Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Noa på model X

Startet av Eander, søndag 26. mai 2019, klokken 10:41

« forrige - neste »

Motorwatt

Bra! Får håpe ferieopplevelsen blir bedre enn du får med opplevelsen av NoA....  ;)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Joachim@sancon.no

Om ferien får 3 uker med plaskregn og 12 grader slå den NOA på opplevelse..

Kjørte til og fra jobb i går med NOA. Ca 10km med 4 felts hver vei. Den gjorde alt feil. Ingen av avkjøringene/påkjøringen til motorvei klarte den. Den ville legge seg i venstre feltet selv om jeg kjørte fartsgrensen i høyre og ingen biler fremfor. I venstre felt kjørte bilene 10kmt raskere.

Det toppet seg ved avkjøringsfelt hjem. Da ville den ta av og ga beskjed om å sette på blinklys til høyre. Jeg satt på blinklys og den begynte å bremse ned til 50 i 80 sonen før jeg til slutt avbrøyt pga biler som kom bak.

Skal teste på vei til jobb i dag også. Er den like dum i dag så slår den av. Hadde jeg hatt UP bak hadde jeg nok blir tatt til side. :)

Dette er ikke bra nok selv for tidlig beta...

Handyman

Av og til foreslår den feltbytter som er helt på trynet, da trykker man på det blå feltet "Cancel lene change" og den holder feltet sitt. Hvor fort den foreslår feltbytte kommer ann på hvile settinger du har på hastighet og om feltskifte eksempelvis er på "Mad max".
Når den skal av motorvei skal du ikke skru på blinklyset, da den ordner det selv.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kim-

Prøvd den en gang og, strekk på noen km med motorvei, og da tok den avkjøringen perfekt med blinklys på riktig måte. Ble litt imponert da dette ikke er en vanlig avkjøringsrampe, men veien splitter seg på en måte, og da med stiplet linje rett frem. (For de lokal kjente i Bergen: sjølinjen og avkjøringen til nesttun).

Ser nå at autopiloten setter på blinklys når man kjører inn på motorvei(uten NOA aktiv)
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Råde

Pokkers navi-he****... Sendte meg langt utpå omvei pga kø på motorveien. Før jeg snudde så inkluderte turen et jorde. Eneste komiske i situasjonen var at 50% av de andre som sto i kø på samme «snarvei» var idioter i Tesla - som meg.

Ellers vil jeg oppsummere NoA som en blanding av «for mye for tidlig» og «for lite for sent»

Sånn ellers går det greit >:(
e-Golf | X75D

k1

Sitat fra: Råde på torsdag 06. juni 2019, klokken 20:36
Pokkers navi-he****... Sendte meg langt utpå omvei pga kø på motorveien. Før jeg snudde så inkluderte turen et jorde. Eneste komiske i situasjonen var at 50% av de andre som sto i kø på samme «snarvei» var idioter i Tesla - som meg.

Ellers vil jeg oppsummere NoA som en blanding av «for mye for tidlig» og «for lite for sent»

Sånn ellers går det greit >:(

:laugh: takk for en god latter!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA