Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av biler med hengerfeste!

Startet av Bjoris, lørdag 11. mai 2019, klokken 22:38

« forrige - neste »

eiviskul

#30
Fikk telefon fra Tesla i dag. Dersom du har oppgradert til med hengerfeste må du betale dagens pris på FSD dvs. prisen spratt opp til 50 000,-.. Håpløst å få utsatt levering og i tillegg blir overrasket med denne ekstra kostnaden. Vurderer å avbestille.
Tesla Model 3 - Long Range 2019
Pearl White
HW3 / FSD
500% Supercharging Boost

Fush

Sitat fra: eiviskul på onsdag 15. mai 2019, klokken 14:53
Fikk telefon fra Tesla i dag. Dersom du har oppgradert til med hengerfeste må du betale dagens pris på FSD dvs. prisen spratt opp til 50 000,-.. Håpløst å få utsatt levering og i tillegg blir overrasket med denne ekstra kostnaden. Vurderer å avbestille.

Det står ganske tydelig i betingelsene at dersom du endrer bestillingen din (om det så måtte være hengerfeste, farge, eller hva som helst annet) så justeres prisene til nåværende nivåer.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Fush

Hei,

Uten at jeg har fått noen beskjed kom final invoice i går, og VIN på Hvit LR/AWD Model 3 med hengerfeste.
Så det bare tilfeldigvis mens jeg surret rundt på min Tesla-konto.

316* VIN

EDIT: Bilen ble bestil 4. mai, endret til hengerfeste 13. mai
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Boga

Sitat fra: Fush på onsdag 15. mai 2019, klokken 21:40
Hei,

Uten at jeg har fått noen beskjed kom final invoice i går, og VIN på Hvit LR/AWD Model 3 med hengerfeste.
Så det bare tilfeldigvis mens jeg surret rundt på min Tesla-konto.

316* VIN

EDIT: Bilen ble bestil 4. mai, endret til hengerfeste 13. mai

Gratulerer håper bilen din dukker opp snart da
Når bestilte du?


Sent from my iPhone using Tapatalk
- 2019 Tesla model 3 LR AWD (Venter levering)
- 2015 Nissan e-NV200 Evalia
- 2015 Kia Soul EV

Fush

Sitat
Gratulerer håper bilen din dukker opp snart da
Når bestilte du?

La det til over. Bestilte 4. mai, hengerfeste lagt til 13. mai, final invoice kom 14. mai. (har sjekket at den inkluderer hengerfeste)
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Micmar96

Sitat fra: Fush på onsdag 15. mai 2019, klokken 22:49
Sitat
Gratulerer håper bilen din dukker opp snart da
Når bestilte du?

La det til over. Bestilte 4. mai, hengerfeste lagt til 13. mai, final invoice kom 14. mai. (har sjekket at den inkluderer hengerfeste)

Har du fått leveringsdato også?

Thomas Nordli

Tatt ut fra bestillings avtalen:

"må du muligens betale potensielle prisøkninger ved prisjusteringer gjort siden
din opprinnelige bestillingsdato"

SurSnasen

Status:
positivt: ventetiden på Teslas kundeservice på telefon har gått drastisk ned! I forrige uke måtte jeg gi opp etter tre ganger å ha ventet mellom 25 og 35 minutter på å komme gjennom. Tirsdag denne uken kom jeg gjennom etter 16 minutter. I dag kom jeg gjennom etter 7 minutter :)

negativt: informasjonsflyt. Rot. I dagens samtale kunne det bekreftes at dersom jeg hadde møtt opp på utlevering neste mandag, som Tesla hadde satt opp og sendt meg etter jeg la inn oppdatert bestilling med hengerfeste, så ville det blitt en bomtur. Det var visst en kjent feil at det var blitt autogenerert utleveringstider som ikke hadde hold i virkeligheten. Men ingen varsel fra Tesla om at man skulle se bort fra disse tidene. Så det var bra jeg ringte og fikk bekreftet at jeg IKKE skulle møte på utleveringstidspunktet jeg hadde fått beskjed om.

Det viser seg at bilen jeg skal få, faktisk befinner seg i Europa. Zeebrugge. Antatt utlevering blir i juni (bør vel bli i begynnelsen).

stefse

Høres bra ut. Takk for at du gadd å sitte i tlf for meg Stian. 0eg hadde uansett ingen planer om å møte opp til avtalt "utlevering" på Mandag.
Sist gang det var snakk om utlevering var Tesla ganske på, og ringte flere ganger for å få bekreftet avtalen. De har de ikke gjort denne gangen.
Det som funker best for meg er å bare kule den, og la Tesla få tid til å gjøre jobben sin.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Jorgen Bjerke

Sitat fra: Jorgen Bjerke på tirsdag 14. mai 2019, klokken 15:29
Sitat fra: Thomas Nordli på tirsdag 14. mai 2019, klokken 12:30
Sitat fra: Jorgen Bjerke på mandag 13. mai 2019, klokken 12:14
Sitat fra: Thomas Nordli på søndag 12. mai 2019, klokken 08:43
Sitat fra: Jorgen Bjerke på lørdag 11. mai 2019, klokken 22:56
Jeg bestilte LR RWD 24/4 og la til hengerfeste over nettet dagen etter det ble annonsert (fikk ingen e-post. Det rakk de ikke før jeg hadde bestilt). Fikk det oppdatert på Min Side straks etter, så her går alt på skinner. Riktignok spratt FSD opp til 50 000,-...
Og det godtar du?

Jeg la til hengerfeste via Tesla-kontoen min på nettet - "Endre design". Siden jeg hadde fått en selger til å gjøre om fra AWD til RWD, passet jeg på å IKKE velge noe på første design-side. Så bilen står fortsatt som RWD, og med hengerfeste.

Om jeg godtar prishoppet? Jeg så det ikke før hengerfestet var bestilt. Har tatt kontakt med selgeren min på Skøyen, Oslo (som hittil har vært meget hyggelig og rask til å svare) og spurt pent om å få tilbake den gamle FSD-prisen.

Hva sa selgeren?

Har ikke fått noe svar ennå. Spurte på e-post.

Da fikk jeg svar. Med beklagelse på at det tok tid. Hun kunne ikke endre prisen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fush

Sitat fra: Micmar96 på torsdag 16. mai 2019, klokken 03:16
Sitat fra: Fush på onsdag 15. mai 2019, klokken 22:49
Sitat
Gratulerer håper bilen din dukker opp snart da
Når bestilte du?

La det til over. Bestilte 4. mai, hengerfeste lagt til 13. mai, final invoice kom 14. mai. (har sjekket at den inkluderer hengerfeste)

Har du fått leveringsdato også?

Nei, dessverre.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Falk

Bestilte LR Dual motor 27 april, la til hengerfeste da de åpnet for det. Fikk FI 14 mai og sms med leveringsdato 28 mai i dag :-)

thomas_ja27

Noen som har fått leveringsdato i Trondheim? Ser at det legger til en båt med Tesla der nå ganske snart. (Autoprestige)
Fikk final invoice 14. mai med VIN 336xxx. Blå/Sort Long Range med FSD og Aero.
Har et håp om at den er med båten som kommer nå :)
Tesla Model 3 LR m/HF, HW3 og FSD
Nissan Leaf Tekna 2018 (solgt mai 2019)
Peugeot ION 2015

bjornskj

Sitat fra: Falk på torsdag 16. mai 2019, klokken 16:40
Bestilte LR Dual motor 27 april, la til hengerfeste da de åpnet for det. Fikk FI 14 mai og sms med leveringsdato 28 mai i dag :-)
Bare pass på at du virkelig har fått hengerfeste. Jeg fikk denne fellesmailen der en skulle bekrefte at en skulle ha hengerfeste eller ikke og gikk inn samme dag for å bekrefte dette. Ikke lenge etter fikk jeg en final invoice men der var ikke hengerfeste med og, etter å ha snakket med Tesla, er det ingen steder der de har registrert at jeg har bekreftet at jeg skal ha dette. Så sjekk fakturaen for å være sikker!

Bjoris

Fortsatt har ingen sett en eneste 3 med hengerfeste, det virker rart at det ikke er en eneste person som har lagt seg under å kikket litt på bilene som har kommet på Zeebrygge f.eks?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA