Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ville dere kjøpt TMX på nytt?

Startet av hovering, tirsdag 28. mai 2019, klokken 20:27

« forrige - neste »

Hodetelefoner

Sitat fra: hovering på tirsdag 28. mai 2019, klokken 20:27
Jeg vurderer veldig en TMX 75D, men har litt kalde føtter etter å ha lest mye om negative kundeopplevelser og feil på biler. Så derfor lurer jeg på;

Dere som har model X i dag, hvis dere skulle byttet bil nå, er dere så fornøyd at dere ville kjøpt model X på nytt?
Kjøp!

o.b.lix

Ja X er eneste bilen jeg kunne tenkt meg.

Hatt X90 i to år og kjørt 100.000 km. Færre problemer med denne enn noen andre biler jeg har hatt. (Vet ikke om noen som er 100% problemfri, her på Vestlandet vil humpete veier og salt knekke alle)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Hrc

Har en 2017 X75D, har bestilt en X100D. Den beste bilen jeg har hatt med god margin. Kun skiftet dørsensorer. Går over til 100 fordi jeg har 3 små unger og ønsker mer fleksibilitet på langtur.

Sjøhyene

MX er en fantastisk bil! Falcondørene er også geniale, spesielt med unger.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Rævedilter

Har ein -18 X75 7 seter som har gått vel 50000km. Har vore innom verksted ca 1,5 time til noko småplukk (sensorer i dører, liten vindusspylereffekt++).

Heilt grei bil, liker ikkje FWD, panaromavindu eller elektriske dører/luker så det trekker ned.
Hadde eg fått ein mindre elbil og rimligere med samme tilhengerkapasitet hadde eg kjøpt den, men p.t. ingen alternativ så eg beheld min nokre år til og ser då.

stiAn80

Tror ikke jeg hadde kjøpt X igjen. Kvaliteten står rett og slett ikke til prisen. Når det er sagt er det en nydelig bil å kjøre, elsker konseptet, men kvaliteten på lakk, hvordan bilen er skrudd sammen og serviceapparat må tas tak i.

Tenk om produksjonen hadde vært bedre slik at man ikke må bruke første 6-12 månedene av bilholdet på å fikse feil fra fabrikken...

z4rd

Av de tingene som trådstarter listet opp så har jeg opplevd følgene etter 30 000km:

- vanninntrenging i én av baklyktene

Denne ble byttet raskt på garanti.

Jeg hadde også kjøpt meg en ny X hvis jeg skulle handlet bil igjen i dag. Det er en utrolig unik bil. Ikke tro at eiere av konkurrentene ikke opplever problemer... både med bil og serviceapparatet...

Du betaler gjerne like mye eller mer - og får mindre igjen etter hva jeg synes er viktig. Men du må handle etter dine behov.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

jkirkebo

Sitat fra: z4rd på onsdag 29. mai 2019, klokken 20:32
Jeg hadde også kjøpt meg en ny X hvis jeg skulle handlet bil igjen i dag. Det er en utrolig unik bil. Ikke tro at eiere av konkurrentene ikke opplever problemer... både med bil og serviceapparatet...

Ja, nå er det jo faktisk eiere av e-Tron som har fått returnert bilen pga. feil som verkstedet ikke klarer å fikse på 5 uker. Og I-Pace eiere som fortsatt ikke får mer enn ca. 50kW på hurtiglader. Osv. Alle merker har feil, det viktigste er hvordan verkstedene håndterer det. Der har Tesla vært flinke med meg ihvertfall.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Råde

Noen med X som har stått utenfor eller sittet inni andre biler og lurt på hvorfor ikke døren gikk opp?

For meg snakker vi om innovasjoner som gjør andre biler uaktuelle. Høres rart ut for uinnvidde men er sant.

Bare så irriterende at Spotify har begynt å hakke så forferdelig igjen på 2019.16.2 og AP maser hvert 15 sekund (men skiftende software gjør imidlertid hverdagen spennende)
e-Golf | X75D

ApeX

#24
Definitivt! Digget bilen.

Vi hadde en 100D syvseter med hvitt interiør. Hadde nok gått for det samme igjen. Jeg var/er også stor fan av falkevinge-dørene. Opplevde de som veldig praktiske, og det gjorde å få 0-åringen (og de to andre ungene) inn og ut av bilen til en lek. Bilen er romslig og fantastisk på langtur. Den store frontruten er også noe for seg selv, men etter en stund slutter man å tenke over at den faktisk er så stor som det den er.

Av "feil" med bilen, så opplevde vi:

- Dugg i baklykt
- Bilen trakk mot venstre
- Sensorfeil (bilen og dørene funket helt fint, men sperret for oppdatering)
- Den ene falkeving-døren lukket seg skjevt (skjedde et fåtall ganger med ujevnt mellomrom)

Alt ble fikset på to besøk hos Tesla, med to dagers mellomrom, og problemene var ikke tilbakevendende.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Kim-

#25
Har idag x75, og ville nok kjøpt en TMX på nytt igjen. Storfornøyd med bilen, selv om det har vært noe småplukk, men min erfaring med service er bra, alltid kjapp respons og tesla lånebil.

Den gang når jeg kjøpte 75, var det stort prishopp opp til 100 versjonen, men nå i dag kan man få en 100 for nesten det samme som jeg betalte for min 75. Jeg kunne ønske meg lengre rekkevidde av og til på langtur. (hytte på fjellet, 200km uten lademuligheter gjør at jeg er nødt til å lade begge veier (opp til 1200meters høyde)).

Av problemer har jeg opplevd kun småplukk.
- Feilmelding om A/C limited. (Tesla fant ingen feil).
- Lakkskade ved utlevering. (2 ukers ventetid før det ble utbedret).
- Sveiseperle igjen inni hengerfeste som gjorde at det ikke gikk i (fikset på dagen etter en tlf til verksted).
- Diverse justering av lister og småplukk.
- Lyset i ene døren sluttet å fungere. Tesla kom hjem til meg etter jobb og fikset på 30 minutter. (ca 3-4 dager etter saken ble meldt inn)

Nå merker jeg at jeg må holde rattet ca 3 på hel for å kjøre rett frem, så kanskje jeg må ha en tur innom servicecenter.

Problemet er vel kanskje og ventetid ved noe feil. Jeg har bestilt ombygging for å kunne lade på CCS2 ladere og har fått time i septermber.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

kodax

Kunne du kjørt opp til hytta uten stopp hvis du hadde hatt lademulighet der?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Kim-

Sitat fra: kodax på torsdag 30. mai 2019, klokken 14:35
Kunne du kjørt opp til hytta uten stopp hvis du hadde hatt lademulighet der?

Ja, det går =) Det er fra Bergen-Haugastøl

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Tesla91

Har hatt X75D, X90D og XP100D... Ville ikke hatt model X igjen om jeg så fikk den slengt etter meg gratis med alt av utstyr... Forferdelig bil!

(Før flere påpeker "hvorfor har du hatt 3 stykker om den er så kjip", så kan jeg informere om at hver gang har jeg fått svært gode kompensajoner for å oppgradere til ny model X grunnet en rekke feil/mangler med bilene og de har kjøpt tilbake de jeg har hatt.) derfor, kun derfor!

Når jeg kvittet meg med XP100D'en som var nummer 3 i rekken av model X, var det som å poppe en gigantisk og vond kvise på ryggen, altså en svært befriende følelse. Nei, aldri mer.

hELgenen

Sitat fra: Tesla91 på lørdag 08. juni 2019, klokken 15:07
Har hatt X75D, X90D og XP100D... Ville ikke hatt model X igjen om jeg så fikk den slengt etter meg gratis med alt av utstyr... Forferdelig bil!

(Før flere påpeker "hvorfor har du hatt 3 stykker om den er så kjip", så kan jeg informere om at hver gang har jeg fått svært gode kompensajoner for å oppgradere til ny model X grunnet en rekke feil/mangler med bilene og de har kjøpt tilbake de jeg har hatt.) derfor, kun derfor!

Når jeg kvittet meg med XP100D'en som var nummer 3 i rekken av model X, var det som å poppe en gigantisk og vond kvise på ryggen, altså en svært befriende følelse. Nei, aldri mer.

Høres ut som båtkjøpet mitt i sin tid....
Men hvilken bil går du nå for - og hvorfor?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA