Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skvettlapper/foliering

Startet av Spiro, lørdag 25. mai 2019, klokken 12:48

« forrige - neste »

jorgenask

Sitat fra: Benjichr på onsdag 09. desember 2020, klokken 21:49
Fikk også montert de jeg fikk ettersendt av Tesla nå.
Lang modell som nesten subber bakken når jeg står på flatt underlag. Hva tenkte de der? Tar borti alt av kanter og fartsdumper.

Er det mulig å tilpasse dem på en enkel måte, eller er det bare å kjøpe en av de kortere variantene på nettet?

Det beste er vel å finne nærmeste plastretur og kaste dem der :P
Kan anbefale disse : https://www.begood.no/products/skvettlapper-mud-flaps-tesla-model-3

Som andre har nevnt før, husk ppf/folie bak for å beskytte lakken  :+1:

Claav

Noen som har ferske tips til skvettlapper til 2021 modell?

model3pw

Fikk du ikke montert (korte variant) av Tesla ved utlevering? Regner med original vare har er funksjonellt design.

Claav

#213
Sitat fra: model3pw på fredag 25. desember 2020, klokken 10:08
Fikk du ikke montert (korte variant) av Tesla ved utlevering? Regner med original vare har er funksjonellt design.

Ja fikk foran, men lurte kanskje på å sette på noe bak og

thebadger

Sitat fra: model3pw på fredag 25. desember 2020, klokken 10:08
Fikk du ikke montert (korte variant) av Tesla ved utlevering? Regner med original vare har er funksjonellt design.
Ikke helt, de er delvis åpne sånn at det kan samle seg skitt herfra og til månen mellom lappene og hjulbuen

jasken

Sitat fra: thebadger på fredag 25. desember 2020, klokken 13:43
Sitat fra: model3pw på fredag 25. desember 2020, klokken 10:08
Fikk du ikke montert (korte variant) av Tesla ved utlevering? Regner med original vare har er funksjonellt design.
Ikke helt, de er delvis åpne sånn at det kan samle seg skitt herfra og til månen mellom lappene og hjulbuen

Jeg har skvettlapper standard på min, har ikke sjekket bak men har foran. De ser veldig så ut og det er et åpent hul rett over den ene, burde man vurdere å sette på en tredjepart kanskje. Er de vanskelig å montere de fra BeGood?

Bmwi3

Sitat fra: jasken på fredag 25. desember 2020, klokken 14:29
Sitat fra: thebadger på fredag 25. desember 2020, klokken 13:43
Sitat fra: model3pw på fredag 25. desember 2020, klokken 10:08
Fikk du ikke montert (korte variant) av Tesla ved utlevering? Regner med original vare har er funksjonellt design.
Ikke helt, de er delvis åpne sånn at det kan samle seg skitt herfra og til månen mellom lappene og hjulbuen

Jeg har skvettlapper standard på min, har ikke sjekket bak men har foran. De ser veldig så ut og det er et åpent hul rett over den ene, burde man vurdere å sette på en tredjepart kanskje. Er de vanskelig å montere de fra BeGood?

Monterte de fra BeGood i dag og det var veldig enkelt. De originale som satt på min 2021 modell som har gått ca 150km var helt full av grus og møkk, så de originale skvettlappene til Tesla er rustfeller. For noe møkk Tesla har kommet med, de er bare å få av bilen med en gang og få på noe som faktisk er bra...
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

makki

Ikke bruk tesla sin skvettelapper(den korte foran)disse samler masse sand mener rust samler(nesten 1 kilo sand fant jeg da fjernet begge korte skvettelapper idag kjørte bare 2 uker, tenk om hva skal skje etter 1 år!! begood/bilkomponenter er tomt for skvettelapper, kan også kjøpe fra amazon ca 600kr(inkludert ekspress frakt med moms).

alagerqv

Mine skvettlapper lå i frunken, var ikke engang montert. Jeg tenker at dersom de skulle brukes, burde de stått på fra fabrikk...

Wabby

Jeg lurer også på hva jeg skal gjøre med skvettlapper.
Hentet min TM3P og det var montert skvettlapper foran men ikke bak. Men lå noen i frunken.
Men syns ikke de som var montert foran gjorde stort bra arbeid. Er jo drit langt opp etter bilen på begge sider og langt bakover etter en svært kort tur etter vask.

Vurdert å dra ned til GundersenMotorsport og hente Sparco sine i sorte med hvit tekst, eller uten tekst. Noen som har erfaring med disse?

Jeg er nesten nabo til dem, så kort vei for å hente så fall.

https://gundersenmotorsport.no/butikk/bil/bil-eksterior/bil-eksterior-skvettlapper/sparco-skvettlapp-univ-hvit/

TM3P 2021 - Oslo

thebadger

Sitat fra: Wabby på mandag 18. januar 2021, klokken 13:26
Jeg lurer også på hva jeg skal gjøre med skvettlapper.
Hentet min TM3P og det var montert skvettlapper foran men ikke bak. Men lå noen i frunken.
Men syns ikke de som var montert foran gjorde stort bra arbeid. Er jo drit langt opp etter bilen på begge sider og langt bakover etter en svært kort tur etter vask.
Jepp, de som følger med er en kompromissløsning.
Ta unna det aller verste uten å påvirke rekkevidde for mye.
De som ligger i frunken er forlengere å ha på fremme. Rimelig stygge, og henger for langt ned etter norsk infrastruktur.

Handyman

Sitat fra: thebadger på mandag 18. januar 2021, klokken 14:20
Sitat fra: Wabby på mandag 18. januar 2021, klokken 13:26
Jeg lurer også på hva jeg skal gjøre med skvettlapper.
Hentet min TM3P og det var montert skvettlapper foran men ikke bak. Men lå noen i frunken.
Men syns ikke de som var montert foran gjorde stort bra arbeid. Er jo drit langt opp etter bilen på begge sider og langt bakover etter en svært kort tur etter vask.
Jepp, de som følger med er en kompromissløsning.
Ta unna det aller verste uten å påvirke rekkevidde for mye.
De som ligger i frunken er forlengere å ha på fremme. Rimelig stygge, og henger for langt ned etter norsk infrastruktur.
Jeg monterte også de lange, men klippet lengden på dem. Hvis ikke subber de i bakken for enhver ujevnhet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Claav

#222
Tok av mine originale skvettlapper i dag, så slik ut på baksida.. Brukt bilen ca 1500km, samla seg greit med fuktighet og dritt bak skvettlappene.

marcob

#223
Muligens amatørspørsmål, men hvordan fjerner man skvettlappene? Instruksjonene i instruksjonsboka stemmer ikke, står blant annet at man skal bruke et flatjern der men hos meg var det stjerne. Og det står "løsne bolt" i undersiden, men det er lettere sagt enn gjort.

trykkertor

Sitat fra: marcob på mandag 25. januar 2021, klokken 20:08
Muligens amatørspørsmål, men hvordan fjerner man skvettlappene? Instruksjonene i instruksjonsboka stemmer ikke, står blant annet at man skal bruke et flatjern der men hos meg var det stjerne. Og det står "løsne bolt" i undersiden, men det er lettere sagt enn gjort.

Hmmm.....stemmer det ikke som det står her?
https://www.tesla.com/no_NO/support/do-it-yourself-model-3?redirect=no#swap-mud-flaps-splash-guards

Stjerne kan være fordi servicesenter har brukt andre typer skruer. Men prinsippet blir det samme.

https://youtu.be/2eJcyc7C4Rk?t=123

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA