2019.12.1.2 5c87371

Startet av Toalmar, torsdag 02. mai 2019, klokken 23:11

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: ElbilErik på fredag 03. mai 2019, klokken 19:35
Stemmer det at oppdateringene stort sett er ca 600mb, bortsett fra når det er navigasjon eller større oppdateringer som fra v8 til v9?
Merkelig. Fikk akkurat min, og nedlastingen var på 1.7 GB. Tok 24 minutter (har 500 mbs fiber):

ps. Fikk forklaring. Nedlastingen kan foregå over flere dager før push-melding om oppdatering kommer. For mitt vedkommende ble den pushet uten tidligere nedlastinger. Det er også grunnen til at tiden det tar å oppdatere varierer.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Holst

Sitat fra: Atle3 på mandag 06. mai 2019, klokken 20:49
ON route battery på model 3 funker bra. Mye motorlyd noen mil før man kommer til supercharger.

Tipper det er sirkulasjon av kjølevæske, som her blir varmevæske ;)
Men nå har jeg ikke hørt den selv enda da..

xerxes

testet mer nå. VELDIG bra på motorvei. den holdt bra avstand til trailere, og gikk tilbake i midten av veien når trailer var passert. autowipers var helt spot on. mindre dragning inn i innkjøringsramper enn før, men fortsatt noe irriterende på dette.

kjenner jeg lengter etter NoA nå... det nå jo være utrolig deilig på langkjøring på motorvei etter denne

(jeg har model S75D med AP2.5).

noen spm for dere med model 3:
-hvordan fungerer NoA når man kjører forbi innfartsfelt med innkommende biler til høyre? må man ofte ta over eller «forhandler den» greit med innkommende biler?
-hvordan håndterer den å kjøre av og på motorvei selv? kjører den inn på motorveien på en smooth måte eller sitter man med hjertet i halsen?

Handyman

Sitat fra: xerxes på torsdag 09. mai 2019, klokken 20:22
testet mer nå. VELDIG bra på motorvei. den holdt bra avstand til trailere, og gikk tilbake i midten av veien når trailer var passert. autowipers var helt spot on. mindre dragning inn i innkjøringsramper enn før, men fortsatt noe irriterende på dette.

kjenner jeg lengter etter NoA nå... det nå jo være utrolig deilig på langkjøring på motorvei etter denne

(jeg har model S75D med AP2.5).

noen spm for dere med model 3:
-hvordan fungerer NoA når man kjører forbi innfartsfelt med innkommende biler til høyre? må man ofte ta over eller «forhandler den» greit med innkommende biler?
-hvordan håndterer den å kjøre av og på motorvei selv? kjører den inn på motorveien på en smooth måte eller sitter man med hjertet i halsen?
Kort fortalt er NoA kun at bilen foreslår foreslår feltbytte når for å komme til riktig sted, eller når du tar igjen trafikk. Feltbytte må deretter gjøres på vanlig måte. Ellers oppfører den seg helt likt som på AP/EAP.
I tillegg slår NoA på blinklyset og svinger av motorveien helt av seg selv.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Sitat fra: Handyman på torsdag 09. mai 2019, klokken 22:40
Kort fortalt er NoA kun at bilen foreslår foreslår feltbytte når for å komme til riktig sted, eller når du tar igjen trafikk. Feltbytte må deretter gjøres på vanlig måte. Ellers oppfører den seg helt likt som på AP/EAP.
I USA bytter nå bilen felt selv, så det kommer vel snart til Norge og.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Handyman

Sitat fra: turfsurf på fredag 10. mai 2019, klokken 06:48
Sitat fra: Handyman på torsdag 09. mai 2019, klokken 22:40
I USA bytter nå bilen felt selv, så det kommer vel snart til Norge og.
Det har den gjort lenge. Enhanced Summon har de også hatt en stund.
Det er en god del forskjeller mellom USA- og Europa-bilene, og funkjsonene "testes" gjerne der før de rulles ut i andre deler av verden.
Kommer nok over dammen om ikke alt for lenge.

Fornybarbil

Akkurat enhanced summon finnes hos enkelte som er i Early Access-programmet og ikke hos den generelle populasjonen.

Handyman

Sitat fra: Fornybarbil på fredag 10. mai 2019, klokken 12:05
Akkurat enhanced summon finnes hos enkelte som er i Early Access-programmet og ikke hos den generelle populasjonen.
Stemmer, men ingen i EAP-progammet i Norge så vidt jeg vet.
Det er en del i EAP-programmet i Norge, og de tror jeg foreløpig ikke har fått særlig mye igjen for de 25 tusen de betalte.

Motorwatt

Har ventet på invitasjon til EAP-programmet lenge nå, men har ikke fått noe. Det tror jeg ingen/få andre har heller.

Først kom denne (1. mars):

Customers who previously purchased Full Self-Driving will receive an invitation to Tesla's Early Access Program (EAP). EAP members are invited to experience and provide feedback on new features and functionality before they are rolled out to other customers.

og litt etter når en kunde etterlyste:

In regards to the Early Access program, we are super excited to offer the Early Access Program to our customers who had purchased FSD prior to the end of February! At this time, we are currently working on the process and timeline for this exciting feature. Once we have the appropriate information, we will communicate to our customer base! Invitations will be sent out automatically to all qualifying owners. The good news is that there are no extra steps needed on your part to receive the invitation. Thank you again for your email.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Apache

Etter denne oppateringen så funker ikke blåtann handsfree. Blir metalisk støy. Hjelper ikke å reboote eller slette tlf og legge inn på nytt

Handyman

Sitat fra: Àpache på fredag 10. mai 2019, klokken 15:43
Etter denne oppateringen så funker ikke blåtann handsfree. Blir metalisk støy. Hjelper ikke å reboote eller slette tlf og legge inn på nytt
Lurt å informere om hva slags bil det er,
Jeg har TM3 og det fungerer som det skal.

kraez

Sitat fra: Handyman på søndag 05. mai 2019, klokken 23:30
Har kjørt over 600km (Sørlandet - Oslo t/rt) i helga på denne versjonen og merker store forbedringer på følgende:
Plasserer seg midt i kjørefeltet som den skal
Autoviskere fungerer bedre
Tar flere rundkjøringer (dog litt nervøs)
Legger seg mye mindre over mot høyre ved passering av akselerasjonsfelt.
Færre fantombremsinger
Jevnt over mye mer behagelig AP/EAP
Auto high beam fungerer, men kan forbedres.

Dette synes jeg lover meget godt.

Hvilke type rundkjøringer tar den? Jeg har for vane å slå den av ved rundkjøringer da jeg alltid har antatt at den ikke fikser vei og trafikkbildet.
Model X100D - November 2017

Motorwatt

Sitat fra: kraez på fredag 10. mai 2019, klokken 17:02
Jeg har for vane å slå den av ved rundkjøringer da jeg alltid har antatt at den ikke fikser vei og trafikkbildet.
Tror du skal fortsette med det. Handyman har vel TM3 (?), men på min er det bare å glemme. Som du sier, så er det mange typer rundkjøringer. Den eneste muligheten er at den kjører inn i rundkjøringen og tar første avkjørsel dersom denne er nogenlunde rett fram, og at det i tillegg er godt markert. IMO, et rent sjansespill. 
Tesla S75D - 09/2018

Handyman

Sitat fra: kraez på fredag 10. mai 2019, klokken 17:02
Sitat fra: Handyman på søndag 05. mai 2019, klokken 23:30
Har kjørt over 600km (Sørlandet - Oslo t/rt) i helga på denne versjonen og merker store forbedringer på følgende:
Plasserer seg midt i kjørefeltet som den skal
Autoviskere fungerer bedre
Tar flere rundkjøringer (dog litt nervøs)
Legger seg mye mindre over mot høyre ved passering av akselerasjonsfelt.
Færre fantombremsinger
Jevnt over mye mer behagelig AP/EAP
Auto high beam fungerer, men kan forbedres.

Dette synes jeg lover meget godt.

Hvilke type rundkjøringer tar den? Jeg har for vane å slå den av ved rundkjøringer da jeg alltid har antatt at den ikke fikser vei og trafikkbildet.
Det varierer, men det er vel kun når jeg skal rett frem. Tipper at den kun identifiserer en vei rett frem. Foran noen rundkjøringer sakker den ned, men ved andre fortsetter den i full fart. Har ikke funnet noe system i hvilke den klarer og ikke. Det er med andre ord bare tilfeldigheter, og ikke at den har lært seg rundkjøringer.
Uansett hold tett på rattet, når den feiler, gjør den det til gagns.

Apache

Sitat fra: Handyman på fredag 10. mai 2019, klokken 16:15
Sitat fra: Àpache på fredag 10. mai 2019, klokken 15:43
Lurt å informere om hva slags bil det er,
Jeg har TM3 og det fungerer som det skal.

TMS 75D Sep. 2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA