Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er det med Tesla fans i forhold til å godta alt?

Startet av Mippen, lørdag 25. mai 2019, klokken 10:28

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: AD på tirsdag 28. mai 2019, klokken 13:31
Utrolig mye FEIL informasjon ute å går her.  For å produsere ~30.000 kjøretøy med 100 kw. batterier utnytter en ledende produsert den samme mengde til å produsere ~1.500.000 hybrid-biler.
Morsomt å være så bombastisk og ta så feil  ::)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

pberg

SitatDen nye raketten som er under utvikling (Super Heavy) skal forøvrig bruke metan som drivstoff, en gass som enkelt kan produseres ved å ekstrahere CO2 fra lufta og kombinere dette med hydrogen produsert ved elektrolyse. 100% fornybart drivstoff altså. Oksygenet fra elektrolysen brukes også, for å reagere med metan under drift.

Hvor mye energi går det med til det, tro?
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

gaustabl

Til AD.
Hvorfor er du på Teslaforum, er det for kjedelig på Toyota sitt? Legg merke til hvilket bilmerke som alltid ligger først i køen, bremser i hver sving og gir full gass når veien er mer enn 100 rett(begynner på Toy...), i gamledager var det Opel og mann med hatt. Fantastisk deilig å ha en tesla som gjør det mulig å komme forbi sånne på begrensede rettstrekker.....
Jeg har ikke hatt så morsom bil siden min gamle s6+ med 4.2l v8 og 305hk.
Kos deg med din hybrid

jkirkebo

Sitat fra: pberg på tirsdag 28. mai 2019, klokken 17:46
SitatDen nye raketten som er under utvikling (Super Heavy) skal forøvrig bruke metan som drivstoff, en gass som enkelt kan produseres ved å ekstrahere CO2 fra lufta og kombinere dette med hydrogen produsert ved elektrolyse. 100% fornybart drivstoff altså. Oksygenet fra elektrolysen brukes også, for å reagere med metan under drift.

Hvor mye energi går det med til det, tro?

Jeg er usikker på virkningsgraden til prosessen, men den kan drives av fornybare kilder (sol er godt egnet siden man ikke trenger å produsere hele tiden) og man vil netto fjerne CO2 fra atmosfæren siden mye av drivstoffet vil forbrukes utenfor atmosfæren.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pberg

Jeg ville tro at det i den store sammenhengen vil være mer effektivt å bruke den elektriske energien til å erstatte naturgass i strømproduksjon, og heller brenne denne gassen som drivstoff direkte. Du må jo tilføre like mye energi i prosessen som det du får ut igjen etterpå, minus tap i prosessen.

Det ser forresten ut som om virkningsgrad på elektrolyse av vann til hydrogen og oksygen er 70-80% i den beste prosessen for dette.

Men det ser jo fint ut på papiret at det er "fornybart"....

På den andre siden, hvis du kan samle inn avgass fra kyr, som er en av de største metankildene i verden, så vil sikkert bildet bli et noe annet. :-)
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA