Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utlevering av orginale vinterhjul

Startet av fandango, tirsdag 14. mai 2019, klokken 10:06

« forrige - neste »

eraser

Det var lenke i sms til mittdekkhotell. Ser jeg kan bestille skift allerede i morgen.
Vurerer å hente ut tidlig, slik at jeg kan behandle felgene før jeg setter dem på selv. hmm

Tharkon

Her er siste svaret jeg fikk fra Tesla etter å ha sendt de en ny mail i går.
Jeg nevnte at jeg trenger dekkene hos VianNor i uke 39 siden jeg antakelig trenger vinterdekka i uke 40.

Dekk er en fesrkvare og er tilgjengelig ved sesong.
Du blir kontaktet av Vianor når dekkene er klare.
Takk.

Mvh

Rebecca |  Veh. Prep Coordinator, Europe, Delivery



Absolutt ikke betryggende.. Stoler ikke på at dette er på plass i uke 39/40.

Fush

Har bekymret meg for dette en periode selv også.
Fikk ingen kontaktinfo i det hele tatt ved utlevering i starten av juni, bare beskjed om at "vi tar kontakt når vinterhjulene er på plass hos Vianor".

Aner ikke hvem jeg kan kontakte, hvilket Vianor verksted det er snakk om, eller når hjulene kommer.
Og behøver dem om en måned-ish.....

Har som flere her liten tro på at de ordner dette i tide, vurderer å varsle i god tid at jeg vil kreve de for leiebil i perioden frem til jeg får hjulene.

-Sig
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Kenneth Sørum

Dette fikk jeg som svar tidligere denne uken fra vianor:

De første vinterhjulene ble sendt ut i slutten av forrige uke så dere vil motta SMS fra oss da hjulene er mottatt avdelingen. Tesla la inn bestilling på ca 14000 komplette hjul hos Nokian i forrige uke, så det kan fortsatt ta litt tid...
Hvit leaf 2012 som pendlerbil
Hvit Volvo v60 r-design 2012 som konebil

Ingeniøren

#34
Tror ikke det er bare Tesla som utsetter bestilling av vinterdekk til rett før...

Når jeg fikk ut min I-pace i starten av juli så sa de at vinterdekkene min lå på "Mitt dekkhotell" i nærområdet. Når jeg ringte ditt for 2-3 uker siden for å avtale tid for å hente de, gjorde de ikke det. Etter å ha sjekket med jaguar viser det seg at de ikke var bestilt enda, men de skulle gjøre det nå og gi beskjed... De sa det var glemt men vet ikke om jeg helt tror på det. Tror heller de satser på at folk ikke gjør noe med dette før siste dagen, men det kan jo og hende at leverandørene ikke får inn årets dekk før nå..
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

DagfinnN

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 05. september 2019, klokken 07:24
Tror ikke det er bare Tesla som utsetter bestilling av vinterdekk til rett før...

Når jeg fikk ut min I-pace i starten av juli så sa de at vinterdekkene min lå på "Mitt dekkhotell" i nærområdet. Når jeg ringte ditt for 2-3 uker siden for å avtale tid for å hente de, gjorde de ikke det. Etter å ha sjekket med jaguar viser det seg at de ikke var bestilt enda, men de skulle gjøre det nå og gi beskjed... De sa det var glemt men vet ikke om jeg helt tror på det. Tror heller de satser på at folk ikke gjør noe med dette før siste dagen, men det kan jo og hende at leverandørene ikke får inn årets dekk før nå..
Jøss!
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

The_M

Vianor synes å ha ålreit produksjonskapasitet. Mye prat om hjul og dekk for Tesla i denne videoen for de som ikke har sett den:
https://www.youtube.com/watch?v=uA_yBS2y7B0

BDA1

Fikk melding fra Vianor 11 september 2019:
"Hei. Dine Taslahjul er nå på vei til Vianor avdeling ........ Du kan om noen dager booke time for dekkhotell.....
Bestilte M3 i mai, utlevert i juni.

litium

Ja, fikk samme sms her igår. Mulig at pessimisten i meg tok feil ;D

Kgf

Jeg fikk samme sms på tirsdag, og bestilte time i dag. Fikk opp mange alternativ både på dato og tid. Dette var veldig enkelt :). Ps. Dette er en bil jeg bare blir mer og mer fornøyd med. Kjørte med henger(tipper ca 600 kg) i helgen, kjempe imponert:-).
2022 Mercedes EQC AMG
2019 Tesla model 3 LR(solgt)
2017 Nissan Leaf tekna(solgt)

olaho

Flere enn meg som har fått sms om vinterhjul-utlevering et godt stykke unna bosted (bor på Gjøvik, vinterhjulene sendes tydeligvis til Lillehammer) og som ikke er så happy med det?

Det er en partner-Vianor på Gjøvik, men det sure svaret fra teslaowners@vianor.com var at "dette skal vi bruke egen eide Vianor-butikker til pga. pris".

Noen som har fått Tesla til å levere direkte til hjemsted i stedet?
Bestilt Tesla Model 3 27. mai - blå, long range AWD, 19"-sportsfelger, hvitt interiør, hengerfeste
Reservasjon Tesla Model X: #882 - dessverre kansellert

GOS

Sitat fra: olaho på torsdag 12. september 2019, klokken 15:07
Flere enn meg som har fått sms om vinterhjul-utlevering et godt stykke unna bosted (bor på Gjøvik, vinterhjulene sendes tydeligvis til Lillehammer) og som ikke er så happy med det?

Det er en partner-Vianor på Gjøvik, men det sure svaret fra teslaowners@vianor.com var at "dette skal vi bruke egen eide Vianor-butikker til pga. pris".

Noen som har fått Tesla til å levere direkte til hjemsted i stedet?


I Stavanger / Sandnes bruker de ikke Vianor, men Dekkstra.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

mecanica vergara

Hvordan er det. Har noen som mottok bil i sommer fått vinterhjulene sine nå?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

litium

Har fått sms at de er hos Vianor ja. Og fant dem på regnr. på hjemmesiden deres. Så antar det er ok.

halvorlu

Jeg venter fortsatt på vinterhjul i Trondheim. Noen i Trondheim som har fått melding ennå?

Hverken Vianor eller Tesla kan fortelle meg når mine dekk kommer...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA