Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading og kw

Startet av Karma, onsdag 24. april 2019, klokken 14:02

« forrige - neste »

Karma

Har hatt TM3 nå i snart én måned og er superfornøyd. Å gå over til helektrisk har vært utrolig spennende og lærerikt, og forum som dette er gull verdt

Dexter

Under innstillinger så kan du velge effekt eller km/h

Karma

Sitat fra: Dexter på onsdag 24. april 2019, klokken 14:07
Under innstillinger så kan du velge effekt eller km/h

Under innstillinger i bilen eller på telefonen?
Hvor nøyaktig finner jeg det?

Og hvis dette har med innstillinger å gjøre, hvorfor er det i utgangspunktet satt én innstilling til superlading og en annen til annen lading? Det er da fryktelig irriterende og forvirrende, for ikke å snakke om lite konsekvent

Dexter


Klykken

På hytta, hvis du lader fra stikkontakt og opp til 16 A får du opp til  3600W, eller 3,6kW. (Ampere * 230V) eller 21km/t
Lader du fra ladestasjon kan du få opp til 16,5kW eller 65km/t, toppeffekten avhenger av kurs, spenning og faser.

Mer her:
https://www.tesla.com/no_NO/support/home-charging-installation
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Wibla

Fra 3-fas ladestasjon får TM3 maksimalt 11 kW.

Fra Schuko får du maksimalt 13A / (2,9-3,2 kW avhengig av spenning).
2018 Tesla Model S 75D

Klykken

Sitat fra: Wibla på onsdag 24. april 2019, klokken 14:39
Fra 3-fas ladestasjon får TM3 maksimalt 11 kW.

Fra Schuko får du maksimalt 13A / (2,9-3,2 kW avhengig av spenning).
Jaggu, ser det står samme på 16,5kW og 11kW.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Karma

Men hvorfor kan man ikke bare operere med samme betegnelser, slik at jeg enkelt ser det i bilen eller på appen?
Må da være enkelt å bare kunne sammenligne kw mot kw, i stedet for å måtte dra frem matteboka fra videregående og regne seg opp og ned i mente hver gang...

Dampmaskin

Jeg tror du retter klagen til feil mottaker.

RuneW

Sitat fra: Karma på onsdag 24. april 2019, klokken 14:55
Men hvorfor kan man ikke bare operere med samme betegnelser, slik at jeg enkelt ser det i bilen eller på appen?
Må da være enkelt å bare kunne sammenligne kw mot kw, i stedet for å måtte dra frem matteboka fra videregående og regne seg opp og ned i mente hver gang...

Du kan jo begynne med å si HVOR du ser denne hastigheten og hva du ser. Så lenge bildet ditt ikke synes og du ikke forklarer det, så er det litt vanskelig å ha noen mening om det.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Wibla

Sitat fra: Karma på onsdag 24. april 2019, klokken 14:55
Men hvorfor kan man ikke bare operere med samme betegnelser, slik at jeg enkelt ser det i bilen eller på appen?
Må da være enkelt å bare kunne sammenligne kw mot kw, i stedet for å måtte dra frem matteboka fra videregående og regne seg opp og ned i mente hver gang...

Still bilen til å vise gjenværende batteri i prosent istedenfor kilometer, så får du lik visning hele veien.
2018 Tesla Model S 75D

Karma

Har prøvd bilde igjen, men skjønner ikke hvorfor det ikke går.
Uansett: når jeg lader på jobben så viser appen km/h, v, og A.
Når jeg lader på supercharger så viser appen km/h, og kW.

Lurer altså på hvorfor de ikke viser det samme  :-X

pekle

BBCode, slik



Bare å ta V*A for å få effekten.

MrBeery

Sitat fra: Karma på onsdag 24. april 2019, klokken 16:13
Har prøvd bilde igjen, men skjønner ikke hvorfor det ikke går.
Uansett: når jeg lader på jobben så viser appen km/h, v, og A.
Når jeg lader på supercharger så viser appen km/h, og kW.

Lurer altså på hvorfor de ikke viser det samme  :-X
Når du lader på supercharger så viser det både km/h og kW.

For å få kW på app og i bil når du lader "vanlig" så går du inn på instillinger i bilen. Under "display" så kan du sette visning til "energy" i stedet for "distance". Da får du % visning i bilen i stedet for km, og samtidig kW under lading i app.

Karma


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA