Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan konfigurerer du din EQC ?

Startet av Trond.m, tirsdag 21. mai 2019, klokken 09:18

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Perro på tirsdag 28. mai 2019, klokken 20:08
Hva er bør / må ha av tilleggsutstyr ? Skal ha bil for å kjøre fra a til b og eneste kravet er hengerfeste. Blir pensjonist snart så det blir for det meste til og fra hytta. Tips ?
Man må vel egentlig ikke ha noe ekstra for å ha en funksjonell bil.
Standard stoffseter kan være bra, men det er vel ingen som har prøvet ennå. Velger man Electric Art interiørpakken så får man sportsseter i delskinn tilsvarende det som er på mange av pressebilene. Her er det dessverre bare mulig å velge lys beige eller blått stoff.
Og så vil nok mange legge på kjøreassistent-pakken med adaptiv cruise ++.

Kjører dere mer enn 2 i bilen ville jeg også lagt til airbag bak.
Synes også 360 view pakken er god hjelp ved parkering og et prisgunstig valg.

boppus

Var innom forhandler i går ettermiddag for å undersøke når det faktisk må bestilles for levering i hht. kønummeret. September burde være tidsnok, mente de da. Det skal være mulig å prøvekjøre fra august. Bestiller så sent som mulig, men ikke senere enn at det går utover leveringstid (har kønummer på høy 600).

Så, da blir det mye "hurry up and wait" fremover.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

chargedup

Selgeren min sa at kontrakt måtte skrives senest 31.05.19. Han sa også uoppfordret at jeg kunne ha med klausul om å trekke meg gratis etter prøvekjøring dersom bilen ikke skulle møte forventningene mine. Ettersom jeg da i praksis kan vente til rundt august, bestilte jeg meg en bil også, med kønummer rundt 50. Om jeg skal ha den eller ikke, er jeg fortsatt usikker på, men da kan jeg vente til etter sommeren med å faktisk bestemme meg.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Trond.m

Jeg fikk samme beskjed. Har bestilt med kønummer 30.  Fikk vel også inntrykk av at risikoen ved å bestille bil uten prøvekjøring med tidlig levering er minimal..i praksis null. Bli spennende å se når bilen blir produksjonsbekreftet. Har sett på bilen totalt 4 ganger nå, og jeg blir mer og mer overbevist for hver gang  :)
Mye bil for pengene  :+1:

chargedup

Absolutt mye bil for pengene! Billigere enn I-pace og veldig mye billigere enn E-tron, som vel er de nærmeste konkurrentene.
Jeg er litt usikker på om jeg trenger "SUV" og bruke så mye penger på bil, ettersom jeg har en model 3 som egentlig tilfredstiller de fleste behovene mine bortsett fra muligheten til å frakte "store" ting (sedan) og service (ved og etter overlevering), så derfor jeg først valgte å bestille bil etter klausulen.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Øyvind.h

Rakk de siste minuttene på BOS Ullevål før de måtte laste den opp på planbil :)

Fikk leke litt med menyer og fant raskt en del viktige EV funksjoner. Legger du inn en destinasjon i navi kommer restprosent opp på venstre side av skjermen.

En kan også stille inn ladeeffekt, men ikke en og en amp.

Bilen støtter satelittkart, men demobilen har ikke nett så der blir det 2D eller 3D standardkart.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

boppus

Sitat fra: chargedup på fredag 31. mai 2019, klokken 13:45
Selgeren min sa at kontrakt måtte skrives senest 31.05.19.
Det gjelder vel dere med reservasjonsnummer under 200-ish, som kan få bil levert i år? Jeg er på drøye 600, og mars-levering er antydet.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Counterpointer

I følge min selger så hopper også vi under #200 inn i køen når vi eventuelt bestemmer oss. Dermed blir alle leveringsangivelser litt omtrentlige.

Butare

#53
I min kontrakt står det levering i oktober/nov. Jeg på x-tallet på listen.

Trond.m

Mener at det står desember på min kontrakt med og jeg har nr 30.
Det betyr ikke noe hva som står på kontrakten da det nok bare er noe selgeren estimerer. Regner med at Mercedes har såpass god kontroll at vi snart får en produksjonsbekreftelse med produksjonsuke.

Butare

Vi får håpe min selger har rett :) Han sa forøvrig at han forventet levering i oktober, selv om det som ble sagt var okt/nov. Men som du sier, når produksjonsdatoen kommer vet vi mere. Føler meg som en guttunge som venter på julenissen. Håper dog ikke han må komme før bilen kommer :)

mathis

Jeg har valgt AMG styling, og samtidig sagt jeg skal ha varme i rattet. Nå ser jeg at flere her sier at du ikke får AMG  ratt med varme. Da blir det store spørsmålet hva en skal ofre. Er det kun fasongen på rattet som er forskjellen på "vanlig" ratt kontra AMG? Synes det er rart selger ikke sa noe når han satt å la inn bestillingen.

Samtidig så lurer jeg på om varme i ratt egentlig blir overfladisk. Nå er det jo slik at du kan starte varme av bil fra mobil før du kommer ut i bilen. Hva skal en da med varme i rattet? :)
x - Citroen Aircross
x - Hyundai Tucson
- Mercedes AMG EQC (27.07.2020)

boppus

#57
Sitat fra: mathis på mandag 03. juni 2019, klokken 13:13
Jeg har valgt AMG styling, og samtidig sagt jeg skal ha varme i rattet. Nå ser jeg at flere her sier at du ikke får AMG  ratt med varme. Da blir det store spørsmålet hva en skal ofre. Er det kun fasongen på rattet som er forskjellen på "vanlig" ratt kontra AMG? Synes det er rart selger ikke sa noe når han satt å la inn bestillingen.

Samtidig så lurer jeg på om varme i ratt egentlig blir overfladisk. Nå er det jo slik at du kan starte varme av bil fra mobil før du kommer ut i bilen. Hva skal en da med varme i rattet? :)
Jeg har samme dilemma. Er det andre forskjeller på de to enn at AMG-rattet har flat bunn?
Rattvarmen i Teslaen i dag er super. Selv om kupeen kan forvarmes er det som natt og dag med og uten varme i rattet. Forsøker å minne meg selv på at det blir vinter igjen, men synes den flatere bunnen er finere.

Edit: Her er de to variantene av ratt jeg finner.



Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

jeke

De som ikke liker å gjette kan se på side 7 i prislisten.
Btw. AMG rattet er litt mindre i diameter og har en tendens til skygge over noen av instrumentene.

Øyvind.h

Da er avtale signert og bil satt i bestilling. Det ble 3 fulle sider med ekstrautstyr gitt.
Sluttsum 730k uten vinterhjul. Mtp utstyrsomfanget er det vel lettest å påpeke det jeg droppet.
Droppet 21" da jeg ikke orker vask av hjul med så mange eiker. Droppet også 3 sone klima da det aldri har vært behov og mine kids unasett vil skru på det til det ugjenkjennelige. Og droppet airbag bak pga store barneseter noen år til som dekker over airbag`en.
Ellers tror jeg alt er på plass.

Ser man kan spare en del ved å gå for standard front og skippe AMG interiør/eksteriør. Standard 19" ser egentlig ganske greie ut. Lett å komme under 700k for en lastet bil. Og selv til 616" får man setevarme, oppvarmede viskere, multibeam lys osv. Dvs. det virker ikke som man klarer gjøre særlig med brølere på utstyrsfronten i denne bilen selv om man ikke legger til et tonn med utstyr.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA