Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering April

Startet av gsm2k, mandag 29. april 2019, klokken 09:18

« forrige - neste »

gsm2k

Hei! Er det noen som har blitt lovet levering i Bergen i April som har fått bil eller hørt noe fra Tesla? Begynner å minke på Aprildager nå, og jeg har ikke hørt noe. Om jeg ringer delivery eller går innom den lokale Teslapusheren har de heller ikke noe nyttig informasjon å komme med annet enn "Bilen er i transit, men vi kan ikke se hvor".
2019 TM3 LR
2022 TM3 LR
2023 TMY P

jsa061

Tror nok du er i samme "båt" som oss andre fra Bergen som ikke har fått bil. Det kommer ikke noen biler før midten av mai - visst nok.

snippet

Jeg var i kontakt med dem før påske. Da var bilen min på vei til Bergen og utlevering burde skje i slutten av april/begynnelsen av mai. Det stemmer nok ikke. Vinnummeret mitt er mye høyere enn det som har vært registrert til nå (26xxxx). Det høyeste jeg har sett er 24xxxx. Tenkte å kontakte dem om jeg ikke hører noe denne uken. Den bilen jeg opprinnelig stod på for levering i mars ble levert ut i Oslo helt i starten av april.
BMW i3 - Bergen

alibaba

TM3P

JayJay

Sitter med VIN 23xxxx, skulle få vår i overgangen Mars-April, men den gang ei.
Kom telefon i begynnelsen av April av Tesla, der han lurte på om eg hadde solgt bilen vi har og om vi hadde fått VIN. Fekk da vite dei måtte gi oss nytt VIN nummer. Ingen vidare informasjon, anna enn at eg blei tilbudt gulvmatter eller vegglader for prisjusteringa som hadde blitt gjort.

Ringte sist veke til Tesla igjen, kom da igjennom til ei hyggelig engelsktalande dame som fikk informasjonen av meg. Lurte på kor bilen vår var, og spurte da kor vi hadde utlevering. "Ah, Bergen, figures" var da svaret. Spurte grunnen til responsen, og fekk da vite at den puljen med biler som skulle til Bergen i det tidsrommet, aldri kom fram. Den blei, etter det eg fekk vite, sendt ut på Østlandet p.g.a transportproblem.

Fikk vite at vi som var i den situasjonen med VIN, men ingen bil, skulle få tildelt VIN og bil den veka her (veke 18), for dei bilane som kommer i midten av Mai. Estimat for vår bil var midten av Mai til midten av Juni.
Venter på oppdatering med nytt VIN.

Ps.
Har registrert VIN nummeret på "registrerings overvåking", men har ikkje blitt registrert enda. Spent på om den står ein plass på Østlandet enda.

gsm2k

Jeg ble oppringt i slutten av mars for å gå gjennom detaljer rundt innbytte og registrering osv, så regnet med bilen var like rundt hjørnet da. Oppdaget plutselig en sluttfaktura datert 18.04 med levering 16.04 på tesla kontoen, men har ikke blitt kontaktet ang denne eller fått lånedokunenter til e-signering. De hadde heller ikke lagt inn ny pris etter jeg fikk "prutet" meg til ny pris etter autopilot ble inkludert.
Vin nummer på faktura er også 23xxxx.
2019 TM3 LR
2022 TM3 LR
2023 TMY P

Ahm

Bestilte i desember, fikk VIN i begynnelsen av mars og skulle få bil i slutten av måneden. Dette ble utsatt til slutten av april (pga. uværet som var...), nå har jeg fått beskjed om at bilen er i drammen og skal komme til bergen 3. mai, med levering uken etter. Jeg har fortsatt det samme VIN-nummeret jeg alltid har hatt (23...). Fikk kranglet meg til en prisreduksjon lik dagens pris (altså ca 7000kr billigere), men det er fortsatt ikke oppdatert faktura. Vet ikke om jeg kan stole så mye på den nye datoen, den blir jo bare stadig forskjøvet ut i evigheten...Litt irriterende at det er jeg som alltid må ringe og høre om hva som skjer.

Linka

Sitat fra: Ahm på mandag 29. april 2019, klokken 15:01
Bestilte i desember, fikk VIN i begynnelsen av mars og skulle få bil i slutten av måneden. Dette ble utsatt til slutten av april (pga. uværet som var...), nå har jeg fått beskjed om at bilen er i drammen og skal komme til bergen 3. mai, med levering uken etter. Jeg har fortsatt det samme VIN-nummeret jeg alltid har hatt (23...). Fikk kranglet meg til en prisreduksjon lik dagens pris (altså ca 7000kr billigere), men det er fortsatt ikke oppdatert faktura. Vet ikke om jeg kan stole så mye på den nye datoen, den blir jo bare stadig forskjøvet ut i evigheten...Litt irriterende at det er jeg som alltid må ringe og høre om hva som skjer.

Samme situasjon, og har også fått høre at det blir levering i starten av mai. De regnet med ca. en uke fra bilen kom til Stavanger før den tidligst kunne bli utlevert. Den er i Norge, så det er jo framgang...

Jeg fikk redusert prisen, og fikk en kreditnota på gammel final invoice, og en ny final invoice som var -7200. De advarte meg om at det kunne ta noe tid før jeg fikk en ny final invoice, men jeg fikk det vel etter to dager. (Dette var i midten av april).

I mellomtiden har visst superladingen på 9mndr falt bort :-/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA