Kjøpe brukt TMX, hvordan sjekke FSD-aktivering?

Startet av TMS85, fredag 31. mai 2019, klokken 10:58

« forrige - neste »

TMS85

Heisan, har forsøkt å søke men kan ikke finne at dette er besvart før.

Jeg vurderer å kjøpe en brukt TMX og da står det ofte bare "Autopilot aktivert" i annonsen. Jeg antar det da betyr EAP (altså: jeg vurderer en 2017-modell, må jo da ta hensyn til hva Autopilot var på det tidspunktet).

Det som er rart er at flere av selgerne jeg har vært i kontakt med ikke vet selv om de har aktivert FSD eller ikke.

Da har jeg to spørsmål:
1. er dette mulig å sjekke på noe vis ved å se på skjermen i bilen?
2. hva koster eventuelt dette FSD-tillegget, hvis altså EAP er aktivert fra før?

geear

Meg bekjent må du inn på kontoen til selger (på tesla.com) og se om han har valget for aktivering av FSD eller ikke. Du klikker inn på bilen så skal det ligge litt nede på siden. Er det ingenting der så er både EAP og FSD aktivert.

Høres rart ut at noen ikke vet om de kjøpte alt eller ikke. I 2017 kostet det 25 000,- ekstra for FSD. Vet ikke prisen for aktivering nå. Det var 41k en periode, så ble det 50k, så 16,7k, og nå skal det ha steget igjen. Jeg får ikke sett lenger, siden jeg slo til på 16,7k...

Kim-

Som sagt må du nok inn på tesla.com og se på brukeren. Akkurat nå ligger prisen på oppgradering fra EAP til FSD på 50.000,-
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

TMS85

Sitat fra: Kim- på fredag 31. mai 2019, klokken 12:13
Akkurat nå ligger prisen på oppgradering fra EAP til FSD på 50.000,-

Og da mener du ekstrakostnaden for en brukt 2017-modell som allerede har EAP?
Ikke hva det koster i ettertid for en ny TMX kjøpt i dag?

pkhamre

Sitat fra: TMS85 på fredag 31. mai 2019, klokken 12:28
Sitat fra: Kim- på fredag 31. mai 2019, klokken 12:13
Akkurat nå ligger prisen på oppgradering fra EAP til FSD på 50.000,-

Og da mener du ekstrakostnaden for en brukt 2017-modell som allerede har EAP?
Ikke hva det koster i ettertid for en ny TMX kjøpt i dag?

Det stemmer.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA