Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når kommer første TM3 med HW3 til Norge?

Startet av Bjoris, torsdag 25. april 2019, klokken 23:58

« forrige - neste »

Bjoris

Tesla startet produksjon av disse den 12. april var det ikke? Hvor lang tid tar en tur over dammen nå,  før husker jeg vi regnet 50-60 dager, men kanskje det går fortere nå eller ikke?`

Har ikke fått og vil jo gjerne ha HW3, samtidig trenker jeg bilen til Spania tur til sommeren så kan holde hardt...

Jorgen Bjerke

Jeg bestilte min 3-er for noen dager siden, og spurte selgeren om det ville bli HW3 i bilen (jeg har bestilt FSD). Hun svarte at hun ikke visste, men at det ville bli ettermontert dersom det var HW2.5 som fulgte med. Jeg får vel stole på det, da. Det blir HW3 uansett.

Bjoris

#2
Sitat fra: Jorgen Bjerke på fredag 26. april 2019, klokken 03:28
Jeg bestilte min 3-er for noen dager siden, og spurte selgeren om det ville bli HW3 i bilen (jeg har bestilt FSD). Hun svarte at hun ikke visste, men at det ville bli ettermontert dersom det var HW2.5 som fulgte med. Jeg får vel stole på det, da. Det blir HW3 uansett.

Ja om en kjøper FSD betyr det ikke så mye, annet enn at det vil ta lang tid før du får HW3, men for oss med bare vanlig AP så får vi jo ikke HW3, jeg må innrømme at jeg vet egentlig ikke om AP blir bedre med HW3 heller...

olavxxx

Sitat fra: Bjoris på fredag 26. april 2019, klokken 20:42
Sitat fra: Jorgen Bjerke på fredag 26. april 2019, klokken 03:28
Jeg bestilte min 3-er for noen dager siden, og spurte selgeren om det ville bli HW3 i bilen (jeg har bestilt FSD). Hun svarte at hun ikke visste, men at det ville bli ettermontert dersom det var HW2.5 som fulgte med. Jeg får vel stole på det, da. Det blir HW3 uansett.

Ja om en kjøper FSD betyr det ikke så mye, annet enn at det vil ta lang tid før du får HW3, men for oss med bare vanlig AP så får vi jo ikke HW3, jeg må innrømme at jeg vet egentlig ikke om AP blir bedre med HW3 heller...
Jeg tror nok den blir bedre over tid, siden den kan analysere flere objekter i sanntid.
Min teori er at all tesla autopilot vil bli bedre, etter hvert som hele flåten lærer seg mer.
Men prosesseringskapasiteten til maskinvaren før HW3 vil jo i noen tilfeller sette begrensninger på feks hvor mange objekter man kan tracke i sanntid.

Bjoris

Vet vi mer nå ang om bilene som kommer utover nå, dvs bilen som kom til Zeebrugge i midten av Mai og utover, har HW3?

Har fått vite at min har stått der i 2 uker, den har VIN 343....

Pepsipepsi

Fikk høre av Tesla Skøyen at min TM3 LR AWD
Hengerfeste, vin 333..... er produsert 17 april, ankommer Drammen 7 juni og leveres til meg 11. juni. Jeg fikk opplyst at bilen skal ha  Hw3. Har ikke fsd.

Kgf

Det betyr vel kanskje at min som kommer 14. juni ikke har det, da jeg har vin 262xxx. Bør jeg påpeke dette når jeg får bilen, slik at jeg også får HW3?
2022 Mercedes EQC AMG
2019 Tesla model 3 LR(solgt)
2017 Nissan Leaf tekna(solgt)

bno

#7
Sitat fra: Pepsipepsi på søndag 02. juni 2019, klokken 19:41
Fikk høre av Tesla Skøyen at min TM3 LR AWD
Hengerfeste, vin 333..... er produsert 17 april, ankommer Drammen 7 juni og leveres til meg 11. juni. Jeg fikk opplyst at bilen skal ha  Hw3. Har ikke fsd.
Bestilte 8.5 LR AWD med HF. og fikk først tlldelt bil med VIN (247***) som viste seg å være produsert 4.4. Sa til Delivery at jeg ikke kom til å ta bilen ut. Ville ha allokert en bil som var produsert etter 12.4. Fikk det og ny VIN. 343*** Så får nå se da om det er HW3. Er det ikke det så kommer jeg ikke til å ta imot bilen da angrer jeg på stedet. Nå var jeg inne å spurte om når denne var produsert. Da var de ikke så interessert i å svare. Tenker som så, at det er bedre de bliver sure enn at jeg betaler NOK 500000,- og jeg blir sur.

Kgf

Jeg bestilte LR Awd 27.mai, med hengerfeste.
Litt rart at det er så lavt vin nr, med så sen bestilling....
2022 Mercedes EQC AMG
2019 Tesla model 3 LR(solgt)
2017 Nissan Leaf tekna(solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA