Skrevet av Emne: Vår iOn er temmelig vanskelig å få solgt...  (Lest 772 ganger)

hkaspenberg

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1060
    • Vis profil
    • Aspenberg Consulting AS
Vår iOn er temmelig vanskelig å få solgt...
« på: Mandag 20. Mai 2019, klokken 18:31 »
Har hatt annonse inne på FINN nå en måneds tid og har hatt en interressent som skulle besikte bilen idag for så å ombestemme seg. Skal ikke ha den allikevel. Det ligger p.t. 31 stk iOn og CZero'er på FINN i prisleiet 39.990 - 84.000 med litt varierende km-stand. Noen annonser har ligget svært lenge. Jeg har forsøkt å legge meg prismessig litt lavt for en bil av samme årgang/km men altså kun en noelunde seriøs henvendelse. Jeg trenger faktisk å bli kvitt bilen, ikke fordi jeg trenger pengene, men fordi vi ikke har plass i garasjen, noe den fortjener.

Noen gode råd fra menigheta?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (5200 km)

Amatøren

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1827
    • Vis profil
Sv: Vår iOn er temmelig vanskelig å få solgt...
« Svar #1 på: Mandag 20. Mai 2019, klokken 19:02 »
Bilen er aldri mer verdt enn det kjøper vil gi.

Sette ned prisen (selv e-up! har vel lenger rekkevidde)?

Kommer små biler med lenger rekkevidde.

Nye e-up! og kommende Citigo E får lenger rekkevidde enn e-Golf...!
VW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Venter på I.D. BUZZ

Thomas Parsli

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3331
    • Vis profil
Sv: Vår iOn er temmelig vanskelig å få solgt...
« Svar #2 på: Mandag 20. Mai 2019, klokken 19:38 »
Noen gode råd fra menigheta?

Etter å ha sett annonsen din -sett den ned til 47.000,- så listes den før de andre med tilsvarende km og pris :)
Ellers tror jeg det går så få av disse bilene at du bare må smøre deg med tålmodighet.
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

hkaspenberg

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1060
    • Vis profil
    • Aspenberg Consulting AS
Sv: Vår iOn er temmelig vanskelig å få solgt...
« Svar #3 på: Mandag 20. Mai 2019, klokken 20:22 »
Noen gode råd fra menigheta?

Etter å ha sett annonsen din -sett den ned til 47.000,- så listes den før de andre med tilsvarende km og pris :)
Ellers tror jeg det går så få av disse bilene at du bare må smøre deg med tålmodighet.

Takk for tips. Tror flere har lest dem, for prisene ble justert ned på flere biler nå i kveld  :o

Disse bilene har jo en utmerket bruksverdi i byen - men folk vil vel gjerne ha de som potensiellt går litt lenger på en lading. Det med rekkevidde er jo egentlig oppskrytt så lenge du har en bil som bringer deg fra A til B. Selv kjørte jeg over 85000 km over 7 år i en Kewet som kanskje klarte 45 km på en god dag. (Den lever ennå, befinner seg i Stavanger, er pusset helt opp og deler garasje med en Jaguar E-type fra sent 60-tall.)

;-D Hans
« Siste redigering: Mandag 20. Mai 2019, klokken 20:24 av hkaspenberg »
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (5200 km)

Myrvang

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 629
    • Vis profil
Sv: Vår iOn er temmelig vanskelig å få solgt...
« Svar #4 på: Torsdag 06. Juni 2019, klokken 00:44 »
Ser prisene faller fort på Trillinger nå. Kjøpte en i-miev 2011 modell med 92.000 km på telleren for 52.000,- i fjor høst, da var den billigst på Finn.no. Nå ligger de flere tvillinger ute til lavere priser enn dette, teller nå 24 biler til under 50.000,-  Skal man selge bil må man sette prisen så lav at folk gidder å ringe, også må man godta skampris.
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On
2012 Ford Mondeo stv
Model 3 RN1089***** Your Model 3 was reserved on 01/04/2016 (Kansellert)
Model 3 RN1079***** Your Model 3 was reserved on 05/08/2016 (Kansellert)

Surrehue

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 25
    • Vis profil
Sv: Vår iOn er temmelig vanskelig å få solgt...
« Svar #5 på: Torsdag 06. Juni 2019, klokken 09:59 »
Da mine foreldre kjøpte 30Kwh Leaf for 3 år siden overtok vi deres 02.11 modell Miev. Om 7 dager og 1 min mottar de etter planen sin nye Model3, vi kjøper deres Leaf og de får tilbake Miev'en. Kommer til å savne den lille jævelen, så smidig og lettkjørt, fikk så greit plass på gårdsplassen sammen alle de andre bilene. Kanskje skulle jeg kjøpe en trilling, nå som den koster så lite. Jeg har både byttet Bremserør og litt annet så begynner å kjenn disse bilene.

hkaspenberg

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1060
    • Vis profil
    • Aspenberg Consulting AS
Sv: Vår iOn er temmelig vanskelig å få solgt...
« Svar #6 på: Onsdag 12. Juni 2019, klokken 21:14 »
Min iOn gikk til slutt for 40.000 - hadde bud ned mot 30...  :o
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (5200 km)

tomrh

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5462
    • Vis profil
Sv: Vår iOn er temmelig vanskelig å få solgt...
« Svar #7 på: Lørdag 15. Juni 2019, klokken 13:24 »
Vi skulle egentlig selge vår i-MiEV i vår men måtte beholde den litt til pga datter som trengte å låne Leafen til pendling. Ut fra salgsprosessen i denne tråden ser det nå ut som om det ikke er noen vits å selge så lenge vi har plass hjemme og fortsatt kan bruke den til småkjøring, for hvem vil vel gi noe som helst for en '12-mod som har gått 170.000? Bruksverdien er så mye høyere, får kjøre den til den tar kvelden, den sparer kjørelengde og batterislitasje på de andre elbilene våre.
« Siste redigering: Lørdag 15. Juni 2019, klokken 13:28 av tomrh »
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 175.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 165.000 km

Myrvang

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 629
    • Vis profil
Sv: Vår iOn er temmelig vanskelig å få solgt...
« Svar #8 på: Lørdag 15. Juni 2019, klokken 14:50 »
Har du plass og ikke trenger de 20.000,- du får for den er det en no-brainer.

Bilen er verdiløs men har stor nytteverdi og er tilnærmet gratis å ha stående.
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On
2012 Ford Mondeo stv
Model 3 RN1089***** Your Model 3 was reserved on 01/04/2016 (Kansellert)
Model 3 RN1079***** Your Model 3 was reserved on 05/08/2016 (Kansellert)

hkaspenberg

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1060
    • Vis profil
    • Aspenberg Consulting AS
Sv: Vår iOn er temmelig vanskelig å få solgt...
« Svar #9 på: Mandag 24. Juni 2019, klokken 13:51 »
Har du plass og ikke trenger de 20.000,- du får for den er det en no-brainer.
Bilen er verdiløs men har stor nytteverdi og er tilnærmet gratis å ha stående.
Nemlig - angrer litt på at iOn'en ble solgt nå - den var utrolig kjekk å ha stående...  :o

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (5200 km)