Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.16

Startet av OhmPaPa, tirsdag 07. mai 2019, klokken 13:26

« forrige - neste »

emmern

Sitat fra: z4rd på søndag 02. juni 2019, klokken 16:23
Har 16.3.2 nå og er ganske happy med AP og NoA. Tok avkjøringene helt perfekt til og fra Gardermoen. Rimelig smidig i kombinasjon med lett vipp opp eller ned med blinkers for å initiere filskifte også.

Spotify og menyene ellers er stabilt og raskt igjen. Men dashcam er grå for min del..
Er den grå så trykk en gang på den
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Øggen

Har hatt grått symbol på dashcam sia siste oppdatering. Går ikkje bort ved resett eller når ej tar ut usb stick. Men, fikk det bort idag med å skifte språk fra engelsk til tysk. Det rare e at den ikkje skifta til tysk men blei på engelsk. Prøvde 3 ganga uten hell. Ikkje at ej vil ha tysk, men kun for å teste. Virka som om nokke he låst seg da den heller ikkje he lasta ned meir software sia igår, og står fortsatt på ca 90%.
Ellers mange pixel feil og AP kutta/rød skjer og ber meg ta over sjøl på rett strekke.
Sjekka siste registrerte videoer, og der vise begge sidekamera kun øvre halvdel bildet, og under kun grå/svart kornete. Front va ok.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

z4rd

@emmern,
Har forsøkt å trykke på den, da jeg vet at det er noe som har fungert tidligere, men ikke denne gangen gitt.

Skal teste å bytte språk nå, ref Øggen. Virker som det er noe som har hengt seg opp rett og slett og trenger en skikkelig nullstilling. (har prøvd ulike former for reboot).
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

Tenk dere når Tesla når dette nivået: (fra 2016)

https://www.youtube.com/watch?v=zjWaT2t4nY4
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

#349
Snakket med en hyggelig kar på support nå. Er visst en godt kjent feil som ble introdusert siden 16.2 pga noe greier med Autopilot, og Dashcam er en del av det. Han kunne bekrefte at jeg var på siste versjon til min bil og at det jobbes med ny fix som vil komme, uvisst når. 16.3.2 løser altså ikke bug'en som er årsaken til at mange opplever grå dashcam. Til info så ventet jeg i omtrent 30 sekunder før support var på linja.

Kan legge til at ikonet gikk bort da jeg byttet til svensk språk, men dashcam ble ikke aktivert. Grått ikon kom tilbake da jeg byttet til engelsk igjen. Får bare vente på neste update. Resten fungerer veldig bra for meg nå i 16.3.2. Småbugs som ble introdusert tidligere er borte og menyene osv er skikkelig raske igjen.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Toalmar

Sitat fra: z4rd på søndag 02. juni 2019, klokken 17:12
@emmern,
Har forsøkt å trykke på den, da jeg vet at det er noe som har fungert tidligere, men ikke denne gangen gitt.

Skal teste å bytte språk nå, ref Øggen. Virker som det er noe som har hengt seg opp rett og slett og trenger en skikkelig nullstilling. (har prøvd ulike former for reboot).
Hva med å formatere USB-sticken, kanskje det hjelper
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

z4rd

#351
Formatering hjelper ikke. Har følgelig gjort det og testet med ulike enheter satt opp fra scratch. Det er altså bekreftet av Tesla Support at det er en kjent feil som de skal utbedre.

Kan legge til at det nødvendigvis ikke er formatering som er løsningen ellers hvis man får problemer med USB-disk eller stick i bilen, men å reparere disken, da det ofte kan bli såkalte skrivefeil til disken.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

o.b.lix

Sitat fra: Vhagar på torsdag 30. mai 2019, klokken 20:51
Når jeg trykker på lyn-iconet i kartet for å få opp ladestasjoner så dukker det opp noen svarte runde merkelapper i kartet med et lite lyn i og et tall.

Dette er vel historikk over plasser du har ladet bilen din på.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Tiger123

Sitat fra: Motorwatt på søndag 02. juni 2019, klokken 17:25
Tenk dere når Tesla når dette nivået: (fra 2016)

https://www.youtube.com/watch?v=zjWaT2t4nY4

Gleder meg til det ja, håper det ikke tar 3 år..

Er Mercedes Benz 3 år foran Tesla?

Øggen

Dagens "Bug-tips, som iallefall funka her, Reset begge skjermer før parkering, og tripteller/odometer springe alltid tilbake til "start" Har kjørt over 50km idag uten at det er "registrert"  :police: :+1:
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Muffinman

Bare for å få det inn med teskje; hvilken prosedyre bruker du her for å resette skjermene? Og setter du i park før de er oppe og går igjen, eller spiller det ingen rolle?

Lynet

Tesla var også der med AP1 i 2015,ikke helt men veldig nære. Men det var ikke med egenutviklet hardware.....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Øggen

Sitat fra: Muffinman på søndag 02. juni 2019, klokken 22:55
Bare for å få det inn med teskje; hvilken prosedyre bruker du her for å resette skjermene? Og setter du i park før de er oppe og går igjen, eller spiller det ingen rolle?

Før ej parkera holde ej den i Drive, og trykke både scrollehjul og øvre knappa inne samtidig. Altså vanlig prosedyre for å resette, men alltid FØR ej sette den i Park. Når skjermene kommer på igjen, sprette den alltid tilbake til start kilometer. Hos meg så registreres kun tid, og ikkje km i "current trip" heller. Like overraska kvar gang, men klaga ikkje på det akkurat ;D
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Vhagar

Sitat fra: o.b.lix på søndag 02. juni 2019, klokken 18:59
Sitat fra: Vhagar på torsdag 30. mai 2019, klokken 20:51
Når jeg trykker på lyn-iconet i kartet for å få opp ladestasjoner så dukker det opp noen svarte runde merkelapper i kartet med et lite lyn i og et tall.

Dette er vel historikk over plasser du har ladet bilen din på.

Nei, det er kun 1 av stedene jeg har ladet på av de og det er hos svigers (se annet svar fra meg her om det). Så dette er nok destinasjonsladere - pluss den ene hos svigers, som jeg håper ikke kommer opp for andre da det jo er svært så missvisende. Det er mange andre private adresser som kommer opp også, så noe er svært buggy her.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Vhagar

Sitat fra: Øggen på søndag 02. juni 2019, klokken 23:11
Sitat fra: Muffinman på søndag 02. juni 2019, klokken 22:55
Bare for å få det inn med teskje; hvilken prosedyre bruker du her for å resette skjermene? Og setter du i park før de er oppe og går igjen, eller spiller det ingen rolle?

Før ej parkera holde ej den i Drive, og trykke både scrollehjul og øvre knappa inne samtidig. Altså vanlig prosedyre for å resette, men alltid FØR ej sette den i Park. Når skjermene kommer på igjen, sprette den alltid tilbake til start kilometer. Hos meg så registreres kun tid, og ikkje km i "current trip" heller. Like overraska kvar gang, men klaga ikkje på det akkurat ;D

Så ikke bare trippteller som roter det til men odometeret også? Håper virkelig Tesla har dette tallet i backup et sted og at det kun er variabelen for visning på skjerm som blir feil. Glad jeg tar bilde av skjermen fra tid til annen så jeg vet hvor langt bilen har gått. Blir jo et mareritt overfor forsikring og ev. bilsalg dette i såfall. Men det er nok bare tull med visningen, noe annet ville jo vært tragisk.

Tror jeg skal skru av advanced på software, det er alt for mange bugs på de nye. En stund var det greit å få nyeste for å bli kvitt gamle bugs, men nå introduseres jo flere bugs enn de klarer å fikse. Svært skuffet over kvaliteten på softwareavdelingen! De må virkelig roe ned å få kontroll på situasjonen.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA