Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan bruker folket Summon?

Startet av Fornybarbil, fredag 24. mai 2019, klokken 23:15

« forrige - neste »

Fornybarbil

Er det noen her som bruker Summon i noen grad! Og hvilke teknikker har dere i så fall for å ikke så der som en dust å stirre på mobilen ved siden av bilen?

Selv har jeg begynt å ta opp mobilen og åpne appen 20s før jeg kommer til bilen. Når bilen da har våknet går jeg inn på Summon og spankulerer i ekstra sakte fart mot bilen mens jeg trykker på Reverse eller Forward når jeg er ca 5m unna. Dette fungerer akkurat sånn at når jeg kommer bort til bilen og stopper så begynner bilen å rulle ut. Andre som har testet dette?

Det har fungert hele 2/2 ganger nå

NorBil

utelukkende brukt for å vise folk at det er mulig. I praksis tar det alt for lang tid og feiler hele tiden

ladov

Har hatt nytte av det *1* gang. Jeg oppdaget ikke før jeg gikk ut av bilen at jeg sto i en sølepytt, så da jeg skulle inn igjen stilte jeg meg et par meter bak, på tørt land, og rygget bilen ut av søla så jeg slapp søle inn i bilen. :D

Også har jeg testet det et par ganger med litt rare resultater. Den gangen det virket absolutt best var den gangen jeg faktisk hadde bruk for det. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Handyman

Brukte den med stor suksess da en bunch med unger satt i bilen og hørte på musikk uten at de kunne se meg.
De ble mange forvirrede ansikter og de trodde åpenbart at de hadde trykket på noe de ikke skulle  :D :D
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Linka

Sitat fra: Handyman på fredag 24. mai 2019, klokken 23:55
Brukte den med stor suksess da en bunch med unger satt i bilen og hørte på musikk uten at de kunne se meg.
De ble mange forvirrede ansikter og de trodde åpenbart at de hadde trykket på noe de ikke skulle  :D :D

Haha takk for tipset! Skal prøves når de sitter inni med Emission Testing!

Counterpointer

Det var litt stas en gang hvor en hadde fått prøvekjøre og parkerte bilen. Jeg satt i baksetet og flyttet bilen bakover med summon. Han skvatt og vi andre lo godt

Lazzie68

Jeg har motorsykkelen parkert i bakkant av bilen og bruker summon jevnlig for å slippe å sette meg inn i bilen med kjøreutstyr. Veldig praktisk.

trykkertor

Sitat fra: Lazzie68 på lørdag 25. mai 2019, klokken 02:05
Jeg har motorsykkelen parkert i bakkant av bilen og bruker summon jevnlig for å slippe å sette meg inn i bilen med kjøreutstyr. Veldig praktisk.
Akkurat til dette hadde jeg trengt Summon også.
Har mc-parkering rett bak bilen, og det å kunne flytte den frem uten å sette meg inn i bilen hadde vært mye verdt.
Jeg er ikke interessert i FSD-pakken, men kunne lett betalt 5.000,- for en summon som kun kjører bilen rett frem og tilbake 5 meter.

Diggeloelskerduppedingser

Bruker den til å rygge bilen ut av garasjen! Men etter de nye oppdateringene får Jeg ikke koplet til bilen:(


Sent from my iPhone using Tapatalk

GreenEyez

Har en trang garasje og en nabo som ikke evner å forstå at han burde parkere nærmere sin vegg for at det skal bli bedre plass for oss begge. Er så vidt jeg kommmer meg inn og ut av bilen. Så bruker summon hver gang bilen skal ut av garasjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA