Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.12.1.2 5c87371

Startet av Toalmar, torsdag 02. mai 2019, klokken 23:11

« forrige - neste »

zbk

Sitat fra: zbk på fredag 03. mai 2019, klokken 08:23
Vil ha sw-oppdatering igjen snart! Føler meg akterutseilt med 2019.8.5 ...  :'(

Juhu, ny versjon i dag  8). Har ikke rukket å samle erfaringsdata ennå.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

ganton

Ikke så mye erfaring ennå, men tenkte jeg skulle teste hypotesen om at wifi hjelper på når man får oppgradering. Hatt 8.4, installerte wifi i garasjen, en halvtime etterpå var 12.1.2 tilgjengelig.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Motorwatt

Hadde 2019.8.5, og fikk beskjed om ny oppdatering. Gledet meg inntil jeg så at jeg fikk 2019.8.6 som bare 0.5% av bilene har ifølge Teslafi.  :-1:
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Thomas Parsli

Sitat fra: ganton på lørdag 04. mai 2019, klokken 21:10
Ikke så mye erfaring ennå, men tenkte jeg skulle teste hypotesen om at wifi hjelper på når man får oppgradering. Hatt 8.4, installerte wifi i garasjen, en halvtime etterpå var 12.1.2 tilgjengelig.

5-10 min for meg...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Joachim@sancon.no

Sitat fra: Thomas Parsli på søndag 05. mai 2019, klokken 01:31
Sitat fra: ganton på lørdag 04. mai 2019, klokken 21:10
Ikke så mye erfaring ennå, men tenkte jeg skulle teste hypotesen om at wifi hjelper på når man får oppgradering. Hatt 8.4, installerte wifi i garasjen, en halvtime etterpå var 12.1.2 tilgjengelig.

2 netter for meg. Er det slik å forstå at X også har wifi antennen i høyre speil?

Jeg har kun 1 prikk på wifi når jeg står parkert fremfor garasjen til høyre for porten. Wifi punkt er innerst i garasjen på venstre side ca 8 meter diagonalt fra speilet. Veldig dårlig wifi dekning synest jeg.

Men kan se ut til at wifi virkelig utgjør en forskjell.

5-10 min for meg...

Thomas Parsli

Ja, antennen er i høyre speil -og er så liten at man må ha et sterkt signal.
Selv med utslått speil er det dårligere mottak enn min iPhone X...

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

ok67

Har hatt wifi i garasjen heile tida, men fekk ikkje 2019.12.1.2 før i går. Så trur heller det er tilfeldig at dei som testa hypotesa om wifi og oppdatering fekk oppdateringa like etterpå.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

z4rd

WiFi kan være triggeren til at man får selve oppdateringen. Men dette forutsetter at flåten som bilen din er en del av har fått pushet oppdateringen fra Tesla.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

zbk

Oppdaga en irriterende endring i denne versjonen. Når man vipper girspaken til N (eller tilbake til D) under kjøring, så settes volumet tilbake til 3 hver gang.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Fornybarbil

Hos meg byttet spilleren fra Spotify til DAB da jeg satte bilen i revers

Wibla

Jeg får ofte opp varsel om oppdatering 10-15 minutter etter at jeg har parkert utenfor på jobb (med wifi) og lading... rart det der.
2018 Tesla Model S 75D

Motorwatt

Etter det jeg har hørt, er biler som er koblet til WiFi prioritert for pushing av nye oppdateringer. Melding om oppdatering kan også komme over LTE, men da kan det ta opptil 14 dager.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

xerxes

#57
erfaring med 12.1.2 (kommer fra 12.1, viktig å nevne hva slags versjon en kommer fra når man skal beskrive erfaringer!):

-fantastisk bedring av autopiloten! den tar generelt svinger bedre og mer «raffinert», virker som den beregner lengre frem enn før. videre så er ligger den mye bedre i fila si på motorvei og landevei, mer naturlig plassering i forhold til trafikk og veiforhold. jeg titter hyppig i sidespeilet for å sjekke linjepøassering og må si den nå generelt ligger mye tryggere og bedre plassert enn jeg selv kjører i forhold til bilen på høyre side der det er flere felt. mennesker har lett for å holde for god avstand til høyre ved forbikjøring.
-litt lugging i bremsene her og der men generelt ikke noe stort problem.
-automatisk filskifte fremstår mye «tryggere» og raskere. finner luker mer effektivt. irriterende å måtte gasse manuelt for å få den inn i luker foran biler den mener er for tette, men slipper i det minste å deaktivere autopiloten.
-ingen unødvendig nedbremsing når biler skal slippes inn foran meg, den holder farta fint, bremser mykt og lager grei luke.
-vindusviskerne er helt fine nå, på høyde med de jeg har i volkswagen bilen min. ikke brukt de særlig mye ennå, så usikker på om de er noe vesentlig bedre enn 2019.8.6.

ønske om forbedring i neste update(i tillegg til NOA!!): evne til å gli inn i luker foran biler, uten å måtte gasse manuelt. mulig det hjelper å sette avstanden kortere enn 7 som jeg bruker, men da kommer jo problem med steinsprut sprettende. burde være en «avstand 7 men ikke ved autofilskifte inn i luker» option! musk hører du! :)

er klar over at ikke alle opplever det like problemfritt, jeg må nevne at jeg har ikke forventninger til at jeg skal slippe holde rattet ennå, og det skjer feil fra tid til annen. moro å huske tilbake til før jul da jeg også mente den var fantastisk i forhold til de fleste andre som var veldig negative (måtte ikke finne på å sløse penger på fsd). det var også hylekor da alle 8 kameraer ble aktivert og det oppstod en påregnelig «to skritt tilbake»-situasjon. det morsomme er at jeg fortsatt er mye mer positiv enn «gjennomgangstonen» her. det jeg utviksomt har fått rett i, etter min mening, er at utviklingen går svært raskt unna og feilene blir færre og færre. den raske utviklingen er det mest fascinerende med hele konspeptet, og hovedgrunnen til at jeg er såpass positiv. glad jeg kjøpte fsd og backer musk på utviklingen videre!

Fornybarbil

Trekker tilbake at en reset fikset problemet.

Bilen skifter fremdeles fra Spotify til DAB når jeg setter den i revers, og det er kronglete å bytte tilbake igjen.. Andre som opplever det?

o.b.lix

Sitat fra: Fornybarbil på søndag 05. mai 2019, klokken 14:16
Trekker tilbake at en reset fikset problemet.

Bilen skifter fremdeles fra Spotify til DAB når jeg setter den i revers, og det er kronglete å bytte tilbake igjen.. Andre som opplever det?

jada.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA