Oppdatert X går i produksjon nå

Startet av np, ons 24. apr 2019, kl. 09:44

« forrige - neste »

np

Sitat fra: Råde på ons 24. apr 2019, kl. 12:43
Litt lettet men samtidig kunne jeg veldig ønske meg litt raskere lading og ikke minst adaptiv demping. Er faktisk ganske fornøyd med dempere, men de er ikke premium. Kanskje dette nye gjør at bilen tar steget opp rent komfortmessig?
Enig. Dempingen kan absolutt blir mer "luksuriøs". Det som gjorde meg nervøs for refreshen var følgende:

• 2170 batterier/økt rekkevidde. Større refresh som krever en del redesign, men det virker som om de er battery-constrained på 2170 celler, så skjer nok ikke med det første.
  • Større batteri 125kWh? I og med mer effektiv motor nå, evt. mer vekt, samt lengre ladetid på eksisterende ladere, kanskje dette er et stykke unna? Kommer evt samtidig med 2170 celler.
  • HUD. Med stadig større fokus på selvkjøring, svinner håpet sakte hen om HUD. Men ønsker det likevel!
  • Interiør refresh. Mer lik Model 3?
Anyways, bra at Tesla justerer/oppdaterer modellene. Spent på å se forbruksmålinger av ny X mot e-Tron/i-Pace (og eksisterende X)!
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA