Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Carwings - trøbbel

Startet av iOnas, søndag 01. januar 2012, klokken 23:49

« forrige - neste »

Ogi

Sitat fra: Akseln på mandag 03. desember 2012, klokken 20:56
I dag var det bittert! Stod koplet til ladestasjon, men bilen var selvsagt like kald som ute (-12) når jeg skulle kjøre hjem.

Testet oppdatering av ladestasjoner fra bilen og det fungerte som smurt. Mistenker at det faktisk er noe så enkelt som at det er et sertifikat som har løpt ut på dato (ref. meldingen fra Leaf Link). Håpløst at de ikke klarer å fikse dette ila. kort tid.

Er det noen som vet hvem som drifter Carwings for Nissan? Tviler på at de gjør dette selv.
Spiller ingen rolle - alle har avtaler med IT/Tele firmaer. Men i slike tjenesteavtaler får man ikke mer en hva man betaler for. Klart at Nissan har kjøpt - og fått -  bunnpris her.

Carwings hos meg er fortatt nede.

Neste bil jeg kjøper blir ikke Nissan.

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gbzdoc

Ble også veeeldig glad nå på morgenen... :)
Greit å kunne forvarme når det er -15 ute.

snurre100

Ser ut til å fungere på Ipad ,men ikke på Android...
2020 Kia E-Niro

cra

Jeg hadde også den sertifikatfeilen i går, men mottok mail fra bilen om at lading var ferdig. Irriterende nå som det er -10 (som gjerne er det kaldeste det blir i løpet av året her på Sunnmøre). Det  mest irriterende er at det gjør at jeg ikke tør stole på at tjenesten virker, og som erikf sier så er dette en del av produktet jeg kjøpte, og det skal virke.

At det kan falle ut sporadisk er en ting, men to uker i strekk er uholdbart! Ei heller har jeg fått noen forklaring på hva feilen bestod i, hvordan de fikset det (midlertidig?), eller hva de har gjort for at dette ikke skal oppstå igjen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

serenah

Oppdater - anmodning sendt: "send din anmodning på nytt. problem med bilens utførelse av kommando." >:(
Think City 2011-2018, Nissan Leaf 2013-2016, Mercedes B electric 2016-2018, Chevrolet Bolt 2018 💫
Asker

vangli

#186
Carwings på android har vært nede flere dager for meg (Den modifiserte amrikanske utgaven). Derimot virker Carwings på PC via norsk adresse etter et døgns nedetid.

Mvh Bent

Redigert i etterkant: Den offisielle android varianten virker.
Leaf eier fra 24/1-2012

Øststua

Sitat fra: Øststua på lørdag 24. november 2012, klokken 09:40
Jeg hadde også et lite "lysglimt" 18. november, da Carwings funka såvidt. Men etter det har det vært som det har vært fra rundt 6. november. I tillegg til å melde fra og få oppretta sak hos Nissan kundeservice, har jeg nevnt problemet til min forhandler BNH Ski. De har også tatt tak i saken (selv om jeg var den første som meldte problemet til de av deres kunder), og 22. november var det et møte med Nissan. Problemet ligger, etter det jeg fikk rede på via BNH Ski, hos Telenor. Det legges stort press på for å få det ordnet. Så.. Vi får vente i håpet.

Status nå for min del... I ettermiddag (torsdag) ble jeg oppringt av Nissan kundeservice, for å sammen teste og eliminere. Og til sist fikse problemet. Problemet ble ikke fikset i ettermiddag, men kundeservice skulle melde videre opp i systemet og ringer meg antagelig i morra. Jeg krysser fingrene for at det snart går i orden... Her har det vært mellom 10 og 19 stive den siste uka... Etter det jeg forsto på kundeservice hadde de nå ei liste over Leaf-eiere som de ringer rundt til for å avklare status og fikse... Tvi, tvi.
Aurskog-Høland. Fra og med 30. januar 2012, en glad eier av en sølv Leaf! :-)

BE

Min har nå fungert siden forrige torsdag ettermiddag, så den midlertidige løsningen ser ut til å ha fungert veldig bra! Akkurat tidsnok til kuldegradene her på nordjæren :-)
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

sla

Min carwings (2 android telefoner) får ikke oppdatert status, og klarer heller ikke sette på forvame.
Ikke noe særlig når det er -12 grader :( Har sendt mail til Vestlandske Auto for å få de til å fikse.
Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

klumpen

Carwings her har ikke fungert på 1 uke.
bilen har dekning, men får ikke oppdatert ladestasjoner eller gjort noe annet som krever nett. Carwings fra pc/ mobil fungerer heller ikke. Hverken Nissan krsand eller servicetelefonen vet hva det kan være..
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

Jærbuen

Sitat fra: BE på fredag 07. desember 2012, klokken 07:17
Min har nå fungert siden forrige torsdag ettermiddag, så den midlertidige løsningen ser ut til å ha fungert veldig bra! Akkurat tidsnok til kuldegradene her på nordjæren :-)

Carwings fungerer også utmerket på min Android
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Bil2

Har også vært uten forbindelse et par uker. Ingen kontakt i bilen for å oppdater ladestasjoner, og får heller ikke fjernstyrt varmen verken fra Android eller Ipad. Har ikke hørt en lyd fra kundeservice etter at jeg meldte problemet.
Oslo
Skoda enyaq  IV 80x juli 2023
Kobberfarget Leaf 2018 40 kWh
Blå Leaf 10.02.2012. Solgt

snurre100

Søren der mista jeg kontakt med bilen.Får vel prøve å kople fra 12v batteriet i morgen.
2020 Kia E-Niro

klumpen

Etter drøye 10 telefoner til Nissan Leaf kundeservice så kom det frem at Telenor har en "fellesfeil" som påvirker flere leaf-eiere.
Er vist noen issues med SIM-kortene eller noe i den duren.
Kundeservice vet ingenting om når ting blir rettet, men telenor "hadde satt sine beste folk på saken".
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA