Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skrevet kontrakt på E-Soul?

Startet av Martin Eden jr, søndag 02. juni 2019, klokken 11:19

« forrige - neste »

gigafactory

Et halvt år igjen med dette forbanna tullet nå. Skal bli godt å se disse bilprodusentene lide litt for å nå utslippskravene i 2020/2021.

makki

Tror ikke de kan levere 200 stk e-soul løpet av 2019, og maks 300-400 hele 2020.

Trond.m

Når leveringssituasjonen er så usikker så burde BOS tilbakebetale depositumet snarest og la folk beholde plassen i køen. Det er det minste man bør forvente av en seriøs importør.

hELgenen

Sitat fra: TM på lørdag 29. juni 2019, klokken 16:05
Når leveringssituasjonen er så usikker så burde BOS tilbakebetale depositumet snarest og la folk beholde plassen i køen. Det er det minste man bør forvente av en seriøs importør.

Ettersom de gjorde det med Niro så gjør de det nok her også. Så spørs det bare når...

HPSE

Sitat fra: hELgenen på lørdag 29. juni 2019, klokken 16:45
Sitat fra: TM på lørdag 29. juni 2019, klokken 16:05
Når leveringssituasjonen er så usikker så burde BOS tilbakebetale depositumet snarest og la folk beholde plassen i køen. Det er det minste man bør forvente av en seriøs importør.

Ettersom de gjorde det med Niro så gjør de det nok her også. Så spørs det bare når...

De har vel lært av sine feil...
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

odahle

Ingen bør vel være overrasket over at Kia holder på som dette? Det har vel vært ganske tydelig fra den dagen Soul ble lansert som elbil i Norge at Kia kun lager de elbilene de må lage. Min tiltro til Kia er lik null på dette området.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

ToWalkOrDrive

Ganske overraskende å plutselig finne 18 stk nye Soul med 64kWh batteri på Finn (fra Sverige osv):
https://www.finn.no/car/used/search.html?make=0.777&model=1.777.2000300&price_from=380000&sort=2#150308027

Ser den billigste koster 400.000...
Tesla Model Y                         2021-

Daniel_0007

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 05. juli 2019, klokken 13:30
Ganske overraskende å plutselig finne 18 stk nye Soul med 64kWh batteri på Finn (fra Sverige osv):
https://www.finn.no/car/used/search.html?make=0.777&model=1.777.2000300&price_from=380000&sort=2#150308027

Ser den billigste koster 400.000...

Er vel naturlig samme som gamle soul ble registrert i tyskland så importert, ved å registrere de i Sverige først så går gjennomsnitt co2 for kia sverige ned mens kia selger veldig lite ice biler i Norge så trengs ikke å sende så mange elbiler hit men blir endring på dette i 2020
Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

Daniel_0007: det tror jeg du har helt rett i. Det vil bli mye mer norske nye elbiler i 2020. Det er veldig bra.

goggo

Noen som har fått til å kansellere E-Soul bestillingen i det siste?

Jeg har endelig bestemt meg for at jeg ikke vil låne penger rentefritt til KIA Norge lengre, men får bare feilmelding når jeg forsøker å avbestille.  Har forsøkt flere ganger i går og i dag.

mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

goggo

Sitat fra: goggo på søndag 07. juli 2019, klokken 15:44
Noen som har fått til å kansellere E-Soul bestillingen i det siste?

Jeg har endelig bestemt meg for at jeg ikke vil låne penger rentefritt til KIA Norge lengre, men får bare feilmelding når jeg forsøker å avbestille.  Har forsøkt flere ganger i går og i dag.

mvh
Hugo

Hmm, nå gikk kanselleringen i gjennom og jeg har fått bekreftelse på at reservasjonen blir tilbakebetalt.
Nedenfor er forøvrig beskjeden jeg la inn til KIA som årsak til avbestillingen.

Føler meg bedre nå :)

SitatJeg orker bare ikke å forholde meg til KIA Norge og lokal KIA forhandler mere, med reservasjonsystem som  fungerer dårlig (hvis dere ser i loggene deres kan dere se at jeg forsøkte utallige ganger å reservere bilen de første minuttene etter at det ble åpnet for reservasjon men det tok likevel godt over en time før min reservasjon ble bekreftet og jeg fikk tildelt et høyt res.nr), og med løgnaktig informasjon fra dere til reservasjonsholderne mht antall biler dere ville få inn i år.

Basert på dette har jeg besluttet at jeg ikke lengre vil støtte opp om KIA Norge ved å tilby dere et rentefritt lån i et år til, og jeg ber om snarest tilbakebetaling av depositumbeløp.

Med hilsen Xxxx Xxxxx

PS! Jeg har eid totalt 5 gode KIA biler opp gjennom årene (har en kjempegod Soul EV nå), men etter denne tvilsomme erfaringen med dere ser det ut til at det blir et annet bil fabrikat på meg neste gang.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Electric cars in Norway

Ja Hugo - du skal ha for at du er tydelig i din tilbakemelding til Kia Norge :+1:

Jeg er ca der i kø bildet at jeg kan forvente bil i januar 2020. Jeg blir derfor stående i kø. Det er en flott bil å vente på.

goggo

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 08. juli 2019, klokken 18:12
Det er en flott bil å vente på.
Helt enig i det.
For min del var det en 40KWh Active, hvit bil med rødt tak, som var mest aktuellt. Fikk vite av lokal forhandler at det kom til å gå lang tid før de begynte å ta inn disse "billigmodellene", så jeg bestemte meg for å hoppe av og vente å se hvordan dette utvikler seg.
Regner med at det blir parallell importørene som tar inn disse bilene først uansett, og nå har jeg litt ekstra feriepenger å kose meg med i sommer :) :)

mvh
Hugo
 
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Electric cars in Norway

Smart. Flott med ekstra "feriepenger"  :+1: :)

Martin Eden jr


Kia Nyhetsbrev mottatt i dag


Takk for din reservasjon av Kia e-Soul, og for at du venter tålmodig på bilen!

Flere biler er nå klare for forsendelse til Norge, og denne uken kontakter vi kunder opp til RESESOUL000300 med tilbud om å skrive kontrakt. Bilene vil leveres ut i september.
På reservasjonssiden kan du til enhver tid se ditt reelle kønummer:
https://bilkjop.kia.no/e-soul-reservasjon/

Reservasjonsnummer er den «ID» bestillingen din har, f.eks. RESESOUL000350. Kønummer er din plass i køen, og endrer seg etter som de foran deg på listen får utlevert bil eller kansellerer sin reservasjon.


Hengerfeste

Mange spør om hengerfeste, og vi har nå fått beskjed om at Kia e-Soul dessverre ikke vil få dette. Det gjelder også Kia e-Niro. Det er kjørt mange lovende tester gjennom en lang periode, men på grunn av Kias høye kvalitetskrav vil de ikke godkjenne bilen for bruk med henger. Vi vet at mange ønsker hengerfeste, og beklager at dette ikke kan innfris.

Vi takker for at du venter tålmodig på e-Soul, og sender deg en ny oppdatering på leveranser i slutten av august.


Med vennlig hilsen
Kia Bil Norge AS
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019- eSoul, 2022- Enyaq 80X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA