Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har prøvd å støydempe bilen?

Startet av Vesel, mandag 29. april 2019, klokken 14:57

« forrige - neste »

ok67

Ser ut for å være Advanced Spectrum Analyzer for Android
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt


Tom

Neste steg er teppe i hjulbuene.
Har bestilt et par av disse..koster lite så det må prøves..
https://www.ebay.com/itm/1pcs-Polyester-fiber-sound-absorbing-panels-Speakers-shock-absorption-felt-cloth/152982867496?hash=item239e7d4e28:g:J4sAAOSwdDpZcLIk

Forslag til lim?
Tenkte å sikre det med noen stifter/plugger av et slag i tillegg i tilfelle limen slipper..

offpist

Jeg tror man får bedre effekt av å dekke chassiet med lukkede foam matter.
De trekker heller ikke vann.  Men man må rengjøre godt på forhånd.

Jeg venter på disse: https://www.ebay.com/itm//254102192135
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Tom

Sitat fra: offpist på søndag 12. mai 2019, klokken 08:11
Jeg tror man får bedre effekt av å dekke chassiet med lukkede foam matter.
De trekker heller ikke vann.  Men man må rengjøre godt på forhånd.

Jeg venter på disse: https://www.ebay.com/itm//254102192135
Innsiden av bilen du skal legge disse da?
Jeg vil prøve utsiden først før jeg begynner å rive ut tepper o.l.

S4e

Dere er ikke redde for rustproblemer om en legger matter på utsiden?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

offpist

Tenker
Sitat fra: offpist på søndag 12. mai 2019, klokken 08:11
Jeg tror man får bedre effekt av å dekke chassiet med lukkede foam matter.
De trekker heller ikke vann.  Men man må rengjøre godt på forhånd.

Jeg venter på disse: https://www.ebay.com/itm//254102192135


Tenker faktisk å legge både innside og utside. Både forran og bak.

Skal også ta dørene, selv om jeg har forstått det har litt begrenset effekt.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

trykkertor

Sitat fra: S4e på søndag 12. mai 2019, klokken 10:59
Dere er ikke redde for rustproblemer om en legger matter på utsiden?
Var min tanke også. Min tanke gjelder også på innsiden.
Søle med ett eller annet i bagasjerommet, eller det oppstår kondens mellom metall og matte. Så har de lagt inn en matte som ligger å tar vare på fuktigheten lenge og kanskje stimulerer til rust(?).

Tom

Sitat fra: offpist på søndag 12. mai 2019, klokken 11:06
Tenker
Sitat fra: offpist på søndag 12. mai 2019, klokken 08:11
Jeg tror man får bedre effekt av å dekke chassiet med lukkede foam matter.
De trekker heller ikke vann.  Men man må rengjøre godt på forhånd.

Jeg venter på disse: https://www.ebay.com/itm//254102192135


Tenker faktisk å legge både innside og utside. Både forran og bak.

Skal også ta dørene, selv om jeg har forstått det har litt begrenset effekt.
Ser di spesifiserer at mattene er kun for bruk innendørs..
"Material for inside use only"

ok67

#114
Har kledd brønnen i trunken med Biltema sine 2 mm matter og målt med appen på telefonen. Kun mindre endringar å spore på målingane. Men støyen "føltes" litt mindre, men det er vel kanskje Placebo.


Hmmm.. prøver å redigere innlegett til å kun vise bildet 1 gang, men det ser ut til å gi nokre utfordringar....
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Farbil

Har montert P og Z lister rundt alle dørene. Endelig noe som hjelper litt.. merkbar forskjell særlig når man kjører i tunell. Tidligere grep jeg meg ofte i å skulle lukke vinduene, bare for å finne ut at de var igjen..
Har også gjort som mange andre og montert butylplater og dempematter i trunken og oppunder hattehyllen. Usikker på om det hjalp. Det er dekkstøy som er denne bilens store problem, så neste prosjekt får bli hjulbuer.
Et par bilder fra listeprosjektet..
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Tom


Vesel

Jeg har gått til innkjøp av fire pakker med slike butylmatter fra Biltema nå. Har ikke fått montert dem i hjulbuene ennå da, ser ut som jeg må ha noe kraftigere lim enn det som sitter på fra før. Uansett så går det med én pakke med to matter per hjulbue. Kanskje litt mer hvis man vil være veldig grundig og dekke hver eneste krok. Tviler egentlig litt på at disse mattene vil utgjøre noen merkbar forskjell, men det er verdt et forsøk.  :+1: Jobben med lydisolering er noe som skulle vært gjort på fabrikken.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

ladov

Sitat fra: Vesel på søndag 12. mai 2019, klokken 16:14
Jeg har gått til innkjøp av fire pakker med slike butylmatter fra Biltema nå. Har ikke fått montert dem i hjulbuene ennå da, ser ut som jeg må ha noe kraftigere lim enn det som sitter på fra før. Uansett så går det med én pakke med to matter per hjulbue. Kanskje litt mer hvis man vil være veldig grundig og dekke hver eneste krok. Tviler egentlig litt på at disse mattene vil utgjøre noen merkbar forskjell, men det er verdt et forsøk.  :+1: Jobben med lydisolering er noe som skulle vært gjort på fabrikken.
For å ta det siste først så er allerede bilen lydisolert fra fabrikk, de hadde bare ikke så ambisiøse mål..

Jeg har akkurat lagt de dempemattene fra biltema i ekstrarommet under bagasjerommet og resultatet er..ikke revolusjonerende. Har ikke målt med instrumenter men inntrykket er at det er *litt* bedre, dessuten virker det som dekkstøyen kommer i litt høyere hastighet enn før.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Fornybarbil

Er det ingen av dere som har lagt mattene i trunk som hører mer motorlyd ved akselerasjon?!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA