Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Appen vil ikke oppdatere

Startet av Theotokos, lørdag 01. juni 2019, klokken 11:19

« forrige - neste »

Orbit

Ditto. Er allerede logget inn i app, men får ikke sendt kommandoer til bilen.

Jeg har også hatt mye tilsvarende trøbbel med BMW. De har skaleringsproblemer med de det kaller LSC ("Last State Call"), dvs at bilen sender en oppdatering til sentrale systemer hver gang det skjer noe mens den ikke kjører; typisk status på dører, alarm osv. For vanlige fossiler er dette veldig lite trafikk. Men etterhvert som de har fått mer ladbare biler i porteføljen, er det både mye høyere trafikk per bil (f.eks. endring i batterinivå under lading), samt mer aktive brukere av app'en. Så en ladbar bil gir kanskje 100-1000x så mye trafikk som en fossil. (Og så er det vel et firma som begynner på T som har personer med røtter i drift av større datasystemer, som har fått til dette bedre.....)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Har fått beskjed fra forhandler at det har vært nedetid siden fredag. Bare fortsett å melde til digitalsupport.no@audi.de.
Ingen svar på når dette kommer opp igjen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Onkel

Jeg ringte til Audi digitale tjenester nettopp på grunn av problemer med kommunikasjon mellom bil og Audis server.
De fortalte meg at de har problemer med baksystemet for tiden, og før det er løst har de ikke mulighet til å se på om det er problemer med min bil.

Når det er sagt, mener jeg at Audi må ta et skippertak for å komme nærmere konkurrenten nede i gata som starter på T. De har et system som ser ut som det virker, og kundene får oppdateringer og nye egenskaper til bilene i årevis etter at bilen er kjøpt og betalt. Det burde Audi gi oss også.
Audi e-tron 55 levert juli 2019

daktari

Sitat fra: Onkel på torsdag 31. oktober 2019, klokken 08:30
Jeg ringte til Audi digitale tjenester nettopp på grunn av problemer med kommunikasjon mellom bil og Audis server.
De fortalte meg at de har problemer med baksystemet for tiden, og før det er løst har de ikke mulighet til å se på om det er problemer med min bil.

Når det er sagt, mener jeg at Audi må ta et skippertak for å komme nærmere konkurrenten nede i gata som starter på T. De har et system som ser ut som det virker, og kundene får oppdateringer og nye egenskaper til bilene i årevis etter at bilen er kjøpt og betalt. Det burde Audi gi oss også.
Enig.

Fikk du tak i hva feilen er? Mistenker at de kan ha hatt et stort innbrudd eller noe?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Amatøren

Eller har de 'fucket' opp serverene ved implementering av ID serien i databasen?

Veldig lik feilrate på We Connect når det klages på myAudi app.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Hårek

Det er noen som tror problemene skyldes at systemet kneler fordi det er dårlig designet fra bunn av. Hver oppkobling holder forbindelsen altfor lenge, og da klarer det ikke å skalere opp med økende antall brukere.
I så fall er det kanskje ingen quick fix.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

daktari

endelig, fikk logget inn igjen og klarte starte klima!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

#22
Funger ikke for meg...... support sier det burde være i orden, så de graver videre.

Edit: Det ordnet seg også for meg etter å ha startet bilen. Å bare låse opp og igjen holdt ikke.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

PF

Jeg måtte ut og starte bilen før den fikk kontakt

daktari

Det nådde offentligheten til slutt. https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/4qlmqE/klagestorm-mot-audi-etter-app-trbbel-for-el-suv
Jeg noterer meg at Morten Moum i Møller bagatelliserer. Ikke tillitvekkende, ikke alle som kan planlegge kjøringen.
Hva kostet egentlig apptilgang?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Det som er sprøest med dette er at det har vært velkjent i mange år (!!) i e-Golf, og stadig var det bare svada bortforklaringer. Etter mange lovnader om bedring så la de sin lit til We Connect, men virker som det er samme greiene. Jeg ga det aldri sjansen, for etter et par år med problemer og frustrasjon var det helt uaktuelt å begynne å betale for tilgangen.
Jeg nektet å tro at VAG-konsernet ikke vet hvor skoen trykker?

elektro

#26
Enig, dette er ille! Jeg var hatt e-Golf siden 2015, og lært meg å leve med at det er en liten bil nr. 2 uten app som man kan stole på. Har nettopp betalt 920 kroner for et år til, fordi det er verdt det de gangene det fungerer.

I mellomtiden har vi hatt Model S i to år, hvor appen fungerte 99% av tiden. I praksis alltid. Appåtil er appen raskt og vakker (dog med en ikke ubetydelig vampyreffekt). Så kjøper vi e-tron i mars 2019, hvor appen om mulig er verre enn på e-Golf. :o Selv om jeg digger vår e-tron quattro, tar jo dette bort noe av gleden. Og det er et faktisk problem. På e-Golf kan man i alle fall sette på varmen på et gitt tidspunkt, selv om man ikke står tilkoblet strøm, så har man i det minste isfri bil. Utover det er man jo ganske avhengig av å kunne se ladestatus, og å kunne starte/stoppe lading på en elbil. (Selv om man ikke kan justere ladegrense fra appen på 2019 modellen, noe som i seg selv er ganske håpløst).

Gruppesøksmål? Jeg er med! Dette er jo en vesentlig mangel som Audi åpenbart ikke klarer å reparere innen rimelig tid!! Da har man i utgangspunktet krav på å heve kjøpet. Eventuelt kan man bli enig om en form for kompensasjon. Audi må fortelle hva de skal gjøre, og når. Altså når plattformen blir totalt redesignet med innleid hjelp. At en server i Tyskland har vært nede holder ikke. Dette er jo normalen! >:(

Leser at VW Group skal investere 34 mill EUR i elbiler de neste årene. 340 milliarder kroner!!! Hva med å få appen til å fungere først???
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Nickelilltroll

Kødder dere med meg?!? Har Audi brukt samme program/leverandør som jeg hade på min 2014 E-Golf?!!!

Den var helt rævva og solgte Golfen av den grunn, appen var håpløs å stole på. Forvarming som styres via app er viktig ting for meg, når detta virka 5/10 ggr så holdt jeg på og koke over hver gang jeg kom ut til en bunnfrossen elbil. Møller ville ikke høre på alle oss som klagde heller!!!

Sa det skulle komme løsning, venta i 1 1/2 år før jeg gav opp...

Aldrig hatt problemer med Teslaen el Volvo sin app før og si det sånn...Er en heeeelt annen verden.

Føreslår at dere går sammen og pusher på og få bytte både leverandør av app og sw. Car-net er ihvertfall bare tull og lureri....
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

daktari

Mer app-kritikk. https://www.tek.no/nyheter/kommentar/i/wPkKWo/gi-meg-en-bil-app-som-funker

Det jeg ikke forstår er hvorfor folk ikke reklamerer? En funksjon som ikke fungerer stabilt over lengre perioder kvalifiserer til enten prisavslag, omlevering eller heving. Er Møller så kjipe eller er folk for tafatte?

Min Audi-funker i det minste fortsatt. Kommer det en nedetid til må forhandler punge ut.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Goosewater

Jeg fikk utlevert bilen på torsdag 31. oktober. Fikk ikke koblet opp da pga at systemet var nede. Etter at jeg kom hjem på kvelden fikk jeg imidlertid registrert hovedbruker og lagt inn medfølgende kode. Siste registrerte kontakt med bilen fra appen er om morgenen 1. november. Sendte inn henvendelse til support 5. oktober og fikk svar samme dag om at nå var feilen rettet. Hvis det ikke fungerte måtte jeg prøve å avinstallere app og installere på nytt. Har gjort det, prøvd med både iPhone og Android samt nettleser.

Oppnår fremdeles ingen kontakt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA