler også. Peugot e208 fra kr. 250k. 
Polo 2.5

E_S

Likevel tror jeg TM3 LR AWD til 450k fremdeles er bra bang for the buck. Ingen andre er i nærheten av rekkevidde og tech til den prisen.
:)

jokke

Snart er det like mange modell 3 som X, når det blir like mange model 3 som S vil nok prisen på Finn
justere seg ganske kraftig.
Neste år får man en brukt LR AWD til  350-400K
Blir kjøpers marked som med alt annet
Når Y kommer blir X taperen

emurof

Model X blir ikke nødvendigvis den største taperen. Det blir kanskje Model S?

ToWalkOrDrive

Når nye Model S og nye Model X kommer (mot slutten av året ca) så er det veldig spennende å se hva de nye koster og hva du får. Kan bli et kupp, men kan og være de fortsatt velger å tilby store forseggjorte dyre versjoner. Model S med 110kWh Maxwell eller Model 3-type batterier kunne blitt interessant. Men med 250kW superladere er jo ikke stort batteri like ønskelig.
Tesla Model Y                         2021-

jokke

Sitat fra: emurof på søndag 07. juli 2019, klokken 15:17
Model X blir ikke nødvendigvis den største taperen. Det blir kanskje Model S?
Har X selv så håper den holder seg, men det tviler jeg på.
Kunne ikke tenkt meg 3 eller S pga de er alt for små som familiebil(4stk + hund osv).
Kompis har model 3 og man må ha god fantasi for å kalle det familiebil.
Mulig Y kan være aktuellt

turfsurf

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 07. juli 2019, klokken 18:23
Men med 250kW superladere er jo ikke stort batteri like ønskelig.
Stort batteri er alltid ønskelig. I dag kjørte vi 70 mil med en fjelltur midt i uten lademulighet. I tillegg var ruten slik at vi måtte lade litt før og litt etter. Ca 40 minutt bortkastet tid. Med 200kWh batteri hadde det holdt med en stopp. Da kan man og kjøre 40 mil med henger, og 4 timer på motorvei uten stopp.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på søndag 07. juli 2019, klokken 22:11
Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 07. juli 2019, klokken 18:23
Men med 250kW superladere er jo ikke stort batteri like ønskelig.
Stort batteri er alltid ønskelig. I dag kjørte vi 70 mil med en fjelltur midt i uten lademulighet. I tillegg var ruten slik at vi måtte lade litt før og litt etter. Ca 40 minutt bortkastet tid. Med 200kWh batteri hadde det holdt med en stopp. Da kan man og kjøre 40 mil med henger, og 4 timer på motorvei uten stopp.

Klart det er ønskelig om det har null negative konsekvenser (kostnad, vekt og størrelse/plassbehov) men slik er det jo ikke. Jeg kjører mye med henger og har egentlig bortimot null betalingsvilje for større batteri enn min X75D har. Ei heller ønske om høyere vekt og dertil hørende høyre forbruk.

Men jeg kjører aldri 40 mil uten stopp heller. I følge TeslaFi er den lengste turen jeg har kjørt uten å stoppe de siste 8 månedene på 164km...(Fredrikstad-Gran)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Hodetelefoner

Vent til vinteren kommer.. du vil savne et 2000kWh batteri.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA