2019.12.1.2 5c87371

Startet av Toalmar, torsdag 02. mai 2019, klokken 23:11

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: gr på mandag 06. mai 2019, klokken 15:12
Og da var det heller ikke hjulspor (forskjellig farge i og utenfor hjulsporene, enten av slitasje eller vann/tørket vann eller asfaltskjøt?
Nei, helt homogen asfalt i full bredde. Det var i påskeferien, og vi synes det var et paradoks at bilen kjørte bedre på veier uten midtstripe. Snakket en god del om det mens vi kjørte.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Inop

Sitat fra: Handyman på mandag 06. mai 2019, klokken 15:14
Glemte å si at jeg har samme erfaringer som deg, og er enig i det du skriver :)
EAP blir stadig bedre, men krever fortsatt en del av sjåføren for at turen skal bli behagelig både for egen og andres del.

Hehe, kona og jeg dro på tur rett etter at vi fikk bilen. Etter en stund spurte hun om jeg følte meg dårlig og om det kanskje var best at hun kjørte. Prøvde å forklare at det var bilen selv som kjørte og at den muligens er litt usikker i noen tilfeller. Da ble det lagt ned forbud mot å bruke AP så lenge hun satt på :laugh:

Etter å ha blitt bedre kjent med AP har det blitt lov å bruke den, men hun klager litt over pling-plong og plong-pling lydene...
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

JorEl

Sitat fra: Inop på mandag 06. mai 2019, klokken 15:45
Sitat fra: Handyman på mandag 06. mai 2019, klokken 15:14
Glemte å si at jeg har samme erfaringer som deg, og er enig i det du skriver :)
EAP blir stadig bedre, men krever fortsatt en del av sjåføren for at turen skal bli behagelig både for egen og andres del.
Etter å ha blitt bedre kjent med AP har det blitt lov å bruke den, men hun klager litt over pling-plong og plong-pling lydene...
AP + risiko, altså kona sin risikovillighet :) gjør at vi kaller pling-plong for "the sound of love" ;D , når jeg slår av AP.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

geear

Sitat fra: Handyman på mandag 06. mai 2019, klokken 15:17
Sitat fra: gr på mandag 06. mai 2019, klokken 15:12
Og da var det heller ikke hjulspor (forskjellig farge i og utenfor hjulsporene, enten av slitasje eller vann/tørket vann eller asfaltskjøt?
Nei, helt homogen asfalt i full bredde. Det var i påskeferien, og vi synes det var et paradoks at bilen kjørte bedre på veier uten midtstripe. Snakket en god del om det mens vi kjørte.
Her ser du godt hvordan den jobber for å finne "stripa" (se i instrumentpanelet):

https://youtu.be/UTdwA7I4uo4

geear

Her er en til på lignende vei, men uten høyremerking:

https://youtu.be/0WGD4NhtP6g

Disse er fra midten av mars, så mulig det var før 2018.8.3, kan ha vært 2018.50.2, uten at jeg tror det ville vært noen forskjell på de strekkene nå, AP oppleves ikke mer stabil nå, heller motsatt, med unntak av rundkjøringer.

JorEl

Jeg hadde ikke turt å kjøre med AP uten midtlinje. I hvert fall ikke med motgående trafikk :o
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Apache

Jeg gikk fra 9.x til 12.1.2, nedlastingen var på 7mm? MB. Sto at den skulle bruke 25 min på oppdateringen (har brukt nesten to timer på de  tidligere). Da jeg parkerte hjemme og satte igang oppdateringen så høre jeg ikke noe mer fra bilen på mange timer. Gikk ut på kvelden for å sjekke og skjermene var helt svarte og ikke noe respons.
Virket som om oppdateringen feilet. Tok en resett og bilen bootet opp igjen etter 2 min. Men fikk aldri noe info om software nyheter, bare at det var ferdig.

ps. TMS 75D sommer 2018 mod.

TeslaModelX

Sitat fra: Àpache på mandag 06. mai 2019, klokken 18:35
Jeg gikk fra 9.x til 12.1.2, nedlastingen var på 7mm? MB. Sto at den skulle bruke 25 min på oppdateringen (har brukt nesten to timer på de  tidligere). Da jeg parkerte hjemme og satte igang oppdateringen så høre jeg ikke noe mer fra bilen på mange timer. Gikk ut på kvelden for å sjekke og skjermene var helt svarte og ikke noe respons.
Virket som om oppdateringen feilet. Tok en resett og bilen bootet opp igjen etter 2 min. Men fikk aldri noe info om software nyheter, bare at det var ferdig.

ps. TMS 75D sommer 2018 mod.

Skjedde samme med min TMS, bruke godt over 1 time. Når jeg satt meg i bilen sto det at jeg måtte kontakte Tesla Service. Mens jeg snakket med dem på telefon våknet den plutselig til liv.

Atle3

ON route battery på model 3 funker bra. Mye motorlyd noen mil før man kommer til supercharger.

Handyman

Sitat fra: Atle3 på mandag 06. mai 2019, klokken 20:49
ON route battery på model 3 funker bra. Mye motorlyd noen mil før man kommer til supercharger.
Motorlyd?? Spesifiser gjerne...som i elektronisk støy, viftestøy, V8er, eller annet.
Merket ingenting til dette på langkjøringen i helga.

Atle3

Ja som i elektrisk motorstøy. Virket som den regenerte en motor og kjørte den andre? Forbruket gikk litt opp og. Hadde 3/4 dels regenerering ett par mil før lader og full hastighet når lading begynte. Skal prøve igjen imorgen.

Handyman

Sitat fra: Atle3 på mandag 06. mai 2019, klokken 22:19
Ja som i elektrisk motorstøy. Virket som den regenerte en motor og kjørte den andre? Forbruket gikk litt opp og. Hadde 3/4 dels regenerering ett par mil før lader og full hastighet når lading begynte. Skal prøve igjen imorgen.
Hmm interessant. Var det hørbart med lyd på anlegget, eller hadde du det stille i bilen?

Atle3

Merket det med musikk på.Fulgte farten på bilen. Trodde det var noe med anlegget. Lyden forsvant etter lading.

Inop

Sitat fra: Atle3 på mandag 06. mai 2019, klokken 23:12
Merket det med musikk på.Fulgte farten på bilen. Trodde det var noe med anlegget. Lyden forsvant etter lading.

Hørte samme lyden denne helgen. Startet tidlig om morgenen med kaldt batteri og la inn navigasjonsrute via en super charger. Ganske tydelig "elektrisk motorlyd" ved igangsetting og lav hastighet, men hørte ikke så mye under kjøring. Ikke plagsomt, men nok lyd til at jeg lurte på om det var noe galt før jeg kom på at det må ha vært oppvarming på gang.

Etter lading var den borte  :+1:
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Atle3

Hadde 1/4 regen før kjøring. Fikk full regen etter 1,5 mil.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA