Jeg opplever ikke mye vindstøy, så ser ikke at vindreduksjonskit skal hjelpe så mye, men hvordan opplever du det greiene på taket? Hjelper det? Jeg bare konkluderte med at Tesla hadde fått fiksa problemet med vindstøy innen bilen kom til Europa, for jeg har aldri tenkt over det.
Det er rumlinga fra veien som plager meg.
Jeg har faktisk kjørt bilen med både 18" vinter, 18" sommer og 19" sommer. Var i Oslo i helga og henta noe phetere phelger (ska selge 18" Aero-ene med sommerdekk nå). I begynnelsen opplevde jeg støyen fra 19" Sport-hjulene som nesten uholdbar på motorveien i 110-115 km/t, men det gikk seg til etterhvert. Dekkene måtte kanskje slites litt først. Var ikke støynivået som var så mye høyere i seg selv nødvendigvis, men det var noe med lyden som bare var ekkel. Litt som å ha på seg slike aktivt støydempende hodetelefoner som ikke stenger støyen ute, men bare sender lyd i motfase.
Ellers så tror jeg 18" sommer hadde litt mindre støy, men opplever ikke at det er noen vesensforskjell. Merker forskjellen på de nye og de gamle sommerdekkene mest ved at rattet vibrer lettere nå og at jeg kjenner ujevnheter i veien mer.
Hvis jeg skulle rangert, så ville jeg sagt at 18" Aero med Nokian R3 var mest støysvake, så 18" Aero med Michelin Primacy Sport 4, til slutt 19" Sport med Hankook Ventus S1 Evo.