Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mangler løftepunkter for jekk

Startet av PR, onsdag 24. april 2019, klokken 15:09

« forrige - neste »

PR

Jeg leverte bilen for dekkbytte i morges og fikk plutselig bekskjed om at løftepunktene for å plassere jekken på høyre side manglet.... Jeg ringte service senter og de hadde aldri hørt om dette... Jeg håper de løser dette fort, da jeg ikke har lyst til å kjøre rundt på vinterdekkene.
Er det noen som vet noe om dette? Kan jeg evt lage en kloss som passer i hullet for å ha noe å sette jekken mot? Jeg har ikke veldig lyst til å ødelegge batteriet.

Larsebass

Skjedde også med min X på første hjulskift, det manglet to stk. Tipper jekkepunktene falt overbord i atlanteren.

(Jeg kjørte innom Tesla Rud og de fikset det på drop-in.)
Tesla X75D.

PR

Jeg kjørte likegodt til SC i Moss. De hadde ikke deler på lager, men tok fra en loaner! 5min og jeg var på vei tilbake. Fantastisk service

RaBalder

Er det første hjulbytte på bilen?

Det jeg lurer på er om dette er noe som har falt av eller om det aldri har vært korrekt montert fra fabrikken?

PR

Jeg la om til vinterdekk i høst. Jeg gjorde det ikke selv siden jeg kjøpte vinterhjul samtidig. Mulig det var slik da, men at dekksenteret hadde et triks for å løfte bilen uten klossene. Merkelig om de skal falle av vel..?

RaBalder

Sitat fra: PR på onsdag 24. april 2019, klokken 22:43
.....
Merkelig om de skal falle av vel..?

Du må aldri la deg forbause når det gjelder sammenskruvingen av en Tesla  ;) :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA