Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Long range delivery i Norge

Startet av Seigmann, torsdag 09. mai 2019, klokken 16:20

« forrige - neste »

Seigmann

Hei.
Har noen mottatt Model S etter at de skiftet navn til long range? Evt vet om noen i andre europeiske land som har mottat?

Thomas Parsli

Ser ingen på https://teslafi.com/firmware/

Jeg tolket selgeren på Rud dit hen at de ville bli levert fra starten av juni.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

OCSGAO

Jeg har forventet levering i første del av juni.
Har fått beskjed for noen dager siden at bilen er lastet opp på et skip og er på vei til Europa.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Seigmann

Hvis jeg husker riktig så ble navnet til Model S, nettopp kun Model S (i slutten av januar litt etter at 75 batteriet forsvant)

Du kunne også kjøpe extended range..

Navn og batterivalg har forandret seg en noen ganger de siste mnd, men jeg mistenker at de ikke har levert en eneste fabrikkny Model S bestilt fom 29 januar til noen i Europa.. eller tar jeg feil?


Newbee

Sitat fra: OCSGAO på torsdag 09. mai 2019, klokken 17:15
Jeg har forventet levering i første del av juni.
Har fått beskjed for noen dager siden at bilen er lastet opp på et skip og er på vei til Europa.
Du kan ikke vise dette vedlegget.


Denne er med APHW3, men uten ny motor og adaptivt understell?
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Ørjan Stv

Med prisene de har nå på 100 pakkene svarer det vel seg å bytte til inventory og bestille med fsd pakken. Da får en ap3, fsd og sparer en del penger... ??

TeslaK

Sitat fra: OCSGAO på torsdag 09. mai 2019, klokken 17:15
Jeg har forventet levering i første del av juni.
Har fått beskjed for noen dager siden at bilen er lastet opp på et skip og er på vei til Europa.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Når bestilte du?
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Newbee

Hva vil det stå bak på bilene? Dual Motor, som hos model 3, eller vil de oppgi batteristørrelse som tidligere?
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Klykken

Sikkert "Long Range" og "Standard Range". Er absolutt ikke fan av at lange modellnavn og type skal brettes ut på biler.  Dual Motor, Long Range og Standard Range trenger ikke brettes ut på hekken spør du meg.
Holder med Model S eller aller helst bare S, så får detaljer på bilen være det som skiller dem. Hekkspoiler etc.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

boppus

Sitat fra: Klykken på mandag 13. mai 2019, klokken 08:57
Er absolutt ikke fan av at lange modellnavn og type skal brettes ut på biler.

Mazda opererte vel med "GLX" i en periode, som betø tepper på gulvene.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

OCSGAO

Sitat fra: TeslaK på søndag 12. mai 2019, klokken 23:15
Sitat fra: OCSGAO på torsdag 09. mai 2019, klokken 17:15
Jeg har forventet levering i første del av juni.
Har fått beskjed for noen dager siden at bilen er lastet opp på et skip og er på vei til Europa.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Når bestilte du?

Beklager sein respons.
Jeg bestillte 2.april.  Siden dette var før Musk sa at de har nå ny drivlinje, så har jeg kansellert i dag og bestillt en fra inventory
https://elbilforum.no/index.php?topic=46328.msg806105#msg806105

Ørjan Stv

Hvor høyt var de kommet til 2 april da ?? Går en del dager fra bestilling til produksjon. Uansett tror jeg du vil få mindre verditap på inventory bilen du har byttet til...

OCSGAO

Bilen kostet 837000, tror inventory biler var nesten på samme pris(dvs 810.> 2.april) da
Inventory nå med samme config, men endret lakk til rød multi coat kun 720110.

Newbee

Tesla må tape mye penger på dette?
Fortløpende oppdateringer er kanskje ikke så lurt allikevel?
Innen folk har fått bilene sine er noe nytt kommet, så de blir kansellert eller returnert, for så å bestille ny.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Ørjan Stv

Noen som vet rundt hvilket vin nr skillet går på evt dato for oppdateringen på ap3, motor og dempere ....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA