Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vask av Tesla Model S

Startet av Thomas, mandag 06. mai 2019, klokken 13:56

« forrige - neste »

Klykken

Meget deilig når vann perler seg og sklir av, ja
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Psst, ikke glem lakkerte bremsekalippere ;)

Men nå har vi vel ødelagt karen nok  :D

JorEl

Flere ting jeg ikke hadde enkt på her ja  ;) Innsiden av panser, den var fiffig. Kanskje jeg skal begynne å vise frem trunken, når innsiden av panseret glinser :D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

Det handler om å forhindre at skitt fester seg så godt. :) I dørkarmer og slikt er det fort gjort at man "glemmer" å vaske, og når det først regner så renner det dritt ut av dørene og fine brune striper kommer til syne.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Napoli

Jeg har montert LED bar. I forbindelse med monteringen av Led-baren, må jo frunken ut. Og synet som møtte meg under frunken var skremmende. Sand stort sett over alt, salt på en del ting og generelt ordentlig skittent.
Er det noen som har tips til fremgangsmåte for å vaske under frunken? Lar det seg i det hele tatt gjøre? Eller blir det detailerbrush, støvsuger og en QD til slutt?

Thor2014

Ville ikke vasket for mye med vann nedi der. Ta en støvsuger med kost og event tørk av med en fuktig fille.

Muffinman

Det under frunken MÅ jo bare tåle vann siden det knapt er beskyttet fra omgivelsene. Det dusjes jo i saltvann og dritt gjennom hele vinteren.

jorgenlo

Jeg skjønner godt hvorfor lakken har det best med håndvask og polering, men hva gjør dere med understell etter en vinter i salt-sørpe?

Hilsen bilvaske-noob
2019 Tesla 100D Rød Mai 2019-
2002 Think: 2012-2013 (RIP)
2008 Kewet Buddy 2009-2012

GOS

Sitat fra: jorgenlo på fredag 17. mai 2019, klokken 09:48
Jeg skjønner godt hvorfor lakken har det best med håndvask og polering, men hva gjør dere med understell etter en vinter i salt-sørpe?

Hilsen bilvaske-noob

Kjører den nå og da i børsteløs vask med underspyling
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Muffinman

Model S har jo ikke tradisjonelt "understell", men bare ei slett overflate under. Eneste understellet er hjulopphengene, og de får man stort sett "underspylt" ved å spyle godt i hjulbuene/gjennom felgen. Selv går jeg litt mer grundig til verks når vårpussen tas, men det blir en annen historie.

Nå gjelder det bare å få tid til denne pussen da. Tar fort et par dager, og da blir resultatet langt fra perfekt.  :)

Superelbilen

90 graders vinkel-dyse med ava p60 for spyling under bil.

LemonDog

Er det noen som kan anbefale et bilpleiefirma i Trondheim som foretar innvendig og utvendig vask av bilen?
Tenker da på et firma som betaler moms og arbeidsgiveravgift, ikke tjuvlåner bilen og ikke ødelegger lakken ;)
2019 Model S75D
X 2015 Model S85

Klykken

Sitat fra: LemonDog på onsdag 29. mai 2019, klokken 08:13
Er det noen som kan anbefale et bilpleiefirma i Trondheim som foretar innvendig og utvendig vask av bilen?
Tenker da på et firma som betaler moms og arbeidsgiveravgift, ikke tjuvlåner bilen og ikke ødelegger lakken ;)
Sjekk Detailersclub.no og "jobb ønskes utført". Opprett innlegg der.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

tkjoerlaug

Sitat fra: LemonDog på onsdag 29. mai 2019, klokken 08:13
Er det noen som kan anbefale et bilpleiefirma i Trondheim som foretar innvendig og utvendig vask av bilen?
Tenker da på et firma som betaler moms og arbeidsgiveravgift, ikke tjuvlåner bilen og ikke ødelegger lakken ;)

Ren Bil på Flatåsen. Forøvrig de som utfører nybil-klargjøring til Tesla også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA