Vi som fikk SMS den 1. Mars om gratis oppgradering til full selvkjøring

Startet av Fornybarbil, fredag 03. mai 2019, klokken 22:56

« forrige - neste »

Spinner

Handyman

FSD har pr nå ingen andre funksjoner enn EAP. Tipper at ingenting blir endret på Teslakontoen før de lovede FSD-funksjonene rulles ut.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

NilsG

Hei dere heldige som har fått sms... ;-)

Dere har fått en skriftlig bekreftelse fra Tesla(?), dere har da dokumentert at det skal være sånn og således rimelig juridisk bindende! (Skal vel ikke være mulig å forklare seg bort fra dette)

Vi "heldige" få som fikk bilen utlevert før 1. mars og som kun har fått muntlig bekreftelse på at dette selvfølgelig også gjaldt oss har nok litt lengre motbakke... Her er det nok lettere for Tesla å avvise selv om muntlig også er juridisk bindende. Jeg fikk det bekreftet muntlig fra flere "selgere" hos Tesla, men ingen dokumentasjon. Hadde jeg vært en "vanskelig kunde" og nektet å ta ut bilen pga sprukket baklykt så hadde jeg plutselig havnet i samme gruppe som dere ;-)

Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Geir K

Selgerne til Tesla fikk en skriftelig mail hvor det sto at FSD skulle komme uten kostnad. Og den kan man referere til.
Det som er kjedelig er at selgerne ikke varer så lenge hos Tesla. Dessverre.

ohowl

Sitat fra: NilsG på mandag 06. mai 2019, klokken 13:44
Hei dere heldige som har fått sms... ;-)

Dere har fått en skriftlig bekreftelse fra Tesla(?), dere har da dokumentert at det skal være sånn og således rimelig juridisk bindende! (Skal vel ikke være mulig å forklare seg bort fra dette)

Vi "heldige" få som fikk bilen utlevert før 1. mars og som kun har fått muntlig bekreftelse på at dette selvfølgelig også gjaldt oss har nok litt lengre motbakke... Her er det nok lettere for Tesla å avvise selv om muntlig også er juridisk bindende. Jeg fikk det bekreftet muntlig fra flere "selgere" hos Tesla, men ingen dokumentasjon. Hadde jeg vært en "vanskelig kunde" og nektet å ta ut bilen pga sprukket baklykt så hadde jeg plutselig havnet i samme gruppe som dere ;-)

Det er vel såpass mange som har fått samme muntlige beskjed at det skal godt gjøres å lure seg unna den lovnaden også.
2015 Leaf EU-Tekna (solgt) 80k km
2017 Tesla Model X 100D 205k km
2019 Tesla Model ≡ LR AWD 125k km

Helge82

Handyman

Handyman

Sitat fra: Helge82 på tirsdag 07. mai 2019, klokken 17:35
Sitat fra: Handyman på tirsdag 07. mai 2019, klokken 17:30
Sitat fra: Helge82 på tirsdag 07. mai 2019, klokken 16:07
Er det mulig å svare på SMS fra Tesla?
Prøv
Det har jeg, null respons. Normalt?
Tipper det ikke kommer fram da. Men vanligvis står det jo at svar på SMS ikke blir lest, eller man får en SMS med at det ikke er mulig.

Toalmar

Sitat fra: Helge82 på tirsdag 07. mai 2019, klokken 16:07
Er det mulig å svare på SMS fra Tesla?
Fikk SMS fra 59 44 .. .. vedrørende deler som jeg hadde bestilt.
Da jeg hentet delene klaget jeg på at det var svært vanskelig å nå dem på telefon etc, da sa den hyggelige damen at jeg kunne sende en sms på samme nummeret som jeg fikk melding om at delene hadde kommet. Da skulle visst den komme inn til dem....
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

geirgp

Sitat fra: Handyman på lørdag 04. mai 2019, klokken 14:35
FSD har pr nå ingen andre funksjoner enn EAP. Tipper at ingenting blir endret på Teslakontoen før de lovede FSD-funksjonene rulles ut.

Dersom du tidligere har kjøpt bil med FSD, eller nå bestiller ny bil med FSD, så vises det faktisk på teslakontoen. Ingen grunn til at dette ikke skal gjelde våre "EAP ---Gratis---> FSD" biler også.

At teslakontoene våre ikke viser FSD mener jeg har lite å gjøre med at lovede FSD funksjoner ikke er rullet ut enda. Konfigurasjon av hvilke opsjoner en bil har, og utrulling av FSD funksjonalitet ser jeg på som 2 helt forskjellige ting.

For min egen bil håper jeg at FSD konfigurasjon ordnes asap slik at jeg ikke må vente unødig på nye FSD-funksjoner når de rulles ut i fremtiden, eller i verste fall krange med Tesla siden jeg ikke har betalt for dette. Tenker det kan være lurt å cashe inn denne "lovede" oppgraderingen så fort som bare mulig.

Har i likhet med andre her på forumet sendt epost og etterspurt oppgraderingen, foreløpig ikke noe svar..
Tesla Model 3 DUAL MOTOR 2019
Hyundai Ioniq 2018
Mercedes B250e 2017
Tesla Model S85 2014

Handyman

Sitat fra: geirgp på tirsdag 07. mai 2019, klokken 22:20
Sitat fra: Handyman på lørdag 04. mai 2019, klokken 14:35

Dersom du tidligere har kjøpt bil med FSD, eller nå bestiller ny bil med FSD, så vises det faktisk på teslakontoen. Ingen grunn til at dette ikke skal gjelde våre "EAP ---Gratis---> FSD" biler også.

At teslakontoene våre ikke viser FSD mener jeg har lite å gjøre med at lovede FSD funksjoner ikke er rullet ut enda. Konfigurasjon av hvilke opsjoner en bil har, og utrulling av FSD funksjonalitet ser jeg på som 2 helt forskjellige ting.

For min egen bil håper jeg at FSD konfigurasjon ordnes asap slik at jeg ikke må vente unødig på nye FSD-funksjoner når de rulles ut i fremtiden, eller i verste fall krange med Tesla siden jeg ikke har betalt for dette. Tenker det kan være lurt å cashe inn denne "lovede" oppgraderingen så fort som bare mulig.

Har i likhet med andre her på forumet sendt epost og etterspurt oppgraderingen, foreløpig ikke noe svar..
Det som vises på Teslakontoen er hva du bestilte, og skal ikke bety noe for om du får FSD-funksjoner eller ikke.
Det var i alle fall det jeg fikk vite muntlig av Tesla. Tror ingen av de som har fått SMS om FDS trenger å krangle med Tesla.

K.M.L

Har nok stokket seg litt for Tesla. Min konto viser at jeg er på betaling for supercharger, men jeg har 9 mnd gratis gjeldende fra 15.mars. Det har stått 15.september, men Tesla har opplyst at de siste tre mnd kommer automatisk ved utløp av de seks første. Står dessuten plutselig bare 50.000 km garanti også. I Norge er det 100.000.
Står også oppgradert autopilot, og jeg har også fått SMS om oppgradering til fsd, og også en bekreftelse i ettertid på at dette gjelder full fsd. Tesla har gjentatte ganger i mange fora bekreftet at oppgraderingen for oss som har fått SMS også gjelder ny hw. Tror neppe det blir noe problem og det vil også overraske meg om vi må vente lenge på hw-oppgradering.
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

elbil4nerds

Jeg fikk også SMS. Står på min konto at jeg har både autopilot og fullverdige selvkjørende egenskaper nå. Er det noen som har fått HW 3.0 av oss med SMS om FSD-oppgradering i Norge?

TøddiVedder

Jeg bestilte EAP og fikk oppgradert til FSD "gratis". Står FSD på min side. Har også funnet ut at jeg har HW3, da får kjegler i displayet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA