Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CCS Adapter - Info fra tesla.com

Startet av ejo8210, tirsdag 07. mai 2019, klokken 20:23

« forrige - neste »

Rosstopher

For å finne ut om den har CCS-oppgradering er det vel bare å sjekke om ladekartet viser andre stasjoner enn Tesla sine egne?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

mthoring

Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 12. mai 2020, klokken 20:59
For å finne ut om den har CCS-oppgradering er det vel bare å sjekke om ladekartet viser andre stasjoner enn Tesla sine egne?

Det er kanskje en mulighet ja
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Polestar

Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 12. mai 2020, klokken 20:59
For å finne ut om den har CCS-oppgradering er det vel bare å sjekke om ladekartet viser andre stasjoner enn Tesla sine egne?
Nede i Europa, mener du? Er vel ikke oppdatert for Norge (Fortum, GK, etc.).

Jeg prøvde ut en GK-lader med CCS-adapteret før programvaren i bilen var oppdatert. Skjedde ikke annet enn at jeg fikk en feilmelding i bilen.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

kakemiks

#153
Er det sånn å forstå at man fremdeles kan bruke type 2 kabel for å lade mot CCS port, uten adapter?
(Med andre ord, ikke bruke de to ekstra hullene som CCS porten kommer med)

Edit: Litt googlesøk selv ga meg følgende:

"If you have a CCS Combo 2 socket in your car and want to charge at home on AC, you simply plug in your normal Type 2 plug"

:)
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

HKS

Tesla Model 3 Long Range

Klykken

Er å får oppgradert vår S til å ta CCS nå. Skal teste før jeg drar hjemover i fall noe ikke funker. Er 30 mil fra SC, så gidder ikke en retur pga potensiell slurv.


Savnet muligheter for CCS i fjor da vi var på bilferie i Sverige, så dette blir deilig!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

HowieX

Hei,
Jeg skal inn for å få CCS adapter neste uke, men fikk idag et prisestimat på nesten 7000 kr. I tilbudet jeg har fått fra Tesla tidligere, står det kr 4873. Noen som vet hva differansen skyldes?
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

Motorwatt

Jeg fikk også det først, men de korrigerte det tvert. Feil i beregningsgrunnlaget i Teslas systemer.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

HowieX

#158
Takk for svar, Motorwatt. Aksepterte du estimatet, slik man er bedt om, for deretter å få det korrigert når du leverte bilen?
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

Motorwatt

#159
Ja. Her er begge.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Apache

Når man tar en oppgradering av bilen til CCS adapter, vil da kartet viser SC som det er på Liertoppen som kun tar CCS?

Polestar

Liertoppen vises i min Model S med oppgradert støtte for CCS.

Jeg vet ikke hvorvidt den lokasjonen fremdeles vises i biler uten støtte for CCS.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Rav4_EV

Fikk bygd om i dag. Liertoppen og Langrønningen dukket opp etter ny software ble installert. :)
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA