Bestillings status - regneark oversikt

Startet av Snowjoggs, ons 22. mai 2019, kl. 18:35

« forrige - neste »

jpg

Sitat fra: Snowjoggs på tor 23. mai 2019, kl. 20:31
Sitat fra: jpg på tor 23. mai 2019, kl. 20:24
Ser bestillingsdatoen jeg la inn har endret seg, viser 1,5 måned feil nå...

Har ikke vært noe kluss med sorteringen vel?  :o

Auda, fort gjort. Jeg tok en backup før idag, la den inn i et eget sheet "backup" nå. Kan rydde imorgen om ikke noen kjeder seg og gjør det før meg ;)

Ser backup har samme problemet, feil dato der også... Har rettet datoen min begge steder nå...
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

Snowjoggs

uffda, backup og hadde feil ja. Noen som har sortert kun på "bestilt dato" kolonnen uten å få de andre kolonnene til å følge med. Alle de andre kolonnene ser ut til å fortsatt være iorden  :police:

La en tekst i toppen med oppfordring til alle om å rette sin bestilt dato  8)

Blip

Kan jeg oppfordre til å endre format til Norsk? Jeg kan gjøre det, men er jo ikke "eier" av skjemaet...
Meny: File -> Spreadsheet settings... -> Locale Norway (...)
  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd med 16 kWp solceller på taket

Snowjoggs

Sitat fra: Blip på fre 24. mai 2019, kl. 10:56
Kan jeg oppfordre til å endre format til Norsk? Jeg kan gjøre det, men er jo ikke "eier" av skjemaet...
Meny: File -> Spreadsheet settings... -> Locale Norway (...)

God input, done :)

magenuss

Hei kan du som admin låse sorteringen, slik at vi ikke kan endre sorteringen. Sett sortering som standard eventuelt på bestillingsdato, Men hvis ikke det går bare forhindre at vi kan sortere selv. Det går helt over stokk og stein med datoen nå.

Det greieste er vel kanskje dersom du låser det at ingen kan lage en filter, men at hver enkelt kan lage sitt personlige filter hvis de selv ønsker.
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

Snowjoggs

Sitat fra: magenuss på fre 24. mai 2019, kl. 15:20
Hei kan du som admin låse sorteringen, slik at vi ikke kan endre sorteringen. Sett sortering som standard eventuelt på bestillingsdato, Men hvis ikke det går bare forhindre at vi kan sortere selv. Det går helt over stokk og stein med datoen nå.

Det greieste er vel kanskje dersom du låser det at ingen kan lage en filter, men at hver enkelt kan lage sitt personlige filter hvis de selv ønsker.

Hmm ser ikke ut som det er mulig, alternativet er å stenge alle ute men da faller jo poenget bort.
Jeg har nå tatt freeze på kolonne b som gjør at den ikke kan sorteres på.

Om noen har bedre løsninger så si ifra! :)

Snowjoggs

Sitat fra: Snowjoggs på fre 24. mai 2019, kl. 16:12
Sitat fra: magenuss på fre 24. mai 2019, kl. 15:20

Hmm ser ikke ut som det er mulig, alternativet er å stenge alle ute men da faller jo poenget bort.
Jeg har nå tatt freeze på kolonne b som gjør at den ikke kan sorteres på.

Om noen har bedre løsninger så si ifra! :)

Fant ut jeg kunne låse den første raden til kun meg, det burde hjelpe. Si ifra om det stopper noe annet :S

jpg

Fant ved en tilfeldighet en endringslogg, hvorav flere versjoner fra idag og igår.
Google Docs hang seg og reloadet før jeg fikk sjekket om det var eldre versjoner tilgjengelig.

Nå finner jeg ikke endringsloggen igjen noe sted, kanskje jeg ikke har tilgang til den lenger?

EDIT: Siste versjon med riktige bestillingsdatoer funnet. Velg "Only show named versions" så finner dere den...

jpg

Bestillingsdatoer rettet  :police:

Gi beskjed om noen finner feil dato, da er det isåfall flere som har sortert og gått i samme fellen...

Snowjoggs

Sitat fra: jpg på fre 24. mai 2019, kl. 19:31
Bestillingsdatoer rettet  :police:

Gi beskjed om noen finner feil dato, da er det isåfall flere som har sortert og gått i samme fellen...

Nice! bra jobba jpg, takk for hjelpen  8) :+1:

Helge82

Husker folk å oppdatere oversikten? Jeg ser noen skal ha hatt utlevering, men har ikke kvittet ut at det faktisk var utlevering på angitt dato.

jpg

Fint om noen kunne sortert listen på nytt også  :)

tovin

Rad "M" burde vært litt bredere så hele utleveringsdato kommer med :)
Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

Snowjoggs

Har da sortert det på bestillings dato, utvidet Rad M, samt lagt til nytt kolonne i Rad N "Utlevert Ok?" med valgene "Ja" og "Nei, se kommentar"

:)

Kiuhek

Jeg vil legge meg til lista da. Jeg venter på at Tesla kontakter meg  ::)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA