Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Antennen og skiboks

Startet av Obivan, lørdag 04. mai 2019, klokken 19:05

« forrige - neste »

Obivan

I og med at haifinne antenne ikke følger med originalt. Har noen prøvd å lage hull i skiboksen som passer til antennen? Påvirker dette signalene? Og vil man kunne ødelegge antennen? Må ha skiboks og tror ikke jeg har kompetansen til å montere egen haifinne antenne og få gode signaler...

Holmis

Hei jeg har brukt en kortere antenne fra ebay i snart et år, syntes det fungerer helt fint. Det blir nok noe dårligere dekning,  men det gjør det med haifinne også. Og tatt prisen i betraktning så er det verdt å prøve  :)
Her er link til noe tilsvarende min:
https://www.ebay.com/itm/Mini-3-5cm-Carbon-Fiber-Screw-Aluminum-Car-Short-Stubby-Mast-Antenna-Universal-/401019722386

Obivan

Har den samme innfesting så den kan skrus inn på eksisterende kontakt?

ThomasEL

Når vi har takboks på Leafen, så bøyer vi bare antennen ut bak boksen. Den er rimelig fleksibel. Men ja, hvis man enkelt kan midlertidig skru på en kortere antenne, så er nok det en bedre løsning.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Holmis

Ja det er samme gjenger, så du kan bytte tilbake til orginal når som helst du ikke har takboksen på.

MrOtto

Jeg bruker også en kort antenne til noen få kroner fra ebay som skrus rett på, rundt 4-5 cm. Fungerer helt ok de stedene jeg kjører. Merker egentlig ingen forskjell fra std. antenna da DAB-uansett kan være variabelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA