Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FI - Final Invoice

Startet av Elgolferen, mandag 20. mai 2019, klokken 23:11

« forrige - neste »

Elgolferen

Noen som har final invoice på tesla kontoen som kan vise hvordan det ser ut når den dukker opp, hvordan det vil se ut?

Boga

Sitat fra: Elgolferen på mandag 20. mai 2019, klokken 23:11
Noen som har final invoice på tesla kontoen som kan vise hvordan det ser ut når den dukker opp, hvordan det vil se ut?

Hei, det kan jeg.

Sjekket nettopp, og plutselig var FI ankommet. Du finner det under "Dokumenter" som vist på bildet under. :-)

- 2019 Tesla model 3 LR AWD (Venter levering)
- 2015 Nissan e-NV200 Evalia
- 2015 Kia Soul EV

Elgolferen

Takk. Så da må jeg vente til dette bilde endrer seg mao?

Larmod3

Legg mobilen i vannrett og du vil se det på høyre side av den siden du har der. Slik er det i hvertfall på min mobil.
TM3 LR AWD
Bærum

Elgolferen


Boga

Sitat fra: Elgolferen på mandag 20. mai 2019, klokken 23:53
Hadde jeg aldri tenkt på .. Leveringsdato 8.6.. Jaja fikk den ikke før ny offshore tur allikevel da  ::)


Fikk du leveringsdato med invoice, eller per SMS? :-)
- 2019 Tesla model 3 LR AWD (Venter levering)
- 2015 Nissan e-NV200 Evalia
- 2015 Kia Soul EV

Elgolferen

Sto på Final Invoice. Helt øverst på høyre side.

Boga

Sitat fra: Elgolferen på tirsdag 21. mai 2019, klokken 00:08
Sto på Final Invoice. Helt øverst på høyre side.

Såpass ja,
Kun oppgitt leveringssted ingen dato. Oppe til høyre er fakturadato skrevet, men ingen levering.
- 2019 Tesla model 3 LR AWD (Venter levering)
- 2015 Nissan e-NV200 Evalia
- 2015 Kia Soul EV

Larmod3

Sitat fra: Boga på tirsdag 21. mai 2019, klokken 00:10
Sitat fra: Elgolferen på tirsdag 21. mai 2019, klokken 00:08
Sto på Final Invoice. Helt øverst på høyre side.

Såpass ja,
Kun oppgitt leveringssted ingen dato. Oppe til høyre er fakturadato skrevet, men ingen levering.

Slik var det her også. Fikk ny FI i dag som det stod leveringsdato på.
TM3 LR AWD
Bærum

Elgolferen

Noen som vet om leveringsdato bruker å stemme? Eller om den kan komme tidligere?

Linka

Sitat fra: Elgolferen på tirsdag 21. mai 2019, klokken 00:18
Noen som vet om leveringsdato bruker å stemme? Eller om den kan komme tidligere?

Tror den kan være ganske vilkårlig avhengig av hvem som klargjør fakturaen, så ville ikke nødvendigvis lagt for mye i datoen. For min del var fakturadato samme som leveringsdato, og bilen ble utlevert 2 måneder senere. Du vil få en SMS med leveringsdato 10-15 dager i forveien (høres ut som det er ganske vanlig), og en telefon når det nærmer seg leveringsdag.

fandango

Har de fleste av dere betalt sluttfakturaen så fort man får den? For å få alt på plass?

Jeg har registrert at noen få har krevd å ikke betale før man får bilen.. Men det er vel ikke det vanlige, eller? Hvordan gjør man det for øvrig? Ringer delivery og sier det som det er, så bare utfører man betalingen der og da via nettbanken når man mottar bilen?

Larmod3

Sitat fra: fandango på tirsdag 21. mai 2019, klokken 14:32
Har de fleste av dere betalt sluttfakturaen så fort man får den? For å få alt på plass?

Jeg har registrert at noen få har krevd å ikke betale før man får bilen.. Men det er vel ikke det vanlige, eller? Hvordan gjør man det for øvrig? Ringer delivery og sier det som det er, så bare utfører man betalingen der og da via nettbanken når man mottar bilen?

Jeg forholder meg til det som står på fakturaen og betaler senest 7 dager før leveringstidspunkt, etter å ha fått denne endelig bekreftet av Tesla.
TM3 LR AWD
Bærum

SurSnasen

Sitat fra: fandango på tirsdag 21. mai 2019, klokken 14:32
Har de fleste av dere betalt sluttfakturaen så fort man får den? For å få alt på plass?

Overfører på utleveringsdagen når jeg ser at bilen er i godkjent stand. Har sørget for å ha pengene stående på en DNB-konto med straksoverføringsmulighet, så det kan gjøres der og da under Tesla-personens åsyn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA