Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ryggekameraet: Den blå grafikken er borte

Startet av Ravis, tirsdag 30. april 2019, klokken 08:09

« forrige - neste »

Ravis

På skjermen viser kun den gule og røde grafikken når jeg skal rygge. Den blå som viser når rattet svinger er borte. Hvordan får jeg den tilbake?

Går den an å endre innstillingene sånn at jeg får frontkamera også? Savner det, faktisk. Har sykt trang garasje

Ravis

For de som måtte være interessert: Verkstedet vil ha den inn til SW oppdatering. De mente det kunne fikse dette

Zimon

Er nok ingen hokus pokus mulighet for å få frontkamera til Ioniq. Du må nok google opp og få bestilt vanntett etc kamera til montering i front + skjerm til montering inne (evt at kamera/styrings modul har wifi/bluetooth så du kan koble til mobil og bruke den som skjerm).

Har du parkeringssensor i fronten på din bil (norsk bil med teknikkpakke har det) så kan du skru på P sensor foran ved å bruke P-sensor knappen rett bak varme/ventilasjon for passasjersete foran. Til høyre for Auto Hold knappen. Bruker den uten problem på min bil.
https://i.ytimg.com/vi/0jf71hjBWdw/maxresdefault.jpg

Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Ravis

Har parkeringssensor foran ja, og knappen er på stedet du viste til. Må sjekke litt rundt dette med kamera, bilen skal parkeres av 4 forskjellige personer og det er meget trangt. Har totalt 50 cm klaring på deling foran og bak(25/25)

ThomasD

Heng en tennisball (eller noe lignende) i en tråd fra taket i garasjen slik at den treffer frontruta når bilen er i passe avstand fra veggen foran.
'23 Skoda Enyaq iV80x SportLine
'17 Hyundai Ioniq electric

Zimon

@ThomasD  :+1: slike Reodor Felgen løsninger har jeg sett tidligere, men tenkte ikke på dem. Enkelt og billig sånn sett. Er nok mange andre muligheter å sette opp som gir samme resultat, ergo perfekt avstand til vegger.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Myrknir

Jeg har sett folk som har satt fast en litt høy list i gulvet slik at det gjør motstand når man har kjørt langt nok inn. utfordringen er kanskje hvis det både rygges og kjøres inn og avstanden mellom hjul og front/hekk er forskjellig.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA