Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Motorvask

Startet av Mazzbot, søndag 12. mai 2019, klokken 15:34

« forrige - neste »

Mazzbot

Hei , lurer på om det er noe i motoren som må dekkes til når den skal vaskes ? Tenkte å bruke mild avfetting , kost og skum .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

leafnor

Vask i vei. Har selv brukt avfetting og moderat trykk på høyttrykkspyler, og ikke erfart noe tull.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Limodriver

Jeg vasket motorrommet og motor hver gang jeg vasket bilen utvendig. Jeg foretrekker å vaske ofte da skitten ikke setter seg slik at deg aldri blir virkelig skittent.

Jeg ville vært forsiktig med å bruke kosten for mye på kontakter og vært moderat med høytrykkspyler. Såpevann og svamp overalt hvor en lett kommer til rundt panseråpning, under panseret, motor, slanger, godt med såpe oppå batteriet for å nøytralisere evt syre og slå resten av såpevannet i bøtta ned der en ikke kommer til. Jeg har spylt med vanlig slange og det er gullende rent "så langt øyet kan se". Jeg bruker denne metoden på alle bilene mine og de holder seg rene og fine i motorrommet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA