Utlevering av orginale vinterhjul

Startet av fandango, tirsdag 14. mai 2019, klokken 10:06

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: Slarre40 på fredag 04. oktober 2019, klokken 08:16
Vil kjøpte biler som blir levert i vinter bli levert på vinterdekk?

Bare dersom du OGSÅ har bestilt vinterdekk i tillegg til sommerdekk. (Som hos alle andre som leverer nye biler)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

eraser

Kan melde om at jeg har mottatt vinterhjul. Fikk skiftet hos mitt dekkhotell på Kokstad. Gikk knirkefritt. Måtte selv legge inn sommerhjul i bilen, helt greit.

eDooku

Sitat fra: uviten på torsdag 03. oktober 2019, klokken 21:46
...Stakk derfor i dag innom det lokale Servicesenteret for det jeg trodde var et raskt ærend.
Både kundebehandler og 2 fra lageret mente hardnakket at disse ikke fulgte med og at jeg måtte betale for disse selv.
Jeg synes dette virker merkelig da linjen på fakturaen ser slik ut: 18'' Nokian-vinterdekk (piggfri) med Aero-felger.
I tillegg er jo kapslene avbildet ved bestilling...

Er det flere som har vært borte i dette?
Kapslene skal følge med felgene, og finnes ikke som eget produkt hos Tesla. Måtte selv gå noen runder med Tesla Service for at de skulle forstå at jeg ikke spurte etter "Model 3 Aero Wheel Cap Kit", som man evt. må kjøpe utenom, men de Aero-hjulkapslene som faktisk skal følge med felgene. Det ordnet seg til slutt, etter bare noen uker med venting.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Anderskri

Sitat fra: ew på fredag 04. oktober 2019, klokken 14:43
Sitat fra: uviten på torsdag 03. oktober 2019, klokken 21:46
...Stakk derfor i dag innom det lokale Servicesenteret for det jeg trodde var et raskt ærend.
Både kundebehandler og 2 fra lageret mente hardnakket at disse ikke fulgte med og at jeg måtte betale for disse selv.
Jeg synes dette virker merkelig da linjen på fakturaen ser slik ut: 18'' Nokian-vinterdekk (piggfri) med Aero-felger.
I tillegg er jo kapslene avbildet ved bestilling...

Er det flere som har vært borte i dette?
Kapslene skal følge med felgene, og finnes ikke som eget produkt hos Tesla. Måtte selv gå noen runder med Tesla Service for at de skulle forstå at jeg ikke spurte etter "Model 3 Aero Wheel Cap Kit", som man evt. må kjøpe utenom, men de Aero-hjulkapslene som faktisk skal følge med felgene. Det ordnet seg til slutt, etter bare noen uker med venting.

Hvordan kontaktet du tesla? Må man kjøre til butikk eller finnes det en e-post eller telefonnummer som besvares?

Belse

Henta vinterhjul på kongsvinger i dag, fikk ikke lagt om der pga at jeg ikke viste når jeg rakk og hente di. Veldig upraktisk med utleveringsted som ligger lengt unna, men var vist fult på de vianorsjappene som ligger i nærheten.
Fikk aerofelger, som mange andre uten hjulkapsler, så må nok krangle med Tesla om det jeg og.
Ble betraktlig mer støy med vinterdekk  :(  grepet på høstveier var heller ikke noe og skrive hjem om.
Ellers ordna deksensorer seg uten problemer efter bytte av dekka.

ElbilJohn

Hentet ut aero vinterhjul hos vianor kristiansand i ettermiddag. Mailet vianor  for et par dager siden med spørsmål om jeg trengte å bestille time for å hente vinterhjula og om det fulgte med aerokapsler. Trengte ikke bestille time og kapsler måtte jeg ta med tesla.

Møtte opp på hos vianor og det tok ca 10 min før jeg kjørte derfra med 4 vinterhjul, med kapsler👍🏻 Effektiv og god service. En der sa at de som fikk bil tidlig(husker ikke dato) som fikk med kapsler. Jeg fikk bil 30. Mars, og bestilte to uker tidligere.

Tips: dekka er markert med rulleretning, så pass på å få med to av hver.
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

javeltravel

Jeg hentet ut mine 18" aero vinterhjul hos Vianor Hokksund denne uken. Da de var ferdige kjørte de bilen ut med vinterhjul inkl. kapsler. Flaks, tenkte jeg. Jeg hadde imidlertid bedt om å få med sommerhjulene (også Aero), da Hokksund er et upraktisk sted for meg å ha dekkhotell. Så jeg sjekket hjulene, som de hadde lagt inn i bilen for meg, med plast rundt. Der var det ingen kapsler. Jeg etterspurte naturligvis dette, og fikk svar om at de kun hadde mottatt en eske med kapsler fra Tesla, og var dermed tomme. De ba meg selv kontakte Tesla.

Jeg mener det er svakt av Tesla å sende ut for få kapsler med hjulene sine. Jeg mener også det er svakt av Vianor å ikke informere meg, når jeg kommer for å hente hjulene. Det virket som om de lot være å si noe om det, og håpet på at jeg ikke ville nevne det. I det hele tatt virket det som om at de ville snakke minst mulig med meg, i alle fall han som ga meg beskjed om at bilen var klar. Han bare sa "var den din?" og kikket i retning bilen min, så sa han "jeg tror nøkkelen ligger i bilen" og så bare gikk han. Jeg måtte gå inn igjen og snakke med hun i ekspedisjonen, for å høre om kapslene.

Uansett, i dag var jeg innom Tesla Skøyen og forklarte hva som hadde skjedd. Hyggelig salgsperson forklarte meg at alle som har hentet ut vinterhjul vil få ettersendt kapslene i posten. Hun noterte ikke navnet mitt en gang, bare sa jeg kunne vente på hentemelding fra posten. Lurer på om Vianor har oppdatert Tesla om hvilke regnr som har fått med kapsler, eller om de som fikk kapsler med hjulene vil få enda et sett tilsendt.

Tesla har kanskje håpet på at de fleste hater kapslene, og ikke vil ha dem likevel. Jeg elsker dem, vil ha flest mulig!  :D :D
Tesla Model Y LR 2023 (est. mar-apr)
Tesla Model 3 LR 2019
Nissan Leaf 2014 ("utgående")

Elmo

Sitat fra: javeltravel på torsdag 10. oktober 2019, klokken 16:26
Hyggelig salgsperson forklarte meg at alle som har hentet ut vinterhjul vil få ettersendt kapslene i posten. Hun noterte ikke navnet mitt en gang, bare sa jeg kunne vente på hentemelding fra posten.
Ja du kan tro.
Eksakt samme skjedde meg da jeg hentet sommerhjulene i april.
Ikke hørt eller sett noen ting til tross for purring både på mail og chat
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.26.7
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

javeltravel

Sitat fra: Elmo på torsdag 10. oktober 2019, klokken 20:52
Sitat fra: javeltravel på torsdag 10. oktober 2019, klokken 16:26
Hyggelig salgsperson forklarte meg at alle som har hentet ut vinterhjul vil få ettersendt kapslene i posten. Hun noterte ikke navnet mitt en gang, bare sa jeg kunne vente på hentemelding fra posten.
Ja du kan tro.
Eksakt samme skjedde meg da jeg hentet sommerhjulene i april.
Ikke hørt eller sett noen ting til tross for purring både på mail og chat

Tro kan man gjøre i kirken, og det er ikke noe for meg. Jeg kommer til å bringe det på banen igjen når jeg skal tilbake for serviceavtale på tirsdag (de klarte heller ikke levere meg en 3'er uten lakkfeil for en mnd siden), og kommer til å være på dem helt til jeg fullstendig får det jeg har betalt for.
Tesla Model Y LR 2023 (est. mar-apr)
Tesla Model 3 LR 2019
Nissan Leaf 2014 ("utgående")

hgs

Ingen kapsler på vinterhjulene på oss heller - til tross for mye mas. Representanten fra Tesla presterte i siste epost å si at det var jo ikke noe problem siden felgene var like. Det var jo bare å flytte de over  :o
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA