HW3 og VIN

Startet av aceradiv, tor 16. mai 2019, kl. 09:21

« forrige - neste »

aceradiv

Gjort litt research for å prøve og finne ut hvilke VIN som kommer med HW3.
Så langt ser det ut som om du må ha VIN høyere enn 332xxx.
Har bestilt med FSD og har VIN 334xxx.
Noen erfaringer?

Killingen

Bestilt med FSD selv (16 april), har fått VIN med 315. Venter i spenning på bil :)

TøddiVedder

Fått VIN med 341Xx. Tildelt på FI 14.05.19.
Håper den kommer snart.

xry

Hvilken type bil, TøddiVedder?
Og hvor har du utlevering?

SjefsElgen

Det er sikkert mange som forventer at det kommer melding om FI/VIN via email, SMS eller telefon. Det skjedde ikke hos meg, dukket helt diskret opp en «Final Invoice» link på kontosiden min. 341xxx, ingen info om leveransedato. Sort/Sort LR AWD

Sent from my iPhone using Tapatalk

PSB

VIN 262XXX. Så da blir det neppe HW3 på meg på en stund...

Ropepåelgen

Ingenting som tilsier at vin henger sammen med hw-versjon. Produksjonsdato derimot forteller alt, men den får du ikke uten videre...

TøddiVedder

@xry. Blå Awd LR. Sort interiør med eap som ble til fsd. Leveres i Bergen.

IbizaMan

Sitat fra: Ropepåelgen på tor 16. mai 2019, kl. 15:59
Ingenting som tilsier at vin henger sammen med hw-versjon. Produksjonsdato derimot forteller alt, men den får du ikke uten videre...

Joda, det er nok en viss sammenheng mellom VIN og HW-versjon. På samme måte som det er en viss sammenheng mellom VIN og produksjonsdato. Tesla gir dog ikke kundene sine noe innsyn i denne sammenhengen og da blir det mye spekulasjoner der ute.

Jeg tror vi kan si med relativt stor sannsynlighet at VIN 216xxx (EU) har mindre sannsynlighet for HW3 enn f.eks. VIN 340xxx (EU). Videre kan vi nok si at sannsynligheten for HW3 øker med stigende VIN. Det er derimot ikke gitt at en bil med et VIN nummer som er høyere enn et annet VIN nummer på en bil uten HW3, har installert HW3. Dette p.g.a. hvordan VIN nummer blir fordelt i produksjon, etc.

Jeg vil tro at de aller fleste bilene som blir levert de neste ukene har HW2.5 og ikke HW3. Kanskje noen av bilene som ble produsert sist av de som nå er på vei har installert HW3 men det blir bare spekulasjoner. Ønsker man å øke sannsynligheten for å få en bil med allerede intallert HW3 bør man nok utsette levering en stund til (kanskje mest interessant for de som ikke har bestilt FSD).

Mangooz

Sitat fra: IbizaMan på tor 16. mai 2019, kl. 17:27
Ønsker man å øke sannsynligheten for å få en bil med allerede intallert HW3 bør man nok utsette levering en stund til (kanskje mest interessant for de som ikke har bestilt FSD).

Antar at du mener det er mest interessant å utsette levering for de som har bestilt FSD?

Killingen

Sitat fra: Mangooz på tor 16. mai 2019, kl. 18:26
Sitat fra: IbizaMan på tor 16. mai 2019, kl. 17:27
Ønsker man å øke sannsynligheten for å få en bil med allerede intallert HW3 bør man nok utsette levering en stund til (kanskje mest interessant for de som ikke har bestilt FSD).

Antar at du mener det er mest interessant å utsette levering for de som har bestilt FSD?

Jeg mener det er lurt av de som ikke har bestilt FSD å avvente med levering da får de jo HW3, noe de som har fått bil frem til nå ikke får med mindre de har bestilt FSD hvor de da må skifte på et senere tidspunkt. Men dersom man er veldig gira på å få HW3 så bør man jo avvente - uavhengig av om man har bestilt FSD eller ikke. Er jo litt stress å «vente» på at SC skal bytte HW en eller annen gang i fremtiden.

Mangooz

Ah, skjønner!
Takk for oppklaringen.

magnetic

kan jo hende HW3 er litt kjapper i skolten og tar raskere avgjørelser på at det ikke er fare på ferde, og ungår å iverksetter fantom oppbremsinger i hytt og pine, når den benytter flere frames i sekundet på kamera til å ta avgjørelser.

Fush

Elon har vel selv sagt at nåværende autopilot er designet for 2.5 hardwaren og er hakket dårligere på v3 enn så lenge.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Handyman

Sitat fra: Fush på fre 17. mai 2019, kl. 00:39
Elon har vel selv sagt at nåværende autopilot er designet for 2.5 hardwaren og er hakket dårligere på v3 enn så lenge.
Stemmer! FSD-computeren (HW3) bruker et nytt NN (neural net) som ennå ikke har lært så mye. Det er kanskje som et barn som nettopp har begynt å gå, mens AP2.5 kanskje er som en tiåring. Ser selv ingen hast i å få oppgradert til FSD-comp før det faktisk er merkbart bedre en HW2.5.
Jeg tipper at grunnen til at Tesla tilbyr oppgradering av HW til de med EAP er fordi de ønsker flest mulig biler med FSD-comp på veiene for å raskere lære opp det nye NN.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA