To P or not to P?

Startet av E_S, mandag 29. april 2019, klokken 16:08

« forrige - neste »

stefse

Det som kan komme til å skje en gang i noe fjern fremtid er at noen bilhackere trimmer LR til P ytelser og beyond. Omtrent slik man chiptrimmer turbobilene. Men dette er blir selvsagt langt utenfor garantier og alt slikt.
Men om xx år skal det ikke være slik at kun Tesla kan reparere Tesla heller, fordi det er i strid med konkurransereglene. Fremtidens tuningsjapper er hackere. :P
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

olavxxx

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 30. april 2019, klokken 20:18
Sitat fra: olavxxx på tirsdag 30. april 2019, klokken 19:38
Her er begge bilene 80 prosent SoC. Dette er før ytelsesøkningene, testet av TB. 60-120 er der 0.5 sekunder raskere på P vs LR.

Det er tall man merker i praksis. Om det er verd pengene er en annen sak :)
Ja, det er et ekstra kick.
Men man skal heller ei undervurdere bedre bremser, senket bil og bedre dekk osv. Totalt sett gir det jo en mer dynamisk bil, særlig på norske veier hvor man som regel holder snitt under 100 km/t.

For akselerasjon på autobahn i 200km/t blir det jo noe annet, men også der ville jeg gjerne hatt best mulig bremser, dekk, senket bil.

GL1

Sitat fra: E_S på mandag 29. april 2019, klokken 16:08
Dilemma:

P eller LR AWD?

Hjertet sier P, hjernen sier LR. Lommeboken nikker stilltiende til begge to.

Hva får man ekstra med P?

- Større bremser, fancy, men neppe noen praktisk forskjell annet enn dyrere skiver og klosser.

Kom med innspill!

En kamerat testet min LR. Det ble kjørt mer aktivt enn jeg noen gang vil gjøre (Han har årlig mange timer på bane i sin jobb)

Han likte den godt, og var imponert. Eneste han bemerket, var at han synes bremsene burde vært kraftigere...
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Counterpointer

En får aldri nok bremser til banekjøring. Bedre bremser er ofte den billigste veien til raskere rundetider.

GL1

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 01. mai 2019, klokken 14:48
En får aldri nok bremser til banekjøring. Bedre bremser er ofte den billigste veien til raskere rundetider.

Sant. I tilfellet over her var det frisk kjøring på landevei, ikke bane. Så tenker vel at LR kanskje skulle hatt litt mer bremser, og at oppgraderingen som følger P kommer til sin rett, utover det å se bra ut.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

magnetic

på P så man i fremtiden få tilgang på å tweake Trackmode, eller nye tilvalg som drift mode for eksempel. som trolig vil øke salget.

Geir K

Spennende å følge priser. Det er solgt kun 12% P. Og jeg kjøpte den også at jeg tror den kan være mere attraktiv på 2. håndsmarkedet. Samt at oppgradering til P aldri har vært så liten. Om det er god investering, neppe, det har bli aldri vært. Utenom visse samlerobjekter.

Counterpointer

P er definitivt ikke noe en tjener på, bortsett fra glede over eget valg

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA