Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hyundai oppgraderer Kona Electric

Startet av makki, torsdag 09. mai 2019, klokken 15:35

« forrige - neste »

AmocoCadiz

App er vel nyttigste oppgraderingen. Prisen på ny bil øker litt også.

LFC

Perfekt for oss som ble stående på venteliste i nesten 2 år etter kontraktssignering sommeren 2018.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

Biff

Kan de med eldre koner på noen måte oppgradere kona?

Stoppe

Den viktigste og nyttigste oppdateringen er vel 3-fas 11kW lading?

tolapet

Sitat fra: Biff på torsdag 09. mai 2019, klokken 16:58
Kan de med eldre koner på noen måte oppgradere kona?

"Skille seg" og kjøpe ny... 8)

elKona

Sitat fra: Stoppe på torsdag 09. mai 2019, klokken 23:18
Den viktigste og nyttigste oppdateringen er vel 3-fas 11kW lading?
Jeg mener det nesten er helt uvesentlig. De nasjonale planene for nettleie på strøm, er å gjøre høyt forbruk på kort tid dyrt. Ettersom Kona har stort nok batteri for dagelig bruk, så vil hyppig lading på lav effekt være vesentlig billigere enn å lade sjeldent på høy effekt.

Mikkey

Sitat fra: LFC på torsdag 09. mai 2019, klokken 15:51
Perfekt for oss som ble stående på venteliste i nesten 2 år etter kontraktssignering sommeren 2018.

Her er det viktig at du tar kontakt med selgeren, ettersom den bilen du har "bestilt" ikke er den samme som den nye som ble oppgradert. Viktig å få det skriftlig ihvertfall, slik at du har en sak over forhandler dersom du får den "gamle" Kona.

tolapet

Sitat fra: Mikkey på fredag 10. mai 2019, klokken 08:50
Sitat fra: LFC på torsdag 09. mai 2019, klokken 15:51
Perfekt for oss som ble stående på venteliste i nesten 2 år etter kontraktssignering sommeren 2018.

Her er det viktig at du tar kontakt med selgeren, ettersom den bilen du har "bestilt" ikke er den samme som den nye som ble oppgradert. Viktig å få det skriftlig ihvertfall, slik at du har en sak over forhandler dersom du får den "gamle" Kona.

Nye KONA electric får dermed en oppgradering og en rekke utstyrselementer som vil gi kundene en enda bedre brukeropplevelse. Dette vil medføre en prisøkning som foreløpig ikke er kjent. Kunder som allerede har lagt inn ordre på dagens KONA electric vil i utgangspunktet få levert bilen de har bestilt.

Mer informasjon og priser er ventet sommeren 2019.

Tyder på at alle som allerede har skrevet kontrakt, får "gammel" modell, desverre

Mikkey

Sitat fra: tolapet på fredag 10. mai 2019, klokken 09:52
Sitat fra: Mikkey på fredag 10. mai 2019, klokken 08:50
Sitat fra: LFC på torsdag 09. mai 2019, klokken 15:51
Perfekt for oss som ble stående på venteliste i nesten 2 år etter kontraktssignering sommeren 2018.

Her er det viktig at du tar kontakt med selgeren, ettersom den bilen du har "bestilt" ikke er den samme som den nye som ble oppgradert. Viktig å få det skriftlig ihvertfall, slik at du har en sak over forhandler dersom du får den "gamle" Kona.

Nye KONA electric får dermed en oppgradering og en rekke utstyrselementer som vil gi kundene en enda bedre brukeropplevelse. Dette vil medføre en prisøkning som foreløpig ikke er kjent. Kunder som allerede har lagt inn ordre på dagens KONA electric vil i utgangspunktet få levert bilen de har bestilt.

Mer informasjon og priser er ventet sommeren 2019.

Tyder på at alle som allerede har skrevet kontrakt, får "gammel" modell, desverre


Ja, mente jeg leste dette et sted. :D

De som har fått bestilt får finne en måte å få seg ut av kontrakten på for så å bestille på nytt.

TorT

App er selvsagt viktig for noen, men fakta er jo at Kona og  eNiro er fullstendig i en egen klasse når det gjelder varmeapparat.
Så De fleste klarer seg egentlig veldig fint uten. Batteriet er også så stort at rekkeviddereduksjonen er knapt merkbar.

I en test som bladet topgear hadde, utført i Finland, gikk temp fra -17˚C til +15˚C på 7 minutt. Med gjennomsnittsfart 75km/t. +5˚C tok 3 minutt.

Til sammenligning
Tesla, 7 og 16 minutt.
Jaguar 15 og 16 minutt. Kommer tydelig voldsomt, når først varmen kommer..
Nissan 15 og 36 minutt.
BMW 13 og 37 minutt.

Noen biler har jo fancy løsninger på vinduer, som er avhengig av at glasset går noen millimeter ned for å åpne døra. Ikke alltid gunstig i kulde.

Så noen biler kan man vel si er veldig avhengig av app, ihvertfall om vinteren.

Beklager, men ser ikke ut som at iPaden vil laste opp det bildet jeg vil vise :-\

Turbato

Sitat fra: tolapet på fredag 10. mai 2019, klokken 09:52
Kunder som allerede har lagt inn ordre på dagens KONA electric vil i utgangspunktet få levert bilen de har bestilt.

Mer informasjon og priser er ventet sommeren 2019.

Tyder på at alle som allerede har skrevet kontrakt, får "gammel" modell, desverre

Hvordan fungerer dette i praksis? Noen av oss får ikke bil før over sommeren 2020. Da har vel fabrikken for lengst sluttet å produsere dagens modell?

Vidar_S

Sitat fra: Turbato på fredag 10. mai 2019, klokken 10:25
Sitat fra: tolapet på fredag 10. mai 2019, klokken 09:52
Kunder som allerede har lagt inn ordre på dagens KONA electric vil i utgangspunktet få levert bilen de har bestilt.

Mer informasjon og priser er ventet sommeren 2019.

Tyder på at alle som allerede har skrevet kontrakt, får "gammel" modell, desverre

Hvordan fungerer dette i praksis? Noen av oss får ikke bil før over sommeren 2020. Da har vel fabrikken for lengst sluttet å produsere dagens modell?

Jeg har tenkt samme tanken som deg her, men hvordan dette faktisk vil/skal fungere i praksis er jo vanskelig å spå. I min kontrakt har Hyundai-forhandler tatt forbehold om prisøkning på inntil x% (husker ikke eksakt tall) uten at kontrakt kan termineres kostnadsfritt. Gitt at flere har denne formuleringen vil et potensielt scenario kunne være at de som har "sen nok" levering får den nye modellen til den nye prisen. Om Hyundai tjener mer på å levere gammel modell til gammel pris vil de antakeligvis gjøre det på den måten, men i mitt hode er det mest gunstig å masseprodusere én modell fremfor å holde det gående med begge to. Vil anta det kommer offisielle uttalelser om dette i H2 2019 en gang.
For alt vi vet kan det jo bli store forsinkelser i produksjonen slik at problemstillingen egentlig aldri blir reell ;)

LFC

Når det skal produseres nye modeller fra August 2019 så skal det mye til å få en gammel utlevert i Q1 2020.
Det blir jo bare for dumt.
Et hån mot oss som har ventet så aaaaaaalt for lenge og produksjonshastigheten.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA