Spørsmål vedrørende bytting av dekk - Vianor

Startet av Karma, tir 23. apr 2019, kl. 21:13

« forrige - neste »

Autowinder

Sitat fra: RuneW på ons 24. apr 2019, kl. 10:29
I det daglige kommer jeg til å kjøre rundt uten hjulkapslene, men smekker dem muligens på hvis jeg skal på langtur.

Hjulkapslene går vel rett på, selv om jeg har satt på senterkopper++ ? Har ikke fått dette enda så jeg får ikke testet.

Legg merke til at hjulkapslene sitter med metallklips. Mye av/på montering gjør at jeg i så fall ville sjekke lakken på felgeikene for skader.
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Teslan00b

Jeg bytta dekk hos Vianor Bryn i går -

Der fikk overførte de kapslene/hubcaps fra vinter dekk til sommer dekk.

Stemmer det? Eller skal det være 4 for sommerdekk og 4 for vinterdekk?

DeepFu

Har dere fått en SMS fra Vianor om at dekkene var klare? Fått melding i tesla-appen om at det er på tide å skifte dekk, og våren kom fort her oppe. Men når jeg snakket med en hyggelig dame på tlf etter å ikke kommet igjennom på Vianor i narvik fikk jeg beskjed om at så lenge jeg ikke hadde fått sms hadde de ikke fått dekkene mine. Og nå er det jo over en måned siden jeg fikk bilen så det er jo litt rart hvis de fortsatt sitter å ruger på dekkene mine?
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Autowinder

Sitat fra: Teslan00b på ons 24. apr 2019, kl. 10:43
Jeg bytta dekk hos Vianor Bryn i går -

Der fikk overførte de kapslene/hubcaps fra vinter dekk til sommer dekk.

Stemmer det? Eller skal det være 4 for sommerdekk og 4 for vinterdekk?

https://elbilforum.no/index.php?topic=45891.0
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

GOS

Sitat fra: RuneW på ons 24. apr 2019, kl. 10:29
I det daglige kommer jeg til å kjøre rundt uten hjulkapslene, men smekker dem muligens på hvis jeg skal på langtur.

Hjulkapslene går vel rett på, selv om jeg har satt på senterkopper++ ? Har ikke fått dette enda så jeg får ikke testet.

Du kan ikke ha senterkopp på. Feste i senter er vesentlig for at kapselen skal sitte skikkelig.

Jeg tar de også på om jeg skal kjøre lenger enn typisk 3-400 km
Audi A6 e-tron Sportback Quattro Dynamic Pro bestilt november 2024, levert mai 2025
Model Y bestilt august 2022, tatt ut juli 2022
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
Tesla Model S85 blå, levert juni -14, 2019

Macnus

Ingen SMS fra Vianor Trondheim (1 måned siden jeg henta bilen), og de har sagt at jeg må få dette først.. Gikk heller ikke med regnummer på siden deres. MEN fikk opp at jeg kunne bestille time ved å bruke de på siste seks siffer på VIN nummer!! Dermed blir det bytte på fredag. Ringte også til Vianor for å få bekreftet at de hadde dekkene, de sa jeg måtte få SMS, men viste seg at de hadde registrert de på VIN. Så ikke bare Tesla som av og til mangler litt oversikt.. ;D

geirci2

Samme her (Vianor Trondheim), bestilte time før påske vha 6 siste siffer i VIN-nummeret. Skiftet til sommerdekk i går. Har aldri fått noen SMS ifra Tesla eller Vianor om at sommerdekkene er "tilgjengelige".
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.44.25.3
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

tmn

Jeg fikk SMS fra Vianor Leangen rett før påske om at jeg kunne bestille time hos dem. Den sa egentlig ingenting om at dekkene mine var der. Men siden jeg kunne bestille time for å legge om dekk så antar jeg jo dem har dekka. Krysser fingra :D Skal skifte om en halvtime.

UPDATE: hjulene var der og 4 stk Hankook Ventus S1 Evo3 er satt på kjerra :)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

DeepFu

Kunne ikke bestille time verken med reg.nr eller VIN, og kom ikke gjennom på tlf. Stakk ned på Vianor, og dekkene mine hadde kommet rett før påske. Så da får jeg lagt om i morra. Tydeligvis ikke bare hos Tesla det går litt i hytt og pine..  ::)
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA