Utlevering av orginale vinterhjul

Startet av fandango, tirsdag 14. mai 2019, klokken 10:06

« forrige - neste »

Morsk

Hentet ut bil i slutten av august. Begynte å bli veldig bekymret etter å ha lest litt rundt. Ringte vianor. De fortalte et tesla hadde bestilt 14000 dekk med felg i begynnelsen av september noe som han mente var idioti siden dette var en stor bestilling og at den kom inn såpass seint.

Fikk heldigvis melding for 2 dager siden om at dekka var på vei.
2019 Model 3 Performance- med HF

Torgeir Jensen

Fikk lagt om i går. Ingen hjulkapsler. De sa bare det er ingen. Spør Tesla.

Har long range rwd å ble litt skuffet. Gokartfølelsen blei borte og den vanvittige aksen ble også borte. Antispinnlyset kommer på når jeg trør på fult.   

Svolar

Har dere som har fått hjul fått tpms også? Min klarer ikke å få kontakt med hjulene selvom en kjører mange resetts.
Factory reset står det etter at hele rekalibreringen feiler.
Lurer på om vianor ikke har med tpms på alle felger?

Update: snakket med Tesla og det kan ta noen dager før sensorene snakker med bilen. Hørtes ut som en dårlig pairing standard.. :o :o :o

GOS

Sitat fra: Svolar på mandag 23. september 2019, klokken 10:45
Har dere som har fått hjul fått tpms også? Min klarer ikke å få kontakt med hjulene selvom en kjører mange resetts.

Update: snakket med Tesla og det kan ta noen dager før sensorene snakker med bilen. Hørtes ut som en dårlig pairing standard.. :o :o :o

Det hørtes helt sinnsykt ut av Tesla å si. Begge mine dekksett koblet opp til TPMS i løpet av noen få hundre meter.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

PSB

Hentet ut vinterdekk hos Vianor i dag. Fikk med deksler også til vinterdekkene. Ingen TPMS etter en times kjøring - satser på at det ordner seg av seg selv.

Hjallis

Har utlevering av bil i starten av oktober, og skal kjøre fra Trondheim til Bodø. Tesla sier at bilen blir levert med sommerdekk, og vinterdekkene blir levert min lokale Vianor-forhandler. I følge kjøpskontrakten betaler jeg for vinterdekk. Er det ikke opp til meg om jeg vil ha bilen levert med sommer- eller vinterdekk?

Svolar

Sitat fra: GOS på mandag 23. september 2019, klokken 12:42

Det hørtes helt sinnsykt ut av Tesla å si. Begge mine dekksett koblet opp til TPMS i løpet av noen få hundre meter.

Er det ingen andre som har noe triks forå få bilen til å lese sensorene? Ikke mindre enn 3 steder på skjermen blir en advart om dekktrykk...overkill... Er det noen måte å få de vekk?

Handyman

Sitat fra: Svolar på onsdag 25. september 2019, klokken 06:45
Sitat fra: GOS på mandag 23. september 2019, klokken 12:42

Er det ingen andre som har noe triks forå få bilen til å lese sensorene? Ikke mindre enn 3 steder på skjermen blir en advart om dekktrykk...overkill... Er det noen måte å få de vekk?
Hos meg så løste det seg etter at bilen hadde stått over natta.
I føle Tesla leter systemet etter ny sensorer når bilen har stått en stund uten å bil brukt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Bzzlink

Sitat fra: Torgeir Jensen på fredag 20. september 2019, klokken 19:56
Fikk lagt om i går. Ingen hjulkapsler. De sa bare det er ingen. Spør Tesla.

Er omlegging inkludert?
Er lagring av sommerhjul inkludert?

Thomas Parsli

Sitat fra: mwillanger på onsdag 25. september 2019, klokken 10:56
Er omlegging inkludert?

Ja

Sitat fra: mwillanger på onsdag 25. september 2019, klokken 10:56
Er lagring av sommerhjul inkludert?

Nei.
Dvs. hvis du får bilen levert på vinterdekk, er lagring av sommerdekk inkludert.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Boge

Jeg fikk mail fra Ørskog Bilsenter at mine vinterdekk var kommet og de ønsket at jeg bestilte time for omlegging. (fikk bilen 13 september)
Pris for oppbevaring og omlegging hos de var kr. 800,- pr halvår.

Men oppbevaring og omlegging første gang var inkludert.
Hvit M3 LR AWD 2019 mod.
Rød Peugeot e208 GT-Line 2020 mod.
ex. Vokswagen ID.3 2023 mod, en uke var nok.

Kgf

Jeg fikk utlevert vinterdekk i dag, og det gikk veldig bra, nesten...Hadde time kl. 15.00, og fikk bilen tilbake ca. 20 minutter etterpå. Men jeg reagerte på at det var litt dekkstøy...Fant fort ut hva som var feil, da ingen av dekkene hadde samme lufttrykk. Det varierte fra 39 psi til 51 psi. Tips til dere som får vinterdekk, kontroller lufttrykket i dekkene, ikke sikkert at Vianor har gjort det. Jeg gikk for 42, som er det samme som på sommerhjulene.
2022 Mercedes EQC AMG
2019 Tesla model 3 LR(solgt)
2017 Nissan Leaf tekna(solgt)

Thomas Parsli

Et annet tips er å etterstramme hjulmuttere etter å ha kjørt noen mil.

Hvis de ikke klarte å fylle luft i dekkene, er det ikke sikkert de klarte å stramme mutterene riktig.
(https://elbilforum.no/index.php?topic=45060.0)

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Kgf

2022 Mercedes EQC AMG
2019 Tesla model 3 LR(solgt)
2017 Nissan Leaf tekna(solgt)

Bolla_

Er det noen som har fått utlevert vinterdekk i Bergen?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA