Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SIM kort støttes ikke

Startet av TveiHall, tirsdag 23. april 2019, klokken 21:07

« forrige - neste »

TveiHall

Hei
Endelig fått katten i hus. Fantastisk bil!
Har imidlertid problem med å få bilen på nett med SIM kort. Forsøkte først tvilling-sim, men fikk da opp "sim kort støttes ikke". Ikke mulig å gå videre. Fikk da tilsendt data-sim, men samme resultat. Begge kortene fra Phonect (Telenor nett).
Noen som har hatt samme problem? Løsning?
Ser lignende problemer beskrevet i andre land, men ikke så lett å finne ut hvordan dette kan overføres til Norge.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


Corep

Høres dumt ut, men i mitt tilfelle hadde Phonero (Telia) glemt å aktivisere data-simkortet. Etter en kort telefonsamtale med operatør virket kortet momentant.

TveiHall

Sitat fra: Corep på tirsdag 23. april 2019, klokken 22:23
Høres dumt ut, men i mitt tilfelle hadde Phonero (Telia) glemt å aktivisere data-simkortet. Etter en kort telefonsamtale med operatør virket kortet momentant.
Skal være aktivert, men dobbeltsjekker det i morgen. Takk for tips!

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


Ingeniøren

Dette kan du vel aktivere selv på nett ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

TveiHall

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 24. april 2019, klokken 08:16
Dette kan du vel aktivere selv på nett ?
Har ikke funnet mulighet for det.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


xyzzy

Da jeg satte inn et nytt sim-kort (data) i forrige uke, fungerte det ikke med en gang.

Først lette jeg rundt etter innstillinger, f.eks. PIN-kode, uten å få det til å fungere. Så søkte jeg litt på nettet. Etter en stund uten fremgang, begynte jeg med noe annet - men så fikk jeg en pop-up med spørsmål om PIN-kode.

Et lite irritasjonsmoment er at den minner meg på roaming hver gang jeg passerer grensen til Sverige, selv om jeg har skrudd roaming på... og defaulter til "roaming off" i den dialogen.

TveiHall

Sitat fra: xyzzy på onsdag 24. april 2019, klokken 08:29
Da jeg satte inn et nytt sim-kort (data) i forrige uke, fungerte det ikke med en gang.

Først lette jeg rundt etter innstillinger, f.eks. PIN-kode, uten å få det til å fungere. Så søkte jeg litt på nettet. Etter en stund uten fremgang, begynte jeg med noe annet - men så fikk jeg en pop-up med spørsmål om PIN-kode.

Et lite irritasjonsmoment er at den minner meg på roaming hver gang jeg passerer grensen til Sverige, selv om jeg har skrudd roaming på... og defaulter til "roaming off" i den dialogen.
Men kom du videre i menyen etter at SIM ble puttet inn? Hos meg kommer det kun opp "SIM støttes ikke", og der stopper det...

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


Ingeniøren

Sitat fra: TveiHall på onsdag 24. april 2019, klokken 08:26
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 24. april 2019, klokken 08:16
Dette kan du vel aktivere selv på nett ?
Har ikke funnet mulighet for det.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

Telenor: https://www.telenor.no/bedrift/kundeservice/mobil-abonnement/sim-mitt-telenor.jsp
Phonect: https://phonect.no/huskeliste/

Men det fungere vel bare på mobil.... Du får kjøpt pre konfigurerte SIM kort/kontantkort på Narvesen som kan brukes andre steder. Bruker det ifm hjemmealarm og GPS sender. Kan fylles på eller endre abonnement etterhvert.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

xyzzy

Sitat fra: TveiHall på onsdag 24. april 2019, klokken 08:32
Sitat fra: xyzzy på onsdag 24. april 2019, klokken 08:29
Da jeg satte inn et nytt sim-kort (data) i forrige uke, fungerte det ikke med en gang.

Først lette jeg rundt etter innstillinger, f.eks. PIN-kode, uten å få det til å fungere. Så søkte jeg litt på nettet. Etter en stund uten fremgang, begynte jeg med noe annet - men så fikk jeg en pop-up med spørsmål om PIN-kode.

Et lite irritasjonsmoment er at den minner meg på roaming hver gang jeg passerer grensen til Sverige, selv om jeg har skrudd roaming på... og defaulter til "roaming off" i den dialogen.
Men kom du videre i menyen etter at SIM ble puttet inn? Hos meg kommer det kun opp "SIM støttes ikke", og der stopper det...

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


Ja. Det så bare ikke ut til at det hadde noen effekt å sette det inn - ingen popup med "SIM støttes ikke" (eller noe annet) inntil det endel senere kom en popup med spørsmål om pinkode.

Amatøren

Noe utstyr for fjernstyring av hytter og mobile bredbåndsroutere krever pinkode satt til '0000'.

Står det noe om det i manualen til bilen?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Kåre Knatten

Min hyttefjernstyring krever at pin deaktiveres. Forsøket verdt.

xyzzy

Sitat fra: Amatøren på onsdag 24. april 2019, klokken 09:06
Noe utstyr for fjernstyring av hytter og mobile bredbåndsroutere krever pinkode satt til '0000'.

Står det noe om det i manualen til bilen?

Den spurte om pinkoden for simkortet mitt, og tilbød også å lagre pinkoden slik at jeg slipper å skrive den inn hver gang.

TveiHall

Sitat fra: Kåre Knatten på onsdag 24. april 2019, klokken 10:17
Min hyttefjernstyring krever at pin deaktiveres. Forsøket verdt.
Ser at dette nevnes også andre steder. Skal forsøke. Bra tips!
Kortet skal hvertfall være aktivert i følge operatør.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


TveiHall

Fortsatt samme problem. Kortet skal være aktivert, og PIN skrudd av. Irriterende...

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


daktari

Sitat fra: TveiHall på onsdag 24. april 2019, klokken 17:10
Fortsatt samme problem. Kortet skal være aktivert, og PIN skrudd av. Irriterende...

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
Har du lagt inn rette innstillinger for adresse for aksesspunkt og passord etc? Dette er info fra teleselskapet  og må gjøres på mobiler også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA