Batteri tappes mye når bil står parkert.

Startet av Elly2014, onsdag 24. april 2019, klokken 15:38

« forrige - neste »

Elly2014

Opplevde i helgen at bilen mistet over 200 km rekkevidde mens den sto parkert. Hadde da alt avslått, klimaanlegg og automatisk kjøling. Sentry mode påslått. Etter 1,5 døgns parkering, og når gjenværende rekkevidde var 102 km kom melding om at sentry mode var deaktivert grunnet liten rekkevidde. Det hadde da forsvunnet ca 165 km. Kontaktet Tesla Road service som logget seg på bilen, men ikke kunne se noe galt. Rekkeviddetapet fortsatte neste døgnet, da 45 km totalt.
Når jeg da tar kontakt med Tesla i dag og ytrer min misnøye over unaturlig stort rekkeviddetap, skylder de på muligens sentry mode som årsak, og vil sende en ny firmware som skal installeres. Sentry mode var imidlertid ikke aktivert etter at den ble koblet ut, og likevel fortsatte energitapet.
Noen som har opplevd lignende?

Spinner

MrBeery

Sentry mode bruker naturligvis mye strøm. Jeg bruker det ofte og erfarer tap fra 4-6 % per døgn, det avhenger av hvor mye den blir aktivert. Uten sentry mode ligger bilen på under 1 % tap per døgn.

DeepFu

Bruker ikke sentry mode, og etter at jeg har begynt å tvangsavslutte appen når jeg vet bilen skal stå lenge uten lading, f.eks på hytta, så synes jeg phantom drain er blitt mye mindre. Har også avsluttet tilkoblingen til Tibber og Tezlab som jeg prøvde ut.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

cjs

denwhi

Bilen min sto hele påsken, uten sentry mode. Gikk fra 354 km til 317 km over 11 dager. Altså et tap ca. 3,4 km. pr. dag. Som MrBeery skriver godt under 1% tap pr. dag (0,6-0,7% alt etter hvilken rekkevidde man regner med).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Øggen

Hallo folkens. Meina dokke virkelig at å miste rundt 200km på to døgn e normal???
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

MrBeery

Sitat fra: Øggen på onsdag 24. april 2019, klokken 23:58
Hallo folkens. Meina dokke virkelig at å miste rundt 200km på to døgn e normal???
Vel, alle kommentarene bortsett fra den som sier "dette er normalt" sier vel at det absolutt ikke er det. Som erfart av meg og denwhi, < 1 % / døgn uten sentry mode.

Wibla

Med mindre du har sentry mode på og/eller poller bilen med teslafi o.l. skal du ikke miste noe særlig rekkevidde per døgn. Vi snakker om godt under 1%.
2018 Tesla Model S 75D

Jeronan

You shouldn´t lose more than about 20-30 km a day with Sentry mode, unless like others said where you are parked in a spot with so much activity that Sentry mode activates constantly. Though even then its definitely not normal to lose 200 km in a day. That is crazy.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

MikkeBoomBoom

Kan vi ikke snakke om prosent i stedet for km? Det er så mange faktorer som spiller inn på antall KM tilgjengelig.
Som andre nevner også: Tibber er en skikkelig strømtyv koblet mot Tesla, de jobber med en ny versjon.

toralfr

Eg opplevde å miste 250 km over natta, mens bilen stod parkert i garasjen. Når servicesenteret skulle sjekke, fann dei ingenting om dette i loggen - og som ein kicker viste loggen visstnok at bilen hadde vore parkert i tre dagar, mens den vitterleg var i dagleg bruk..

Dette skjedde rett etter ei oppdatering, der eg ikkje hadde tatt ein reset i etterkant. Forklaringa må vel (forhåpentlegvis) knyte seg til kalibrering, for elles blir eg mildt sagt bekymra for kvar den energimengda har tatt vegen medan bilen har stått parkert.

Spinner

Sitat fra: Øggen på onsdag 24. april 2019, klokken 23:58
Var kanskje litt kort i svaret der ser jeg. Dette er "normalt" dersom forholdene ligger til rette for det. Sentry mode på, mye aktivitet rundt bilen som gjør at den aktiveres ofte og en eller flere integrasjoner mot andre systemer som Tibber og Teslafi etc.

emurof

Sitat fra: Elly2014 på onsdag 24. april 2019, klokken 15:38
Opplevde i helgen at bilen mistet over 200 km rekkevidde mens den sto parkert. Hadde da alt avslått, klimaanlegg og automatisk kjøling. Sentry mode påslått. Etter 1,5 døgns parkering, og når gjenværende rekkevidde var 102 km kom melding om at sentry mode var deaktivert grunnet liten rekkevidde. Det hadde da forsvunnet ca 165 km. Kontaktet Tesla Road service som logget seg på bilen, men ikke kunne se noe galt. Rekkeviddetapet fortsatte neste døgnet, da 45 km totalt.
Når jeg da tar kontakt med Tesla i dag og ytrer min misnøye over unaturlig stort rekkeviddetap, skylder de på muligens sentry mode som årsak, og vil sende en ny firmware som skal installeres. Sentry mode var imidlertid ikke aktivert etter at den ble koblet ut, og likevel fortsatte energitapet.
Noen som har opplevd lignende?

Det er nok Sentry Mode som er den skyldige her. Det kan også være en eller annen tredjepartsapp du har installert.

LeafSwe

Min 3P stod stilla 48 timmar.
Gick ner från 248km till 245km. Sentry off. Samma temperatur.
3P+
3SR+

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA