Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Norske priser er klare

Startet av tugit, tirsdag 30. april 2019, klokken 13:19

« forrige - neste »

Ole K

Stor forskjell på rekkevidde ja, men 40000 auke i pris  på eks. Active og....Sjølv har eg etterkvart stoppa og lada 15 - 20 min på langtur heller enn å truge på 94%..Men sjølvsagt kva bruk / hast einkvar har. Rett nok 55000+ påny e-Soul mot gamle i Activ,men ny bil dette da.
Ole K - Bur i Vågå

goggo

Jeg skjønte ikke helt det med tillegg for lakkfarger. Hvilke(n) farge er det egentlig man kan få hvis man ikke betaler ekstra for farger??

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Ole K

Trur alle er + 5900 el. 6900 (tofarga).  Tyske priser seier + 300 euro for sølv met.   
Positivt at alle er understellbehandla (på eit vis?)
Ole K - Bur i Vågå

Counterpointer


Ole K

Ole K - Bur i Vågå

goggo

#20
Sitat fra: Ole K på tirsdag 30. april 2019, klokken 23:37
Trur alle er + 5900 el. 6900 (tofarga).  Tyske priser seier + 300 euro for sølv met.   
Positivt at alle er understellbehandla (på eit vis?)

Så man må altså legge på 5900 eller 6900 for i det hele tatt å få lakk på bilen, er det det du mener? :)

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Mao

Sitat fra: goggo på onsdag 01. mai 2019, klokken 11:39
Sitat fra: Ole K på tirsdag 30. april 2019, klokken 23:37
Trur alle er + 5900 el. 6900 (tofarga).  Tyske priser seier + 300 euro for sølv met.   
Positivt at alle er understellbehandla (på eit vis?)

Så man må altså legge på 5900 eller 6900 for i det hele tatt å få lakk på bilen, er det det du mener? :)

mvh
Hugo

De må jo tilby minst én av fargene uten pristillegg, ellers så driver de med villedende og ulovlig markedsføring.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

makki

Du må betale for lakk, ellers får du bilen med uten lakk

Counterpointer


Fansypantsy

Det jeg ikke fatter og begriper er at BOS har brukt så lang tid til å komme frem til disse prisene, kan vel ikke akkurat ha kjempet så lenge med fabrikken for å presse ned prisene  ;)
At e-Soul også har blitt 30.000 dyrere en Kona (sånn ca) når de deler samme plattform sier jo sitt om hva BOS sitter igjen med på denne bilen :P

Dette gjorde det i hvert fall lettere å velge mellom e-Niro og e-Soul enn det var før jeg visste prisene :-)

Trond.m

Toppmodellen har en veil pris eks mva på 355.000 i Tyskland eks VAT , så jeg ser ikke at den norske priser er urimelig høy.

PG79

SitatKia Bil Norge AS: Fargen 'clear white' med rødt tak er ikke metallic og uten tillegg ( selv om den er tofarget) alle andre farger er metallic/ pearl lakk.

Klippet fra denne posten til Kia Bil Norge på FB:
https://www.facebook.com/kiabilnorge/posts/2327985287263162

brekken

Veldig fornøyd med at jeg nettopp kjøpte ny Leaf 40 Tekna med fullskinn og bi-tone lakk for drøye 300k. Altså billigere en den direkte sammenlignbare Soul EV 39,2 Exclusive til 326.900.
Trengte uansett den større plassen man har i en Leaf.. Men savner elektriske seter..


--------------------------------
2019 Leaf Tekna - White/Black
2015 Leaf Tekna - Solid Red
2014 Kia Carens - Exclusive Plus - Pure White

PG79

Sitat fra: brekken på torsdag 02. mai 2019, klokken 09:22
Veldig fornøyd med at jeg nettopp kjøpte ny Leaf 40 Tekna med fullskinn og bi-tone lakk for drøye 300k. Altså billigere en den direkte sammenlignbare Soul EV 39,2 Exclusive til 326.900.
Trengte uansett den større plassen man har i en Leaf.. Men savner elektriske seter..

Dette er vel brutto kapasitet sammenliknet med netto. Men forskjellene blir vel uansett ikke veldig store..

Kartelaven

Nå har mange av dere rykket enda en plass frem i køen.
Prisen var dessverre ikke konkurransedyktig til sammenlikning med Kona og Model 3 SR+.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA