Skrevet av Emne: Oppdatert Model S, 'Raven', testet  (Lest 16075 ganger)

DagfinnN

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1273
    • Vis profil
Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« Svar #165 på: søndag 01. september 2019, klokken 11:09 »
Har Tesla hentet ut skiltene lenge før den er blitt godkjent og levert? Hvordan henger dette sammen?
Ja- mange bilforhandlere tar ut batcher av nummerplater.
S100D Levert 29.11.2017
S85D solgt 12.10-2017
Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017
Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
Tesla S85D hentet 9. november 2015, Drammen
Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Sense

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 743
    • Vis profil
Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« Svar #166 på: torsdag 05. september 2019, klokken 01:15 »
Eneste som fortsatt skuffer litt er Autopilot som stadig bremser uten grunn.
Men regnsensor på vindusviskere virker endelig når det regner. Hallelujah. Mht Autopiloten - virker det bedre om du setter Forward Collision Warning til Late?

Ja, det er jo kjekt at det fungerer 😄 Skal prøve late og se om det hjelper. Men i utgangspunktet vil jeg jo ikke ha Late collision warning..

Jeg også har samme problem med A.P. at den bremser opp selv uten hindringer i veien. Virker som den gjør det enten på 4-felts motorvei når biler kommer opp på siden, eller jeg passerer biler i venstre felt med A.P. på, eller bare CC på.

Forsøkte å sette collision warning på "late", men da bremser den bare hardere, så det gjorde nesten vondt verre.

Opplever noen ganger at AP er usikker og nølende til om den skal fortsette å holde farten, eller om den skal vente eller bremse. Da blir det ørlittegrann kenguru-takter, før den blir enig med meg om at det ikke fantes noen hindringer i veien likevel. Jeg forventer en liten beklagelse på displayet til hvorfor den sover på jobb, men har hørt nada fra den kanten.

Er det kun Raven-versjonene som har disse problemene med AP ?

 


alagerqv

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 276
    • Vis profil
Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« Svar #167 på: torsdag 05. september 2019, klokken 07:05 »
Opplever det samme på 2017 modell med FSD (kaller det Full Scared Driving).
« Siste redigering: torsdag 05. september 2019, klokken 07:41 av alagerqv »

DagfinnN

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1273
    • Vis profil
Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« Svar #168 på: torsdag 05. september 2019, klokken 08:01 »
Opplever det samme på 2017 modell med FSD (kaller det Full Scared Driving).
:D ;D :+1:
S100D Levert 29.11.2017
S85D solgt 12.10-2017
Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017
Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
Tesla S85D hentet 9. november 2015, Drammen
Nissan Leaf solgt 28.07.2015

DagfinnN

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1273
    • Vis profil
Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« Svar #169 på: torsdag 05. september 2019, klokken 08:09 »
Er det kun Raven-versjonene som har disse problemene med AP ?
Kan trøste deg med at det har vi alle. Blir vel fikset en eller annen gang.
S100D Levert 29.11.2017
S85D solgt 12.10-2017
Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017
Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
Tesla S85D hentet 9. november 2015, Drammen
Nissan Leaf solgt 28.07.2015

alagerqv

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 276
    • Vis profil
Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« Svar #170 på: torsdag 05. september 2019, klokken 08:10 »
Ingen ting som tyder på det. De har jo hatt software hvor dette knapt var ett problem, før du plutselig etter en oppgradering stadig henger i setebeltet...

boppus

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Electrons - it's not just for lightbulbs anymore
    • Vis profil
Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« Svar #171 på: torsdag 05. september 2019, klokken 09:04 »
TACC (traffic-aware cruise control) var bortimot strøkent på min 2015 modell med AP1, hvor teknikken ble levert av Mobileye. Regnsensoren kan også trekkes frem som svært god, den gang da.
Nå, med 2018 modell og AP 2.5(?), er TACC i praksis ubrukelig. Fantombremsing, rykk og napp ødelegger raskt flyten. Og regnsensoren fungerer svært dårlig. Raven har samme uferdige løsninger.
Model S 75D 2018
EQC | bestilt
Model Y | bestilt
x Model S 85D 2015

Joachim@sancon.no

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 430
    • Vis profil
Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« Svar #172 på: torsdag 05. september 2019, klokken 09:14 »
Noen som vet om AP1 også har fått fantom bremsinger nå? Husker jeg var veldig fornøyd med min 85d når jeg hadde den.

Øyvind.h

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 11171
    • Vis profil
Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« Svar #173 på: torsdag 05. september 2019, klokken 09:16 »
Noen som vet om AP1 også har fått fantom bremsinger nå? Husker jeg var veldig fornøyd med min 85d når jeg hadde den.
Nope. Like stødig og behagelig som i 2016. Også like begrenset i funksjonalitet :)
Tesla Model X 90D
Mercedes EQC bestilt
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sense

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 743
    • Vis profil
Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« Svar #174 på: torsdag 05. september 2019, klokken 11:09 »
Det gjør den nesten ubrukelig i mine øyne. Helt ubrukelig når noen ligger bak av risiko for å bli påkjørt bakfra. Og her på Østlandet er det så mye trafikk at det ofte gjør nettopp det.

Fatter ikke hvordan jeg kunne være så dum å betale 50k for FSD (Failing Stupid Driver)

Når det er sagt så er bilen ellers en herlig kjøremaskin når den kjøres manuelt.

Smurfboy

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 48
    • Vis profil
Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« Svar #175 på: torsdag 05. september 2019, klokken 11:21 »
Det gjør den nesten ubrukelig i mine øyne. Helt ubrukelig når noen ligger bak av risiko for å bli påkjørt bakfra. Og her på Østlandet er det så mye trafikk at det ofte gjør nettopp det.

Fatter ikke hvordan jeg kunne være så dum å betale 50k for FSD (Failing Stupid Driver)

Når det er sagt så er bilen ellers en herlig kjøremaskin når den kjøres manuelt.

Glad jeg endret bestillingen til uten. Den gang de klarer å få til noe stabilt betaler jeg gjerne mer, men tror ikke det skjer så lenge jeg har bilen

1000kwh

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1655
    • Vis profil
Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« Svar #176 på: torsdag 05. september 2019, klokken 11:38 »
Tror folk har svært ulike oppfatninger av hvor bra AP fungerer.

At systemet er ubrukelig er en totalt annen opplevelse enn jeg har. Synes Autosteer og TACC, særlig på motorveier fungerer helt utmerket.

Muffinman

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 12021
    • Vis profil
Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« Svar #177 på: torsdag 05. september 2019, klokken 11:46 »
AP1 biler er heller ikke fri for fantombremsinger dessverre. Siste tilfelle var denne uka for min del. Kjørte et strekk med mange små tunneler, og i en åpning på ca 30 meter mellom to hogg bilen bremsene kraftig i samtidig som et rødt kjøretøy dukket opp i displayet. Jeg var (heldigvis) alene på veien. AP var ikke aktivert.

Smurfboy

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 48
    • Vis profil
Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« Svar #178 på: torsdag 05. september 2019, klokken 14:10 »
Tror folk har svært ulike oppfatninger av hvor bra AP fungerer.

At systemet er ubrukelig er en totalt annen opplevelse enn jeg har. Synes Autosteer og TACC, særlig på motorveier fungerer helt utmerket.

Enig, derfor jeg kansellerte FSD da nye biler kommer med TACC og autosteer, de andre funksjonene er veldig halvveis og ikke verdt 50.000 pr idag

alagerqv

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 276
    • Vis profil
Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« Svar #179 på: torsdag 05. september 2019, klokken 21:09 »
Hvertfall med dagens software, kanskje også hardware.